Vakuum Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Vakuum: den bruker av og til 3-4 timer på å tømmes helt, av og til 1+ dag. Det er ikke så ille at jeg tror jeg blir å sende mobilen tilbake pga det, HVIS det er bekreftet at det kommer en batteritid-update fra Nokia? Jeg tror dette er en app som har skylden. Når telefonen noenganger fungerer bra og andre ganger lader seg kjapt ut så er det ikke batteriet som er skyld. Det kan også være ting i os-et som sluker batteri under gitte scenarioer. Problemet med sånne feil er at du opplever de pga bruksmønsteret ditt, og siden jeg bruker mobilen min litt annerledes så vil jeg ikke oppleve problemet. Altså ikke veldig lett å feilsøke :s Men sånne feil pleier uansett å bli fikset gankse raskt. Du har sikkert prøvd mye av dette, men tar hele smørbrødlisten uansett: Instillinger -> Programmer -> Bakgrunnsoppgaver: Blokker alt som er, (baconit, nokia drive, etc) Eneste er hvis du har timer-applikasjoner. Skype er kjent for å lade ut telefonen, jeg ville avinstallert skype for å teste om det var det Slå av bluetooth og nfc Ikke ha baconit-tiles på startskjermen (hvis du har dette) Instillinger -> Mobilnettverk: Velg 3G istedet for 4G hvis den står som 4G Siden det høres ut som du har hatt den lenger enn 2-3 dager så trenger du ikke gjøre dette, men nevner det uansett: Last ned wp bench og kjør batteri-testen til mobilen slår seg av. Vent 1 min og slå den på igjen og kjør batteri testen til mobilen dør igjen. Lad den så til 100%. Dette er mest for å få batteriet til å jobbe "som normalt" Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Noen som vet om htc eller samsung har samme problemer med sine wp8 mobiler? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Btw, dag 3 med trådløs lading modda inn i pc-pulten. Det beste er ikke at man enkelt kan legge den ned til lading, det beste er at man enkelt kan ta den opp når som helst uten å dra ut eller passe på en kabel. Jeg merker det hver gang jeg tar den opp at hjernen min fortsatt er vant til at mobilen skal være koblet til en kabel, og jeg smiler hver gang For de som ikke vet hva jeg snakker om: 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Vakuum: har ingen apps, avinstallerte alt jeg hadde installert. Problemet er feks at med 40 min MP3spilling med skjermen av og høretelefoner på, gikk det 20% batteri. Det er, f.eks., uhørt. newnick: http://www.theverge.com/2012/11/18/3660974/htc-8x-lumia-920-reboot-freezing-battery-issues Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Vakuum: har ingen apps, avinstallerte alt jeg hadde installert. Problemet er feks at med 40 min MP3spilling med skjermen av og høretelefoner på, gikk det 20% batteri. Hm, det høres ikke bra ut nei. Du kan ta å resette mobilen og se om det hjelper. Det er såklart kjipt, men det er noe du kan teste før du eventuellt sender den inn. 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Brukte ca 2 minutter på xda og kan informere om problemer med nfc og wp8. Etter at dere har deaktivert nfc må dere faktisk reboote telefonen da wp8 har en bug som gjør at nfc ikke blir korrekt avstengt før man rebooter... Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Brukte ca 2 minutter på xda og kan informere om problemer med nfc og wp8. Etter at dere har deaktivert nfc må dere faktisk reboote telefonen da wp8 har en bug som gjør at nfc ikke blir korrekt avstengt før man rebooter... Hvor deaktiverer man NFC? Edit: Fant det ut, heter ikke NFC, men "Berør og send".. Endret 1. desember 2012 av AudiA3 Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Opplever en annen ting som jeg ikke har opplevd med andre telefoner, Sitter endel i telefonkonferanser i jobbforbindelse, satt 50min i en konferanse igår og telefonen ble MEGET varm! Satt 30min i telefonen nå, og etter 25min ble telefonen igjen ekstrem varm. Brukte ikke handsfree.. Noen andre som opplever det samme? Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Opplever en annen ting som jeg ikke har opplevd med andre telefoner, Sitter endel i telefonkonferanser i jobbforbindelse, satt 50min i en konferanse igår og telefonen ble MEGET varm! Satt 30min i telefonen nå, og etter 25min ble telefonen igjen ekstrem varm. Brukte ikke handsfree.. Noen andre som opplever det samme? Har bare hatt to korte samtaler med den, så det har jeg ikke fått testet. Men min blir fort varm hvis jeg bruker den aktivt, f.eks. hører på musikk mens jeg laster ned apper og sjekker nettsider osv. 5 minutter med slik bruk så kjenner jeg at den blir varm i området over kameralinsen. Dette er nok ganske normalt, jeg vil tro det er på grunn av den kraftige dobbeltkjerneprosessoren, utvikler en del varme vettu. Min HTC Desire HD ble også varm, både under litt krevende bruk og samtaler. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Sitter endel i telefonkonferanser i jobbforbindelse, satt 50min i en konferanse igår og telefonen ble MEGET varm! Satt 30min i telefonen nå, og etter 25min ble telefonen igjen ekstrem varm. Brukte ikke handsfree.. Satt en god stund i telefonen uten at den ble nevneverdig varm. Men jeg har merket at telefonen kan bli varm pga andre ting. Er det til høyre for kameraet? (hvis du ser på mobilen fra baksiden) Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Satt en god stund i telefonen uten at den ble nevneverdig varm. Men jeg har merket at telefonen kan bli varm pga andre ting. Er det til høyre for kameraet? (hvis du ser på mobilen fra baksiden) Rundt høyttaleren, altså rundt øret.. På framsiden og øverst på telefonen har jeg opplevd at den er meget varm. (Nei, svetter ikke fra øret.. ;p ) Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Jeg venter på Spotify, men har aktivert lisens på gratis Xbox Music. Må si jeg liker enkelt ting der bedre, slik som utvalget på jazz-artister samt albumgrafikk og info integrert i systemet. Er ganske sikker jeg fikk amerikansk konto av en eller annen grunn. Ellers er jeg strålende fornøyd. Prøvde å gå inn i et relativt mørkt rom (hvor jeg kunne se men bare så vidt), telefonen tok bare svarte bilder. Er det noe jeg gjør feil, eller har anmeldelsene gitt inntrykk av at man kan ta bilder i mye mørkere forhold enn det som er realiteten? Førsteposten blir oppdatert med anbefalte applikasjoner, så det er bare å komme med forslag. Endret 1. desember 2012 av iMono Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Ellers er jeg strålende fornøyd. Prøvde å gå inn i et relativt mørkt rom (hvor jeg kunne se men bare så vidt), telefonen tok bare svarte bilder. Er det noe jeg gjør feil, eller har anmeldelsene gitt inntrykk av at man kan ta bilder i mye mørkere forhold enn det som er realiteten? Førsteposten blir oppdatert med anbefalte applikasjoner, så det er bare å komme med forslag. Hvis modus er på automatisk kan nattmodus noen ganger ikke bli valgt fordi lyskilder får den til å tro det er mer lys. Hvis du har satt noe annet enn automatisk eller nattmodus vil du får svarte bilder. Applikasjoner Kollektivt er veldig kjekt for alle som bor på østlandet. (Litt bias siden det er jeg som står bak ) PhotoBeamer er utrolig kult og veldig kjekk app å vise fram bilder på. Timer og Flashlight-X er WP7 apps jeg ofte bruker. Facebook for WP8 er noe helt annet enn den for WP7. Rask, elegant og mye bedre. Baconit er en veldig god reddit-app. Ellers så er det veldig mange standard- eller Nokia-apps som er anbefalt, men trenger ikke nevne de. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvis modus er på automatisk kan nattmodus noen ganger ikke bli valgt fordi lyskilder får den til å tro det er mer lys. Hvis du har satt noe annet enn automatisk eller nattmodus vil du får svarte bilder. Applikasjoner Kollektivt er veldig kjekt for alle som bor på østlandet. (Litt bias siden det er jeg som står bak ) PhotoBeamer er utrolig kult og veldig kjekk app å vise fram bilder på. Timer og Flashlight-X er WP7 apps jeg ofte bruker. Facebook for WP8 er noe helt annet enn den for WP7. Rask, elegant og mye bedre. Baconit er en veldig god reddit-app. Ellers så er det veldig mange standard- eller Nokia-apps som er anbefalt, men trenger ikke nevne de. Nattmodus er påkrevd for å få bra bilder når det er mørkt. Funker IKKE i automodus, men har fått bra bilder med nattmodus på. PS! Husk at hvis lysstyrke på skjerm står på auto blir den møøørk og bildene også... Prøv å sette skjermen på høy når du ser på bildene... Fikk en overraskelse der Skal legge ut noen bilder når jeg får tid (må inn på pc'n) Hadde det vært en idé å skrive hvilke innstillinger som blir brukt på de bildene som blir lagt ut? Lettere å kunne finne ut hva som fungerer best under ulike forhold... Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har alltid vurdert gul farge, men tror jeg kjører safe og kjøper svart. Noen som har gul og synest den blir for fargerik? Og blir svart for kjedelig? Og dere som har kjøpt hos Telenor, er det gratis å bestille med nytt nummer? Ikke 300 kr ekstra eller noe Blir ikke for fargerik etter min mening. Du ser jo bare den gule ramma rundt når du bruker telefonen, må jo snu den for å virkelig se den i all sin prakt. Gul og svart går som kjent bra ilag, den gule rammen gir en fin kontrast mot den svarte skjermen Fargerike mobiler kommer mer og med på banen, se bare på Nokia, HTC, og f.eks. den røde Galaxy S3. Overhørte en selger på Elkjøp som sa at den røde S3'n var vanskelig å få tak pga etterspørsel, og at den var j*vlig fin. Men til syvende og sist er dette et valg nettop DU må ta Lenke til kommentar
Nado Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har alltid vurdert gul farge, men tror jeg kjører safe og kjøper svart. Noen som har gul og synest den blir for fargerik? Og blir svart for kjedelig? Og dere som har kjøpt hos Telenor, er det gratis å bestille med nytt nummer? Ikke 300 kr ekstra eller noe Tror du vil bli fornøyd uansett hvilken farge du går for. Personlig så liker jeg best feelingen av matte overflater, glossy blir fort klamt og legger noen fingeravtrykk i min erfaring, dette kan jo såklart variere fra person til person. Så jeg har gått for den sorte utgaven og synes den er meget pen Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Btw, dag 3 med trådløs lading modda inn i pc-pulten. Det beste er ikke at man enkelt kan legge den ned til lading, det beste er at man enkelt kan ta den opp når som helst uten å dra ut eller passe på en kabel. Jeg merker det hver gang jeg tar den opp at hjernen min fortsatt er vant til at mobilen skal være koblet til en kabel, og jeg smiler hver gang For de som ikke vet hva jeg snakker om: Ultrakult Spørs om jeg ikke finner fram fresen og raserer litt på undersiden av skrivebordet Kanskje armlenet på sofa'n også...? Men spørs hva madamen sier da Endret 1. desember 2012 av Xaphoon Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Etter å ha hatt en god del iphones de siste årene klarte jammen meg Nokia og Windows å få meg til å bytte beite. Bestilt en Hvit 920 fra Djuice.no. Noen som veit om simkort sendes med når jeg mottar tlf? Har ikke hatt bindingstid siden jeg var i tenårene på en tlf. Bare håper jeg ikke får tlf, og så må vente i en par uker før Djuice/Telenor har fått overført mitt tlf nr fra Talkmore og den er klar til å brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå