snabben112 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 hei, spiser jeg rett til mine forhåld ? jeg trener 3 ganger i uka. mandag, onsdag og fredag. det er litt varierende. jeg trener MMA med en erfarende kompis. og litt styrke og kondis. allt dette går jeg gjennom på den dag. jeg spiser : en proteinshake på morgenen, og på bussen på vei til skolen har jeg 2-3 skiver med leverpostei vanligst. på skolen spiser jeg 2 baguetter med salat. og etter skolen pleier jeg å ha en slags sefse med tunfisk og salat. så etter trening har jeg av og til 2 store skiver med mye tunfisk og løk på. og til kvelds har jeg 2-3 skiver med fisk i tomat, leverpostei. plerer også ofte å spise kylling etter trening. er det noe her du ser jeg burde forandre på eller spise andeledes? jeg føler jeg spiser bra, men jeg vil bare ha det best mulig for trenina. - det er bare å pirre på småfeil. -Takk på forhånd Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Om målet er å bli ei pingle spiser du i rett sammenheng. Du får i deg veldig få kalorier, ingenting sunt fett, nesten ingenting av den rette typen karbohydrater, og generelt noe usunt. Endret 11. september 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Hva har du å annbefale ang muskelbygging? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg veier 80 kg og spiser som dette når målet er å bli sterk, men skal snart øke matinntaket ytterligere: Så om du sammenligner dette med det du spiser vil du nok se en markant forskjell i hva vi spiser. Frokost: Havregryn 120 gram (3dl) 1 banan en liten håndfull mandler Proteinshake med 30 gram pulver 2 spiseskjeer tran Lunch: 1 kyllingfilet eller 130 gram kjøtt/fisk 80 gram (1dl tørrvare) ris en liten håndful mandler +grønnsaker Mellommåltid: 1 proteinshake med 30 gram pulver, og 2 spiseskjeer olivenolje oppi. 1 frukt 4 brødskiver fullkornsbrød med valgfritt pålegg Før trening: 20 gram proteinpulver 20 gram karbohydratpulver Etter trening: 40 gram proteinpulver 80 gram karbohydratpulver Middag: 1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk 100 gram (1,25 dl tørrvare) ris +grønnsaker Kveldsmat: 1 proteinshake med 30 gram pulver 1 spiseskje tran Endret 11. september 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Er også interessert. Kunne gjerne tenkt meg og legge på meg litt. Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Forandra litt på den: Frokost: 4 skiver med leverpostei + en proteinshake Lunch : salatmix 1frukt Lunch2 : 4 egg + frukt Etter trening ; proteinshake, kylling og ris. Mellom; 2 store skiver med mye tunfisk og løk + frukt Kveldsmat : 4 skive med fisk + melk synnes dere dette er bedre ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Fremdeles for lite. Uansett vet jeg ingenting om hvor mye du veier. Først må man lage et kostholdsprogram etter hvor mye man veier. Både proteiner og totale kalorier bør du dessuten regne ut. Lenke til kommentar
snabben112 Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Hvis jeg sier jeg veier 78kg. Og trener mma og styrke, kan du annbefale noe? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Det er ikke bare å anbefale noe. Man må nesten bare lese seg opp om trening og kosthold. Bruk treningsforum.no og iform.no. Du kan også laste ned det komplette trenings -og kostholdsprogrammet RYP på TN.no. I heftet står trening og kosthold godt beskrevet. Hvis jeg sier jeg veier 78kg. Og trener mma og styrke, kan du annbefale noe? Jeg ga ut et kostholdsprogram over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå