Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som fryser hele tiden... hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er det sikkert flere som har skrevet om, men jeg vil finne en løsning for akkurat min pc.

Pc'en min er ca. 2 år gammel, og for ca. 1 år siden begynte pc'en å fryse (skjermen). Det vil si at jeg får ikke gjort noe og må tving-avslutte pc'en. Nå er jeg dritt lei av problemet, og ønsker å finne en løsning det (har ikke penger til ny pc). Pc'en fryser hver gang jeg starter/spiller ett spill, og når det er flere programmer som kjører. Det skjer også når jeg bruker Chrome nettleseren en liten stund. Ofte når jeg streamer videoer på nett. det er også flere programmer som slutter å fungere (vlc, flash player osv.) Jeg har prøvd å installere os'et på nytt (windows 7) men det funker ikke. Har også prøvd windows 8 RP.

Jeg har en Packard Bell iPower GX. Du finner info og test av pc'en her:

http://www.klikk.no/teknologi/data/article404921.ece

pc'en blir veldig fort varm, og jeg er ganske sikker på at det kan være problemet.

Setter veldig stor pris på om noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Dette er det sikkert flere som har skrevet om, men jeg vil finne en løsning for akkurat min pc.

Pc'en min er ca. 2 år gammel, og for ca. 1 år siden begynte pc'en å fryse (skjermen). Det vil si at jeg får ikke gjort noe og må tving-avslutte pc'en. Nå er jeg dritt lei av problemet, og ønsker å finne en løsning det (har ikke penger til ny pc). Pc'en fryser hver gang jeg starter/spiller ett spill, og når det er flere programmer som kjører. Det skjer også når jeg bruker Chrome nettleseren en liten stund. Ofte når jeg streamer videoer på nett. det er også flere programmer som slutter å fungere (vlc, flash player osv.) Jeg har prøvd å installere os'et på nytt (windows 7) men det funker ikke. Har også prøvd windows 8 RP.

Jeg har en Packard Bell iPower GX. Du finner info og test av pc'en her:

http://www.klikk.no/...ticle404921.ece

pc'en blir veldig fort varm, og jeg er ganske sikker på at det kan være problemet.

Setter veldig stor pris på om noen kan hjelpe meg :)

Om du finner ut hvor luften fra kjølevifta kommer ut, så må det andre hullet være inn.. her er sikkert problemet. Du har fått masse støv i inntaket og i vifta. Men ved hjelp av trykkluft, så kan du blåse det rent. Ta pcen i bilen, til nærmeste stasjon, eller kjøp en trykkluft flaske hos komplett.no- det første er det raskeste.

Men hold tuten ca 30 cm fra pcen og mer om det er 8 kgs trykk. Så pass på. Når du blåser, så vil du se at støvskyen står av utgangen. Blås der luften går inn. Husk at du IKKE må holde nært eller lenge. Da kan du ødelegge viftemotoren og mer. Kun korte støt, 30-40 cm fra pc med skrå vinkel mot åpningen.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...