MindR Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Good day! Jeg skal gå til innkjøp av en ny bærbar, men greier ikke helt å finne det perfekte alternativet i jungelen. Hvordan og hva PCen skal brukes til: Den står 95% hjemme Utseende er ikke superviktig Jeg bruker PCen MYE. Jeg vil at den skal være rask som fanden, og tåle at jeg surrer med flere forskjellige ting flere timer av gangen. For det meste sitter jeg på nett. Jeg laster ned, ser mye film/serie, hører musikk og redigerer litt bilder. Ikke i PS. Jeg gamer litt - da mest litt retrospill ala AOE, Settlers osv - men vil gå til innkjøp av visse nye spill som vil kreve litt mer. Typ SimCity osv. I tillegg kjører jeg en del emulatorer for Nintendo. Jeg lagrer ikke mye på PCen. Det er for det meste dokumenter og litt bilder. Filmer og serier blir slettet etter å ha blitt sett. Lite programmer også. Jeg vil ha, uten at jeg vet om det er nødvendig: - SSD - Bakbelyst tastatur - Gjerne 15'6 - Fast DVDstasj (kan jeg overleve med en ekstern?) Ikke viktig: Touchpad (bruker mus uansett). Blank/matt er uvesentlig Det aller viktigste for meg er at PCen tåler mye bruk over lengre tid, og at den er rask. Gjerne så mye nytt som mulig slik at jeg slipper tvangstanker om å trenge 3. gen i7 når alle andre plutselig har det. Prisklasse: Jeg tenker rundt 8000, men om noen finner DEN perfekte maskinen som er noe dyrere - bring it on! Håper noen har noen gode tips eller råd! Lenke til kommentar
MindR Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Hmm. Bump? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 bump, men ehh. TRor ikke du finner en pc med dine krav til den prisen.Øker du budsjettet blir livet mye lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå