Gå til innhold

Hva slags insekter er dette? Et rent mareritt i mitt hus.


Anbefalte innlegg

Gosh, jeg har skikkelige problemer med å se på disse bildene for de er så innmari ekle, men må bare prøve å få løst dette "mysteriet".. Nå bor jeg ikke lenger i det huset dette skjedde i, så vet ikke om det er slike der ennå, men det er ihvertfall pusset opp og greier der nå så tviler på det egentlig. Men ihvertfall.. En kveld jeg skulle gå og ta meg mat fikk jeg se en slik ligge på ryggen i kjøkkenvinduet. Tenkte den var dø, men plutselig begynte den å gå bortover. Også litt bortenfor får jeg se en til. Tenkte at to stk på samme sted var litt ekkelt og håpet på de ikke ville formere seg, men så tenkte jeg ikke særlig mer over det, så jeg gikk igjen, og etter dette la jeg meg. Dagen etterpå gikk jeg på kjøkkenet igjen og får se tre stk til. Og DA fikk jeg se min største skrekk. Jeg tittet opp i taket og dere kan ikke tro hva mitt syn var. Det krydde av slike kryp over hele taket mitt, det var helt sinnssykt, jeg fikk frysninger over hele meg. Det var minst 15 stk på et sted. Mamma og jeg fikk helt sjokk og hun sa dette var et mareritt. Vi visste ikke hva vi skulle gjøre med dem, men hun tok ihvertfall frem støvsugeren og støvsugde opp alle sammen. I løpet av dagen dukket det bare opp flere og flere. Vi tenkte det måtte være et hull et eller annet sted, så vi sjekket bak skap osv, men fant ingenting. Etterhvert så jeg en liten sprekk og en som kom ut derifra. Da tenkte jeg at det måtte være her disse krypene kom inn, så jeg teipet igjen hullet. Litt senere kom det en til, så jeg vet ikke om det var fra det hullet likevel. Så skulle jeg gå i gangen, og da var det søren i meg slike der også, i vinduet. Ikke like mange, men mange nok til at dette var altfor merkelig. Men etter dette har vi ikke sett fler, så jeg aner ikke hvor dem kom i fra. Jeg lurer derfor på om noen av dere vet hva slags insekter dette er, og hvorfor dem kommer, og hva dem evt kommer av/fra? Jeg har aldri sett slike før, prøvd å søke litt rundt på nettet, men ikke funnet noe. Tok noen bilder av de som lå på benken. De var ca 1 cm lange.

 

post-281106-0-25249800-1347377532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fant jeg et bilde på google av en slik lauvgreinbukk. Det må vel være det? Like som to dråper vann.

Men merkelig at de kun er å se i Møre og Romsdal. Jeg bor litt vel langt unna der for å si det sånn, hehe. Kanskje jeg burde rapportert om et slikt funn her omkring i vår lokalavis :p6873731385_795476ccc4_z.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...