darkrized Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er det muligt å flytte CD-ROM og floppy over på en anna PC? Og i tilfelle noen som kan sette opp ei nøaktig forklaring på korleis eg gjør det? må eg inn i strømforsyninga å ta ut noe der? og i tilfelle kva? Og trenger eg driver til CD-ROM og floppy? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Du river ut strømkabelen i CD-ROM og floppy. Så drar du flatkablene ut av hovedkortet og setter alt på tilsvarende plasser i den andre PC'en. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Og du må eventuelt skifte jumper-settings på CD-ROM'en... (Ikke spør. Dette ser du på CD-ROM'en når den tid kommer.) Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Windows finner cd-rom og floppy, dvs. du trenger ingen drivere! Lenke til kommentar
darkrized Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 beklager at eg er litt treig. Men kor er strømkabelen til CD-ROM og floppy? inni strømforsyninga? og må eg åpne strømforsyniga for å få dei ut??? Håper dere kan hjelpe meg. Kan svært lite om data MVH daniel Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Kan du være så vennlig og ÅPNE maskinen/kabinettet FØR du spør, darkrized? Det hadde gjort ting veldig mye enklere for deg. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 1. Slå av pc. 2. Ta fram pc slik at du ser hva du driver på med. 3. Ta ut power kabelen til pc, evt trekk ut stikkontakt. 4. Åpne pc. Ref kabinettmanual 5. Lokaliser cd-rom og floppy (henholdsvis stor og liten firkantet boks) 6. Trekk ut stømkabel til cdrom/floppy(det er den med fire ledninger. Rød, gul og to svarte. festet på baksiden av cdrom/floppy) 7. Trekk ut flatkabelen. Det er den kabelen som er helt flat! Også kalt IDE-kabel 8. Løsne skruene som fester cdrom/floppy til kabinett. 9. Trekk ut cdrom/floppy. 10. Gjør det samme på den andre pcen, men nå i motsatt rekkefølge Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 eberland; du burde lansere den der som rookie-guide til alle på forumet her... I egen tråd, og greier. "Hvordan bygge og fikse og modifisere en maskin"... Lenke til kommentar
eberland Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hva med " Easy 532 steps to build a PC" ? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 "How to ignore own plans to buy a PC, and let Komplett.no build one for you instead"..? Men, for all del... Lenke til kommentar
KriB Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 "How to ignore own plans to buy a PC, and let Komplett.no build one for you instead"..? Men, for all del... Vær snill!!!!! Du var i samme situasjon første gang du åpna kassa på en maskin... Og minst like nervøs som darkrized sikkert er. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Var kanskje litt magekribling, men det var veldig feelgood. Og jeg anbefaler krabaten å ÅPNE kassa si, fordi da vil alt plutselig bli VELDIG mye lettere! Det skjer ingenting bare ved å åpne opp, og man vil få oversikt og ny kunnskap & innsikt... Han lærer INGENTING av å spørre om å åpne PSUer og mas uten å åpne kassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå