AnonymDiskusjon Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei. Jeg bor for tiden i kommunal leilighet. Våren 2011 fikk jeg en regning på 20 000 kroner for det de mente var ikke-betalte husleier, noe som jeg har dokumentert ikke stemmer med kontoutskrifter. Jeg betalte regningen for å ikke bli kastet ut. Jeg tror jeg har ringt minst 20 ganger. Ansatte har enten fri, er sykemeldte eller ber om mer tid og skylder på mye å gjøre. Det jeg lurer på er om jeg har krav på tapte renter fra BSU og sparekonto. Jeg mener dersom de kan kreve renter fra meg burde jeg kunne kreve det samme fra dem. Ellers har noen tips for hvordan jeg burde gå fram for å få tilbakebetalt pengene? Skriftlig klage kanskje? Anonym poster: 29a3e3d097e15efc95daf77b5efd71fd Anonym poster: 29a3e3d097e15efc95daf77b5efd71fd Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Forsinkelsesrenter løper fra 30 dager etter at du har sendt skriftlig påkrav med oppfordring om å betale, jfr. forsinkelsesrenteloven pgf 2. Pengekrav mot en kommune kan ikke tvangsfullbyrdes som utlegg, jfr. tvangsfullbyrdelsesloven pgf 1-2. Det du kan gjøre er å sende prosessvarsel etter tvisteloven pgf 5-2 der du erklærer at du vil stevne kommunen for forliksrådet for å få dom for at du har krav på tilbakebetaling. Du kan lese kort om prosessen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå