mobile999 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 fram* Har du tatt noen avgjørelse på hva du ønsker å gjøre? Lenke til kommentar
paba Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Jeg tenker å kjøre DrWeb først, så får vi se hva det fører til. Jeg har forstått det riktig at det er en scanning av maskinen, ikke en gjenoppretting? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) DrWeb oppstarts usb/cd er en anti-virus scanning av harddisken på pc'en din. Den gjør ikke endringer utover evt. forsøk på å reparere infeksjoner. Endret 26. september 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
paba Skrevet 26. september 2012 Forfatter Del Skrevet 26. september 2012 Får ikke til oppstart av DrWeb. Har forsøkt å trykke ESC ved oppstart av pc, så F9 boot menu, og så valgt minnestikken. Da starter pc som vanlig. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Akkurat ja... Hvis minnepennen er formatert med Fat filsystem, dukker opp på F9 boot menu og du velger å boote den fra boot menu, så ja... ehm, det er dessverre ikke totalt ukjent at det ikke virker. Men som sagt sjekk om den har Fat filsystem (f.eks fat32) og ikke NTFS. Sjekkes ved å høyreklikke minnepennen i Windows Explorer +egenskaper. Hvor er det du evt. bor sann ca.? Endret 26. september 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
paba Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Jeg bor ved Mjøsa, i en av byene der. Hvordan det? Skal sjekke det du skriver om minnepennen. Det er kanskje sikrere å brenne en cd med DrWeb. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Jeg bor ved Mjøsa, i en av byene der. Hvordan det? Ok, jeg kjenner ingen der som jeg kan anbefale. Fikk du sjekket filsystemet på minnepennen? Er du kjent med hvordan man brenner en iso fil til cd? Har du ikke noen bootbare cd'er å teste oppstart med? Endret 27. september 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
paba Skrevet 27. september 2012 Forfatter Del Skrevet 27. september 2012 Jeg bor ved Mjøsa, i en av byene der. Hvordan det? Ok, jeg kjenner ingen der som jeg kan anbefale. Fikk du sjekket filsystemet på minnepennen? Er du kjent med hvordan man brenner en iso fil til cd? Har du ikke noen bootbare cd'er å teste oppstart med? Kjenner ikke til hvordan jeg brenner en iso fil til cd. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Det er gjerne en egen funksjon i brenneprogrammet for å lage(brenne) en cd av en iso-fil (bilde av en cd). Heter gjerne "Burn Disc Image". Dersom du dobbelklikker iso-filen i Windows Explorer så kommer du sannsynligvis direkte inn i dette moduset i brenneprogrammet. Jeg kan dessverre ikke garantere at pc'en din vil starte fra oppstarts cd'en heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå