Hardangermannen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei. Helt ny her inne. Skal ha meg en ny pc og tenker på å bygge den selv. Formålet er for HD videoredigering og høyoppløste fotografi redigering. Bildefilene fra mitt kamera er på ca. 25 Mb pr. stk. Hvliken socket og hva for hovedkort bør jeg starte med ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hvilke programmer bruker du til dette. Hvor stort budsjett har du. Grunnen til spørsmålet er at ulike program kan ha litt ulike optimale løsninger knyttet til kombinasjon av CPU, GPU og minne. Når jeg snakker optimale så er det knyttet til optimalt i forhold til gitt budsjett. Har man ikke slike begrensinger i det hele så er det uten tvil socket 2011, seks eller åttekjernes CPU og helst et nVidia kort optimalisert for video. Og gjerne 24 til 32 GiB minne. Men da snakker vi fort om saftige priser. Lenke til kommentar
Hardangermannen Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Adobe lightroom , elements, premiere....... uten skjerm , tastatur mus etc. sp tenker jeg et sted mellom 10 000- 15000,- Lenke til kommentar
Hardangermannen Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Flere her som kan svare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå