Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den snakker jo med Linux? Jeg får som sagt opp hele filstrukturen på samme måte som i Windows Explorer, jeg kan se på bildene som ligger på mobilen. Det gjør det litt snodig at bilder som legges over fra Linux ikke kan ses på mobilen.

Og selv om man trenger en Apple konto for å bruke en iOS telefon trenger man ikke kontoen for kontaktene. De ligger jo bare på telefonen. Det er jo helt grunnlegende oppførsel for en mobiltelefon i dag, så hvorfor i allverden det ikke er tilgjengelig på WP8 er rart.

Man trenger en itunes konto for å i det hele tatt bruke en iphone, så da sier det seg vel selv at man må ha en konto for å kunne lagre kontakter på telefonen.

På android kan man velge selv, men fordelene med kontakter på en gmail konto er så suverene at noe annet ville være idiotisk, spør du meg.

At linux leser windows, er vel strengt tatt en nødvendighet, men vice versa er vel ikke akkurat noe 99, 9% av befolkningen trenger å ha et forhold til, er det??

Di iphone kunne ikke gjøre et døyt uten itunes, så jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor du er så "sjokkert". ..

Lenke til kommentar

Man trenger en itunes konto for å i det hele tatt bruke en iphone, så da sier det seg vel selv at man må ha en konto for å kunne lagre kontakter på telefonen.

På android kan man velge selv, men fordelene med kontakter på en gmail konto er så suverene at noe annet ville være idiotisk, spør du meg.

At linux leser windows, er vel strengt tatt en nødvendighet, men vice versa er vel ikke akkurat noe 99, 9% av befolkningen trenger å ha et forhold til, er det??

Di iphone kunne ikke gjøre et døyt uten itunes, så jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor du er så "sjokkert". ..

Det jeg er sjokkert over er vel blandingen av mobiltelefonen min og Live messenger. At jeg trenger å logge inn med en iTunes konto på en iPhone gjør ikke automatisk at kontakter som ikke har noe med telefonen min å gjøre dukker opp på den. Det gjør heller ikke at nye kontakter jeg lager på telefonen forsvinner hvis jeg ønsker å gjemme kontaktene som automatisk kommer på telefonen. Og poenget mitt blir da at kontakter jeg oppretter på telefonen ikke er å finne i noen lokal kontaktliste på telefonen. Det er noe mobiltelefoner har kunne gjort i ganske mange år. Er vel ikke så rart at jeg blir litt sjokkert over at noe så grunnlegende mangler?

At linux leser windows? Jeg vet ikke hva du snakker om engang lenger jeg. Jeg prøver å legge over en JPG fil, som er lik uavhengig av hvilket OS man bruker og som fungerer helt fint i Windows, over på mobiltelefonen min. Mobiltelefonen blir satt opp som en USB Mass storage media både i Windows og Linux. Så hvorfor er det forskjell på om filen er lagt over med Linux eller Windows? Det gir vel ikke så veldig mye mening?

iPhone fungerer fantastisk uten iTunes forsåvidt, men man trenger en Applekonto for å bruke telefonen og App Store. Synce musik kan man feks gjøre med Winamp e.l

Endret av Hoel
Lenke til kommentar

Jeg har en H ved siden av signalstyrken på min mobil. Jeg leste litt om dette på nett.

Det ble omtalt som 3G+ eller 3.5G.

Er dette en 4G lightversjon da, siden HSPA skulle veære litt raskere enn 3G?

Nå kommer 5G etterhvert og da.

http://www.zdnet.com/uk/uk-to-be-5g-testbed-as-samsung-huawei-and-telefonica-start-research-push-7000005405/

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Ha litt is i magen, da, og gi MS en mulighet til å komme med fremtidige software oppdateringer. WP8 er helt nytt. Husk at iOS er på versjon 6 og det har skjedd mye med iPhone de siste 4 år. Det samme gjelder for Android. Det vil komme oppdateringer og oppgraderinger av WP, som retter opp oppdukkende feil, og oppgraderinger som gjør os'et smartere og bedre ut i fra ønsker og tilbakemeldinger fra forbrukerne. For meg er det nettopp DET som gjør det spennende med et nytt OS. Man følger hele utviklingen fra den spede begynnelse til det er vokst seg stort... Så ta det med ro, og nyt din nye Lumia 920, fremfor å lete etter feil og grave seg ned i irritasjon man pr nå ikke får gjort noe med...Den første FW oppdateringen er vel rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar

...

Forøvrig: hvis du ikke er kjent med det: http://www.windowsphone.com Logg på, og velg "Kjøpshistorikk" - da kan du enkelt fra websiden pushe over appene du har brukt tidligere rett over på mobilen din. (Husk bare å gå på Innstillinger, Min mobil og åpne for push installasjon! )

Tusen HJERTELIG! Har slitt med å gjera kjøp på telefonen fordi det alltid skjærer seg når eg vil lagra kontoinformasjonen min. No fekk eg fiksa det på nettsida, rekna med at det da er satt opp og at eg endelig kan handle på telefonen og! :)

Har forresten eit spørsmål eg håpa at nokon kan svara meg på: Korleis skrur eg av PIN kode?? føler meg dum eller blind, men har leitt på telefonen ganske lenge og finner ingen plass å gjere dette på. Bruker sjeldent PIN koden og er store muligheter for at eg kjem til å gløyme den, er derfor ikkje spesielt fæn av det :)

Ein ting til, er det mulig å få lastet ned WP7.5 apps til WP8? Er det nokre apper som folket her inne anbefaler? Har sjølvsagt lasta ned dei sjølvskrivne som Facebook og twitter. Samtidig ventar eg på at apper som Spotify og Norsk Tipping skal bli sleppt til WP8

EDIT: Enda ein ting, vart masse detta her, men men. Korleis lagar eg ringetoner for WP8? Evt. korleis kan eg lasta ned eit bra utvalg av ringetoner?

Endret av Nutjob
Lenke til kommentar

Jeg har en H ved siden av signalstyrken på min mobil. Jeg leste litt om dette på nett.

Det ble omtalt som 3G+ eller 3.5G.

Er dette en 4G lightversjon da, siden HSPA skulle veære litt raskere enn 3G?

Nå kommer 5G etterhvert og da.

http://www.zdnet.com/uk/uk-to-be-5g-testbed-as-samsung-huawei-and-telefonica-start-research-push-7000005405/

G(prs)

E(dge)

(3)G

H(SPDA)

H+(SPDA)

Er de som har vært en stund, nå er 4G kommet, er ikke sikker på hva tegn 4G har, er ikke aktivt for mobiler enda i Norge , er vel bare for mobilt bredbånd

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Litt perspektiv på Lumia 920 sin "ekstreme" vekt:

Angående Lumia 920 og vekt, som noen steder vier mye oppmerksomhet:

iPhone 4S veier 140 gram. Den er 3,5" stor (skjerm), som gir 40 gram pr. tomme.

Lumia 920 veier 185 gram. Den er 4,5" stor (skjerm), som gir 41,1 gram pr. tomme.

Differanse på 1,1 gram pr tomme.

Jeg husker ingen klaget på 4S at den var veldig tung ift andre mobiler den kunne sammenligne seg med!? F.eks veier Samsung Galaxy S3 med sin 4,8" skjerm 133 gram og den bitte lille iPhone 4S da hele 140 gram. Er det noen som har lest om den tunge iPhone 4S!? Ikke jeg.

Samtlige 4S bør ha et eller annet deksel, ellers knuses bakglasset lett. Kjenner vel ingen som IKKE har 4S med deksel. Et gummi-deksel veier i snitt mellom 50-60 gram etter hva jeg kan se. Så reell vekt på iPhone 4S med kun 3,5" skjerm:

190-200 gram!!!

Har ALDRI sett at noen blader eller nettsider har nevnt dette. Da var vekt et kvalitetsstempel hos Apple; da de benyttet glass og metall fremfor plast på sine mobiler. I dag er iPhone 5 lett. Litt for lett etter min smak; med sin 112 gram. I tillegg riper den veldig lett. Så det er også på iPhone 5 obligatorisk med et deksel! Hvilket etter min smak ødelegger hele opplevelsen av en telefon. Iphone 5 med gummi-deksel vil veie ca. 172 gram, for 4" skjerm.

Tar vi med Galaxy S3 på 133 gram. Også den trenger ofte deksel. iUtstyr oppgir gummi-deksel til 90 gram for S3.

På Lumia 920 slipper vi å pakke den inn i stygt deksel. Den er bygget for å tåle at den blir brukt:-)

Oppsummert med reell vekt for iPhone og S3 med deksel:

iPhone 4S: 200 gram (ca. 57,1 gram pr tomme)

iPhone 5: ca. 170 gram (42,5 gram pr tomme)

Galaxy S3: ca. 223 gram (46,5 gram pr tomme)

Lumia 920: 185 gram (41,1 gram pr tomme)

(Vekt på deksler er hentet fra iUtstyr.no: 60 gram pr deksel for iPhone og 90 gram pr deksel for S3. Med forbehold at oppgitt vekt er korrekt)

På mandag får jeg min i posten:-)

Endret av chrisAK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tusen HJERTELIG! Har slitt med å gjera kjøp på telefonen fordi det alltid skjærer seg når eg vil lagra kontoinformasjonen min. No fekk eg fiksa det på nettsida, rekna med at det da er satt opp og at eg endelig kan handle på telefonen og! :)

Har forresten eit spørsmål eg håpa at nokon kan svara meg på: Korleis skrur eg av PIN kode?? føler meg dum eller blind, men har leitt på telefonen ganske lenge og finner ingen plass å gjere dette på. Bruker sjeldent PIN koden og er store muligheter for at eg kjem til å gløyme den, er derfor ikkje spesielt fæn av det :)

Ein ting til, er det mulig å få lastet ned WP7.5 apps til WP8? Er det nokre apper som folket her inne anbefaler? Har sjølvsagt lasta ned dei sjølvskrivne som Facebook og twitter. Samtidig ventar eg på at apper som Spotify og Norsk Tipping skal bli sleppt til WP8

EDIT: Enda ein ting, vart masse detta her, men men. Korleis lagar eg ringetoner for WP8? Evt. korleis kan eg lasta ned eit bra utvalg av ringetoner?

Pinkode kan endres eller slås av, trykk på telefonflisa, innstillinger nede til høyre "..." , og endre/slå av. Foretrekker selv å ha lik simkode og passord på telefonlås så jeg ikke glemmer... Vil selv bruke BÅDE simlås og telefonlås i tilfelle tyveri e.l. (stakkars jævel som prøver på det... :p)

Norsk Tipping funker allerede på Wp8, du finner den her:

https://www.norsk-tipping.no/mobile-internet/index.html

MEN HUSK at du må ha "id og betaling" fra Buypass, den er på Store.

Hvis du vil ha snarveiflis til Norsk Tipping eller andre nettsider på startskjermen, trykk innstillinger (i nettleseren) og "fest til start"

Ringetoner har jeg ikke forsøkt så mye på ennå, men mener det finnes apper + program til WINDOWS/mac for å lage det.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Mye ser veldig positivt ut med Lumia 920, men lurer på om den lille skriften jeg slet med en rekke steder da jeg brukte Lumia 800, er større på 920. Overskriftene var mer enn store nok, men det var verre med å lese den lille teksten en rekke andre steder

Tekststørrelsen kan økes :)

I innstillinger, hjelpemidler, tekststørrelse. Funker flott med e-post, SMS div.

Og det er forstørrelsesprogram, + at du kan jo også zoome på skjermen :)

Lenke til kommentar

Litt perspektiv på Lumia 920 sin "ekstreme" vekt:

Angående Lumia 920 og vekt, som noen steder vier mye oppmerksomhet:

iPhone 4S veier 140 gram. Den er 3,5" stor (skjerm), som gir 40 gram pr. tomme.

Lumia 920 veier 185 gram. Den er 4,5" stor (skjerm), som gir 41,1 gram pr. tomme.

Differanse på 1,1 gram pr tomme.

Jeg husker ingen klaget på 4S at den var veldig tung ift andre mobiler den kunne sammenligne seg med!? F.eks veier Samsung Galaxy S3 med sin 4,8" skjerm 133 gram og den bitte lille iPhone 4S da hele 140 gram. Er det noen som har lest om den tunge iPhone 4S!? Ikke jeg.

Samtlige 4S bør ha et eller annet deksel, ellers knuses bakglasset lett. Kjenner vel ingen som IKKE har 4S med deksel. Et gummi-deksel veier i snitt mellom 50-60 gram etter hva jeg kan se. Så reell vekt på iPhone 4S med kun 3,5" skjerm:

190-200 gram!!!

Har ALDRI sett at noen blader eller nettsider har nevnt dette. Da var vekt et kvalitetsstempel hos Apple; da de benyttet glass og metall fremfor plast på sine mobiler. I dag er iPhone 5 lett. Litt for lett etter min smak; med sin 112 gram. I tillegg riper den veldig lett. Så det er også på iPhone 5 obligatorisk med et deksel! Hvilket etter min smak ødelegger hele opplevelsen av en telefon. Iphone 5 med gummi-deksel vil veie ca. 172 gram, for 4" skjerm.

Tar vi med Galaxy S3 på 133 gram. Også den trenger ofte deksel. iUtstyr oppgir gummi-deksel til 90 gram for S3.

På Lumia 920 slipper vi å pakke den inn i stygt deksel. Den er bygget for å tåle at den blir brukt:-)

Oppsummert med reell vekt for iPhone og S3 med deksel:

iPhone 4S: 200 gram (ca. 57,1 gram pr tomme)

iPhone 5: ca. 170 gram (42,5 gram pr tomme)

Galaxy S3: ca. 223 gram (46,5 gram pr tomme)

Lumia 920: 185 gram (41,1 gram pr tomme)

(Vekt på deksler er hentet fra iUtstyr.no: 60 gram pr deksel for iPhone og 90 gram pr deksel for S3. Med forbehold at oppgitt vekt er korrekt)

På mandag får jeg min i posten:-)

Godt poeng! Den sammenligningen har jeg ikke sett før. Det blir gjerne til at man må bruke deksel/case for å beskytte telefonen, og da blir den jo noe tyngre, samt at den son oftest ikke forskjønner telefonen. I tillegg kan det bli problemer med å koble den til enkelte dockingstasjoner.

Uansett kan et deksel være bra for å beskytte kameraglasset, siden dette sitter svært utsatt til for riper på mange telefoner. Det gjelder også Lumia 920.

Lenke til kommentar

Irriterte meg over det samme med Lumia 800. På 920 er teksten MYE større som default.

Godt å høre at teksten er større, også som default :)

Fryktet at selv om skjermen på 920 er større enn på 800, ville nevnte tekst være like liten, og da hadde telefonen vært helt uaktuell. For på 800 var den lille teksten virkelig liten, og man slet med det rundt om i menyene.

800-en ligger i en skuff, for den innfridde ikke til mitt bruk, men jeg fikk absolutt sansen for WP som operativsystem. Det er jo blitt forbedret i versjon 8, og vil forhåpentlig kunne appellere til et stadig større antall brukere.

Men det var nok mange 800- og 900-eiere som ble forbanna da de fikk servert at WP 8 ikke ville kunne brukes på deres telefoner. Skikkelig kjipt på såpass nye telefoner.

Lenke til kommentar

Hepp! Tenker å bestille en 920 (svart) i januar, og har testet den litt på en stand i Nokia-butikken her i byen, så jeg vet delvis hva jeg går til. En ting jeg ikke fikk med meg, var hvordan musikkspilleren var. Noen som kan gi en kjapp innføring i overføring av musikk til telefonen og hvordan spilleren er i bruk? Telefonen er min primære musikkavspiller og jeg bruker veldig mye spillelister laget i iTunes (har iPhone for øyeblikket, må vel finne på noe nytt når jeg går over). Tips til hvordan jeg kan gjøre det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...