appelsinbrus Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Noen måte å unngå dette på? Jeg er ikke det minste gira på å formatere penna, jeg vil jo ha ut innholdet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Noen måte å unngå dette på? Jeg er ikke det minste gira på å formatere penna, jeg vil jo ha ut innholdet. Når begynte minnepenna di å ha egen fri vilje?Det er jo bare å la være å formattere Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Prøv recuva og se om du får ut filene. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Når begynte minnepenna di å ha egen fri vilje?Det er jo bare å la være å formattere Du tog an kje. Pennen har innhold som jeg ikke får ut, fordi penna maser om at den vil formateres. Om jeg gjør det forsvinner jo alt som er på den. Prøv recuva og se om du får ut filene. Funka heller dårlig. Fant ikke penna en gang. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Minnepennen vil ikke formatere. Det er Windows som vil formatere den... Hadde et tilsvarende problem med et minnekort. Prøvde det meste, men ga til slutt opp og hurtigformaterte. Og da fikk jeg gjenopprette nesten alt med Recuva. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Prøvd å laste ned ubuntu å sett minnepenna i maskinen mens du kjører det? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Ikke noe svar på ditt spørsmål, så litt off topic. Men problemet skyldes ofte at folk bare napper ut minnepennen fra PCen. All lagringsmedie koblet til en USB port, så skal du klikke på trygg fjerning av maskinvare, som ligger nede til høyre på oppgavelinjen. Nå vil sikkert mange si at det bare er tull, det har aldri hendt meg. Jeg vil presisere at det som oftest vil gå bra å bare nappe den ut, men det forekommer om man er uheldig. Om man har viktige filer og bare har dem lagret på en lagringsmedie, vil jeg si det er best å bruke de to-tre sekundene ekstra på å løse ut minnepennen på en skikkelig måte. Dette er bare ment som et tips, så slipper du antaglivis dette problemet i fremtiden. Lenke til kommentar
Omland07 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hvis du høyreklikker på "min datamaskin/ Computer" og velger "behandlling / manage" så kan det være du får den opp fra "Disk management" Det kan være at du kan sette opp minnepennen derifra, hvis det bareer "bokstaven" som mangler, sånn at du kan se den der. du kan også få opp info ang, filformat som minnepennen har.. men mest sansynlig så har minnepennen tat kvelden.. og må formateres for og få liv i den igjen.. og da er en av de få løsningene og bruke et recovery program som nevnt tidligere.. og for nestegang.. ha dataen/infoen du trenger minst 3 steder, for ellers er det vrient og ta vare på ting. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Nå døde visst penna helt. Får ikke opp noen beskjed lenger. Talentløse greier. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Minnepennen vil ikke formatere. Det er Windows som vil formatere den... Hadde et tilsvarende problem med et minnekort. Prøvde det meste, men ga til slutt opp og hurtigformaterte. Og da fikk jeg gjenopprette nesten alt med Recuva. Kniz... Recuva funka ikke, som sagt. Prøvd å laste ned ubuntu å sett minnepenna i maskinen mens du kjører det? Nei, DET blir for mye pes, altså. Da er jeg nesten mer gira på å betale noen for å fikse det for meg. Ikke noe svar på ditt spørsmål, så litt off topic. Men problemet skyldes ofte at folk bare napper ut minnepennen fra PCen. (...) Dette er bare ment som et tips, så slipper du antaglivis dette problemet i fremtiden. Har vært ganske nøye med å koble den fra på riktig måte, så tror ikke dette er problemet. Hvis du høyreklikker på "min datamaskin/ Computer" og velger "behandlling / manage" så kan det være du får den opp fra "Disk management" Det kan være at du kan sette opp minnepennen derifra, hvis det bareer "bokstaven" som mangler, sånn at du kan se den der. du kan også få opp info ang, filformat som minnepennen har.. men mest sansynlig så har minnepennen tat kvelden.. og må formateres for og få liv i den igjen.. og da er en av de få løsningene og bruke et recovery program som nevnt tidligere.. og for nestegang.. ha dataen/infoen du trenger minst 3 steder, for ellers er det vrient og ta vare på ting. Den dukker ikke opp der nå, i allefall. Men nå skjer det som sagt ingen ting når jeg setter den i. Har jeg ødelagt den helt nå eller? Dritt, altså, nå googler jeg heller etter noen som kan fikse det for meg. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Vel, minnepinner har uvanen med å slutte å fungere etterhvert. Du får prøve å unngå å lagre viktige filer på minnepenna (har ikke dette vært et gjentakende tema?) Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Da var minnepenna sendt til datagjenoppretting.net. Mye billigere enn de andre firmaene jeg fant. Enkel å ha med å gjøre og. 550 i analyse, og det må jeg betale uansett om pennen går an å redde eller ei. De sa det kunne komme seg på 3000-3500 til sammen, litt avhengig av hva som måtte gjøres. Bare å vente og se hva som skjer.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 For fremtiden håper jeg du har lært litt om backup og ikke ha alle eggene i samme kurv? Bare for å legge til, harddisker kan også dø på kort tid så har du noe som er verdt de 3000-3500 kronene å få tilbake evt familiebilder så skaff deg en backup løsning nå. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Så istedenfor å laste ned ubuntu, legge den på minnepenn eller brenne på cd, for så å boote opp med det å bare putte i minnepenna så vil du heller betale 3000? Hadde jo iallefall vært verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Som du sikkert(?) leste lenger oppe, døde penna til slutt helt. Ubuntu hadde da neppe hjulpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå