Roger Nystad Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei jeg er gutt, nettop fylt 16 år. Kunne trengt litt vise ord fra de mest erfaren her på forumet. Har trent et halv år og det går supert, kosthold og alt er på plass. Tenkte jeg skulle sette nye mål bare over lenger tid, så her kommer spørsmålet mitt inn. Siden jeg har litt høy fettprosent, så tenkte jeg at deffing i et halvt år framover hadde gjort susen, men har hørt at man ikke burde tenke på slikt når man fortsatt er i ung alder. Burde jeg kjøre bulk/vanlig fram til jeg er ca. 18år for og så tenke på slikt som deffing, eller blir det helt det samme om jeg gjør det nå eller da? Hva er smartest? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Det jeg ville gjort om jeg var i dine sko, er å ha kjørt tunge baseøvelser på bulk diett, så når det nærmer seg januar-februar, kjørt på deff frem til sommeren! Lenke til kommentar
sommerkroppen Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Er som regel veldig tungvindt å kjøre bulk-deff-bulk-deff om og om igjen som en jojo. For det første er det et skikkelig styr, og for det andre er det lett å miste en del av muskelmassen man har oppnådd under bulkinga. Er det ikke bedre å ligge litt i kalorioverskudd og fokusere på lean-gains? Det er tross alt gøy å se bra ut hele året! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Takk på forhånd! Imo du er for ung til å tenke på skikkeleg "bulk" eller "deff" i det heile tatt. Bruk tia på å studere og leve livet! Når det gjelder treningen, så tren regelmessig, konsentrer deg på å få øve inn skikkeleg teknikk, ikkje tenk på å øke i kor mange kg du presser og ikkje tenk SÅ mye på dietten. Du vil fortsatt får gode resultater. Mest sansynleg du kommer til å bygge litt muskler, samtidig som det vil redusere din BF% (lean-gains). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå