Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hent den, du klarer være voksen. Do it.

Jammen ikke sikker på det nei.

Vi vet vel alle at dagen uansett har gått ..

Hehe, ja fredager er vel ikke de mest effektive :green:

Men hvordan blir det med mitt nye sim-kort? Virker det med en gang jeg setter det i? Må det aktiveres?

Lenke til kommentar

Interessant. Jeg leste en del om dette selv i forkant av kjøpet og regnet med noen reboots her og der inntil en patch, men min har faktisk ikke bootet en eneste gang siden jeg fikk den for to dager siden. Og jeg har ikke lekt rent lite med den heller. Installert en haug forskjellige apps, satt opp syncing av to forskjellige epostkontoer, skydrive, +++

Lurer på hva det kommer av

Samme på min :)

Ingen restart, frys eller låsing :D

Lenke til kommentar

Samme på min :)

Ingen restart, frys eller låsing :D

Jeg har ikke opplevd det, men hører enkelte får dette. Kjenner ikke årsaken ennå, men det har for enkelte hjulpet med en tilbakestilling av terminalen.

Så kun de som er merket Telenor har 4G i norge? Utrolig elendig av Nokia isåfall

Det er svært komplisert å få teknologien og håndsett til å spille sammen. Derfor må det gjennomtestes og optimaliseres så godt som mulig før kundene får dette. I og med at de 2 andre nettverksoperatørene i Norge ikke har gjort dette, kan ikke Nokia eller de nettverksoperatørene aktivere dette med risiko om dårlig kundeopplevelse.

Så Nokia og de 2 nettverksoperatørene har faktisk gjort det eneste fornuftige, selv om jeg forstår at de som har kjøpt en generisk versjon finner det problematisk.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd det, men hører enkelte får dette. Kjenner ikke årsaken ennå, men det har for enkelte hjulpet med en tilbakestilling av terminalen.

Det er svært komplisert å få teknologien og håndsett til å spille sammen. Derfor må det gjennomtestes og optimaliseres så godt som mulig før kundene får dette. I og med at de 2 andre nettverksoperatørene i Norge ikke har gjort dette, kan ikke Nokia eller de nettverksoperatørene aktivere dette med risiko om dårlig kundeopplevelse.

Så Nokia og de 2 nettverksoperatørene har faktisk gjort det eneste fornuftige, selv om jeg forstår at de som har kjøpt en generisk versjon finner det problematisk.

Sålenge de informerer ut at alle 920 støtter 4G, noe som da blir feil markedsføring, så ser jeg på det som lite fornuftig. Man bør kunne kreve rabatt om man kjøper en telefon som er markedsført med en funksjon den faktisk ikke har

Lenke til kommentar

Sålenge de informerer ut at alle 920 støtter 4G, noe som da blir feil markedsføring, så ser jeg på det som lite fornuftig. Man bør kunne kreve rabatt om man kjøper en telefon som er markedsført med en funksjon den faktisk ikke har

Alle 920-er har 4G, men det er altså kun Telenor sine som kommer ferdigkonfigurert med det. Telefonen er den samme, men med 2 forskjellige default-oppsett.

Det er uansett ca en måned til Telenor tror de har 4G klart for mobiler, så vi får vente og se.

Det beste vil jo vært om andre telefoner enkelt kan oppdateres til å støtte 4G på telenor-nettet, men jeg er usikker hvordan de har tenkt å løse dette. Det kan godt hende man må innom en telenor-forhandler og få flashet telefonen til siste versjon. Jeg kan ikke helt se hvorfor dette skulle være et problem.

Men som sagt, vi får se når 4G blir slått på.

Lenke til kommentar

Den var da ganske sjarmerende, spør oss om du skal hente mobilen eller ikke, hehe. :dribble:

Dersom du ikke henter den, kommer du bare til å tenke på den.

Dersom du henter den kommer du garantert til å fikle med den.

Uansett, arbeidsdagen din er ødelagt og det vet du, men du ville bare ha litt moralsk støtte fra forumer og det har du selvfølgelig! :xmas:

Lenke til kommentar

Jammen ikke sikker på det nei.

Hehe, ja fredager er vel ikke de mest effektive :green:

Men hvordan blir det med mitt nye sim-kort? Virker det med en gang jeg setter det i? Må det aktiveres?

Hvis du har en PIN med og det er aktivert, er det bare å slå seg løs. Hvis det er et nytt nummer, vel og merke. Hvis det ikke er aktivert, kan du dra innom en leverandør av Telenor (elkjøp, telekiosk, osv) og be dem åpne det.

Ditt gamle SIM vil nok fungere fint frem til det nye låses opp, uansett.

On another note sendte jeg epost til Clove om at batteriet mitt oppfører seg rart, og de tilbydde meg å få sendt den tilbake til dem og erklære den DOA så jeg får nytt håndsett.

Jeg lurer på om jeg skal sende den tilbake og potensielt være uten 920en i over en uke (kanskje lengre om den ikke erklæres DOA og må sendes til reperasjon), eller om jeg skal beholde den og håpe på SW updates...

Lenke til kommentar

Har et spørsmål i forhold til evt kjøp hos telenor. Jeg har nettopp byttet til One Call fra telenor, så å bytte tilbake er ikke aktuelt nå. Hvis jeg kjøper en Lumia 920 fra telenor med kontantkort koster den kr 4599. Står at den er operatørlåst til telenor i 12 mnd. Er det mulig å få låst den opp med en gang slik at jeg kan bruke mitt simkort fra One Call? Må jeg evt betale ekstra for å få låst den opp?

Lenke til kommentar

Ingen grunn til med batteriene nå til dags, bare å klikke vinkel mens den lader :D ! Du har mye tålmod i deg om du venter mens den ligger der klar for leking.

Ingen grunn til med batteriene nå til dags, bare å klikke vinkel mens den lader :D ! Du har mye tålmod i deg om du venter mens den ligger der klar for leking.

Viktigste er at den er i hus :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...