Klossmajoren Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hvor lang tid tar det for en person (voksen) å fryse ihjel ute hvis det er 0 grader i lufta og personen har vært ute i kaldt vann (med klær) uten å ta av seg klærne, eller fått tent opp det bål? For all del, ikke missforstå, er ikke noe suicidal bak dette, dette er noe jeg skal ha presentasjon om i naturfag Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Det er veldig mange faktorer som avgjør dette, så det tror jeg blir nærmest umulig å svare på. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Det er veldig mange faktorer som avgjør dette, så det tror jeg blir nærmest umulig å svare på. Sånn ca... må ikke være så ekstremt nøye... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg vet ikke, men får du en kroppstemperatur under 30 grader regnes det som alvorlig hypotermi. Da er man gjerne bevisstløs, puster nesten ikke, og er nok ikke langt unna å dø. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Svært få timer, om ikke under en time. Men mer enn det vet jeg ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Om man bare har vært rask uti vannet, det er 0 grader og man har bål så skal det vel veldig mye til å omkomme av det. Tror også det ikke er store muligheten for å omkomme om man ikke har bål selv om man har vært uti. Jeg tror at eneste måten å omkomme i denne situasjonen er å falle i vannet å bli liggende i en 20-30min men er ikke ekspert Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Ja, det er vel det vi snakker om? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Ja, det er vel det vi snakker om? Jeg tolker det som om han har vært i vannet, men kommet seg opp og nå sitter i våte klær. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Ja, det er vel det vi snakker om? Jeg tolker det som om han har vært i vannet, men kommet seg opp og nå sitter i våte klær. Det er slik ja, så sitter man stille hele tiden... med våte klær, ikke noe bål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå