Gå til innhold

Kjøpe dress i Rogaland


Nessy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp med å kjøpe meg en dress. Jeg ønsker å kunne bruke den både i litt finere selskap men og til mer casual ting som dates. Prisen jeg sikter på er 1000-3000kr.

 

3-piece-navy-suit-streetstyle.png synes jeg var fin.

 

Har mest lyst på en grå dress da.

 

avant_suit.jpg likte jeg også.

 

Har helst lyst på en dress som jeg kan matche med noen sko som også kan brukes litt mer casual. (til jeans f.eks)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke helt du skjønner hva for et plagg dress er. En dress er formell, så om du skal bruke den til en date er du jaggu meg pyntet. Du kjøper heller ikke dress for å matche noen sko du skal bruke til jeans.

 

Og til 1000 spenn får du ingenting. Til 3k får du crap. En skikkelig dress koster penger, det er du nødt å finne deg i.

Lenke til kommentar

At du får crap til 3k var vel å ta litt vel hardt. Suitsupply selger relativt billige half canvassed dresser fra 2000 kroner og oppover. De har ikke mange butikker i Europa, men prøvde 5-6 forskjellige forskjellige dresser i Milano,og hvis jeg husker riktig har de gratis frakt, så du har ikke så mye å tape ved å bestille en dress fra nettbutikken deres.

 

EDIT: Så overskriften nå, "Dress i Rogaland", så kan ikke anbefale noen butikker i Rogaland, men det er jo ikke noe som tilsier at du ikke kan bestille på fra internett. :)

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Sjekk ut www.blacklapel.com , de er vell regnet som den beste online MTM dress butikken nå. De har også gratis frakt, samt at de dekker deler av tollavgiftene.

 

Half-canvassed, men kan også få full-canvass på etterspørsel

 

Ligger rundt 3000 kr for de billigste modellene.

 

(Ja, så at det sto i Rogaland, men dette er absolutt et brukbart alternativ å se på)

Lenke til kommentar

Det er så mye forskjellig innen dresser, og med mindre du har tenkt å fullstendig drite i konvensjoner når det gjelder dressbruk, så har jeg vanskelig for å tro at du finner noe som passer til alt du ber om. Anbefaler deg å bare dra innom en dressmann eller noe sånt, du finner nok noe greit til den prisen du er ute etter da.

 

Husk også at en grå dress ikke er omfattet av mørk dress på innbydelsen. En mørk dress er enten mørkegrå, svart eller mørkeblå. TEgentlig er vel svart dress er reservert for begravelser, men de fleste blåser i det virker det som. Vanlig, hverdagslig mørk dress er den såkalte blådressen, en mørkeblå dress.

 

Vil også fraråde deg fra å kjøpe på nett, med mindre du har mulighet til å få den tilpasset. Det er lite som er så stygt som folk med dresser som ikke passer. Det er bare bittelitt bedre en nissene som har for kort slips eller knepper igjen begge knappene på jakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...