NameMissing Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei. Jeg er en 19 år gammel gutt fra hordaland. Jeg ser på meg meg selv som en sterk sekser på en skala fra 1-10. Jeg er jomfru, har ikke klint og ikke hatt "kjæreste" siden barnehagen. Jeg har alltid vert sosial, selv om jeg ikke trives så godt med andre folk. Jeg ser på meg selv som en morsom og grei kar med en iQ på normalen kanskje litt over. Jeg er veldig gavmild, gir vekk eller låner penger til mat og hva det skal være. Jeg er flink til å få andre folk til å føle seg bra, selv om det går på bekostning av meg selv. Jeg skryter aldri av meg selv. Jeg dusjer 4 ganger i uken, bruker deodorant og parfyme, har fine klær og sko på meg, ikke noe joggebukser eller liknende. Det har seg så at jeg har fått øye på en 16 år gammel jente som jeg går på skole med. Jeg syns hun er litt ung, selv om jeg ikke ser eller oppfører meg så veldig voksent enda. Hun er litt skjenert men når vi snakker, snakker hun uten problemer. Jeg har ingen erfaring rundt jenter. Ingen. Jeg forstår meg ikke på de. Det er ingen jeg har hatt kontakt med som vil sitte og snakke i mer enn noen minutter, eller noen raske ord. Jeg har aldri blitt kjent med noen jenter. Guttene på en annen side tiltrekker jeg som fluer. Jeg har en drøss med kompisser som jeg både liker og ikke liker. Jeg vet virkelig ikke hva problemet mitt er. Jeg har jo ikke så veldig god selvtillit til tider, siden jeg aldri har opplevd hele "confirm" greien man får (jeg har hørt om) når man kommer i god kontakt med en fra det motsatte kjønn. Jeg kjenner jeg blir veldig glad hvis jeg får så mye som øyekontakt med en jente. Dagen min er himmelsk hvis jeg får et smil. Jeg prøver så godt jeg kan å gi komplimenter uten å virke veldig i overkant. Jeg prøver å holde øyekontant når jeg eller hun (noen andre) snakker. Forige onsdag hadde vi en oppgave der vi skulle beskrive den andre med 5 ord. Jeg brukte hele timen på å perfektsjonere ordene. Når jeg fortalte ordene til den andre (som er hun jeg har fått øye på) smilte hun og rødmet litt. To minutter etterpå gikk hun bort til venninene og satte seg. Jeg vet hun er singel. Jeg har ingen planer om å prøve meg på noe, bare fordi jeg føler alderen er litt i veien. hadde hun vert et år eldre hadde jeg kanskje gjort noe. Hva syns dere andre om en aldersforskjell på 3 år når man er 16 og 19? Noen tips til en litt mildt deprimert ungdom som ønsker noe mer i livet enn "sosial" spilling og kompisser? Det skal være sagt at jeg har vert på fest. Jeg har fått kontakt med noen jenter der mens jeg og de har vert full. Det blir aldri noe mer enn snakking på festene for meg, siden jeg ikke har lyst å kline med personer i fylla. Jeg har lyst på en jente som jeg kan kjenne godt før jeg går videre. Det har vel hendt at jeg har gjort noe på fylla en eller annen gang, men ikke noe mer enn det. Og ikke som jeg husker det godt senere. Lenke til kommentar
medlem-250267 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Når det gjelder alderen rundt 16, og din på 19, så er det vel hovedsaklig hvor godt utvikla jenta er. Ikke bare kroppslig, men personlig osvosv.. Ellers syns jeg ikke det er noen stor aldersforskjell. 3 år blir jo bare mindre og mindre, jo eldre begge partene blir. Om du er ute etter et seriøst forhold, er det vel bare å være seg selv. Rett og slett. Gjør du noe annet, vil du uansett senere gå tilbake til deg selv og for henne vil det bare virke som du forandrer deg på den tiden, noe som kan gi negative følelser. Er egentlig vanskelig dette, med å gi råd om sånne ting. Det varierer veldig fra person til person. Har uansett tro på at du forstår hva hun liker og ikke. Som sagt, vær deg selv og prøv ta hint fra hun. Ingenting er umulig. -Walrus Edit: Skriveleif Endret 11. september 2012 av SunnyWalrus 1 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Oook. Mange punkter å sette spiker på her men først vil jeg bare si: Ikke tro at jeg er en hater eller liknende. Jeg vil bare det beste for deg, men da må jeg være litt streng. Dusjer 4 dager i uken? Du skal dusje 7 ganger i uken - MINST. Selv dusjer jeg 2 ganger på fredag - lørdag - søndag og de dagene jeg trener (søndag, mandag, onsdag, torsdag). Så ja... Dusjer vel egentlig 13 ganger i uken. Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men prøv å vend deg til å alltid være ren, hjelper på lang sikt. Jeg er veldig gavmild, gir vekk eller låner penger til mat og hva det skal være Fy. Fy fy fy. Ikke gjør det. Det er ikke snilt. Det føles snilt men er ikke det. Hvis det er KRISE så kan du vurdere å låne bort penger. Å være gavmild mot noen andre enn din mor eller kjæreste er unødvendig og skaper ingen livslange forhold. Jeg er flink til å få andre folk til å føle seg bra, selv om det går på bekostning av meg selv Hvorfor? Hvorfor skal du få andre til å føle seg bra på bekostning av deg selv? Et menneskes viktigste egenskap er å få seg selv til å føle seg bra. Øv deg på dette istedenfor å gjøre andre glad, det kan de fikse selv. (Sier ikke du skal være kjip å henge med, men du skjønner tegninga. Fokus på deg selv, det tjener du mest på). Jeg prøver så godt jeg kan å gi komplimenter uten å virke veldig i overkant Hvor har du lært at du skal gi komplimenter? Hvor har du lært at det er "det som funker"? Det som "funker" er å vise hva du vil ha, at du vil ha det nå, og deretter ta det. Drit i hva andre syntes, drit i hva hun syntes, drit i alt annet enn at DU vil ha HENNE og det skal du FÅ! (Nei, ikke voldta henne eller kidnapp henne, det blir for dumt). Jenter tiltrekkes av gutter som har selvtillitt nok til å vise hele verden hva de vil ha. Dette oppfattes av "snille" gutter som "bad boys". De er egentlig supersnille, men de har fokus på å glede seg selv og viser det ved å ta de jentene som gleder dem. Lær deg å fokusere på å glede deg selv så skal du se at du får denne jenta etterhvert. Vis henne at du SKAL ha henne. Du MÅ ha henne. Og nei, aldersforskjellen er ikke noe problem. Har selv vært bortpå noen 16 åringer og jeg er 21, hadde trekant med to 17 åringer på fredag, heller ikke noe problem. Sist, men ikke minst. Det er ikke meningen at du skal forstå deg på jenter. Du skal ikke tolke hva de gjør. Det de gjør er nemlig kun nettop det, det de gjør. Hvis hun gikk og satt seg betyr det at hun gikk og satt seg. Ikke ditten eller datten. Det som skjer er faktum. Hvis du lærer deg å tenke slik, lærer du deg samtidig å se mer i dybden av situasjonene du kommer opp i. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men ved å først se primitivt på en situasjon klarer du lettere å se det reelle utfallet. Vent, noe jeg glemte. Hvordan F vet du hun er singel? Har du spurt om hun er singel? Hvis du har spurt om hun er singel og hun sa ja (med et smil eller noe som likner) så er det bare å spørre henne med ut. Hvis hun sa nei, fuck it spør henne ut uansett. Blir bænkers dette vettu gutten Btw, du bør lese "Zen and the art of motorcycle maintenance" og "Games people play". Da får du litt mer innblikk på forskjellige ting. Kan egentlig anbefale deg 100 bøker, men vet ikke hvor ivrig leser du er. Hvis du ønsker mer så er det bare å sende PM. 3 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Om du er ute etter et seriøst forhold, er det vel bare å være seg selv. Rett og slett. Gjør du noe annet, vil du uansett senere gå tilbake til deg selv og for henne vil det bare virke som du forandrer deg på den tiden, noe som kan gi negative følelser. Men han er jo tydeligvis seg selv. Hvorfor skal det da hjelpe å være seg selv hvis han ikke får damer ved å være seg selv? Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 forsikre deg om at hun ikke bare vil ha kuken din før dere går i et forhold vertfall;) viss du er ute etter din livs kjærlighet ville jeg ha ventet litt eller funnet meg noen jevnaldre. 16 år og forhold blir i mine øyne problematisk (pga egne erfaringer) ofte slik at yngre jenter går til eldre gutter og motsatt, pga bedre sex? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hei. Noen tips til en litt mildt deprimert ungdom som ønsker noe mer i livet enn "sosial" spilling og kompisser? Sjekk denne! Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Oook. Mange punkter å sette spiker på her men først vil jeg bare si: Ikke tro at jeg er en hater eller liknende. Jeg vil bare det beste for deg, men da må jeg være litt streng. Dusjer 4 dager i uken? Du skal dusje 7 ganger i uken - MINST. Selv dusjer jeg 2 ganger på fredag - lørdag - søndag og de dagene jeg trener (søndag, mandag, onsdag, torsdag). Så ja... Dusjer vel egentlig 13 ganger i uken. Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men prøv å vend deg til å alltid være ren, hjelper på lang sikt. Dette er jo ikke sunt.. Er mer enn nok å dusje 1 gang om dagen. (Med mindre man har blitt svett i løpet av dagen) On topic: 3 år i den alderen synes jeg ikke er noe problem. Endret 12. september 2012 av NoxRy Lenke til kommentar
NameMissing Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Var her igjen da. Regnte ikke med å få så mange svar så fort. Ble egentlig litt positivt overrasket! Skriver på mobil så kan bli litt skrivefeil og glemskheter. Ang. dusjingen. Har problemer med svak eksem og har fått beskjed av legen å ikke dusje mer enn annenhver dag. Liker jo å være renslig så jeg vasker meg med klut i fjes og under armer hver morgen hvis jeg ikke dusjer. Har fra min familie alltid vert gavmild. Vi gir mye til andre som gjerne har litt mindre og jeg tenker det har smittet over på meg. Vi snakker ikke at jeg gir vekk 100 lapper her og der, men av og til har jeg problemer med å si nei. Tyggis og snus går det mye i. Fint å høre det er få som reagerer på alderen. Har snakket med noen kompisser og de reagerer helt motsatt. Jeg prøver å gi komplimenter til hun jeg har fått litt sansen for. På tre uker har jeg vel gitt noen komplimenter her og der (kanskje 5-6 ganger). Vi snakker ganske mye, helst om oppgaver. Det er av og til vi fått så smått øyekontakt siden vi sitter face to face på samme bord, jeg føler dette er mer enn normalt. Likevell føles det som om hun ikke kunne brydd seg mer om meg. Det jeg mest ville ha ut av denne tråden er vel; Hvordan kan jeg som ikke ooser av selvtillit hinte til at jeg vil bli bedre kjent med henne? Hun er singel fordi en i klassen som snakjer bra mye spurte henne rett ut hvordan det gikk på guttefronten. Hun svarte at det ikke gikk så bra. Jeg fikk en slager (i mitt hode) her. Jeg svarte: "Hvorfor ikke? En jente som deg burde jo badet i gutter." To minutter etter satt jeg jo der igjen uten en dritt å si. I friminuttene går hun alltid i kantinen med noen veninner mens jeg enten sitter igjen i klasserommet eller stikker noe sted med noen kompisser. På slutten av dagen prøver jeg å si hade, men av og til skipper jeg dette fordi jeg må gå vort til henne og si det. (føles litt rart. virker som en creeper når jeg gjør sånt.) Føler egentlig meg litt lite verd. Føler meg ikke god nok for å ha noen egentlig. Vet det kan være lett og si at det er de som burde gjøre seg verd meg eller noe i den duren, men innerst inne vet jeg at de hadde hatt det bedre med noen andre, selv om jeg vet jeg hadde strekt meg langt for en annen person. Lenke til kommentar
NameMissing Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Leste igjennom det jeg skrev.. Syns ikke synd på meg selv. Prøver ikke å få oppmerksomhet her. Prøver å forbedre meg selv for å få et bedre og kanskje normalt liv. Vil ikke bli 30 år og ikke ha hatt noen å dele noe med. Sex osv. betyr egentlig veldig lite for meg. Vil heller ha en jeg kan snakke og dele ting med enn en fuck buddie. Sexen får komme når den kommer, ikke noe jeg vil rushe. Forstå meg rett, er jo en smugkåt ungdom som ungdomner pleier, men setter ikke det så mye i fokus som andre ting jeg verdsetter mer. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Altså, med tanke på situasjonen din ville jeg heller fokusert på å få opp selvtillitten min enn å få denne jenta. Når du får mer selvtillitt vil du automatisk få fler jenter. 1 Lenke til kommentar
NameMissing Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Altså, med tanke på situasjonen din ville jeg heller fokusert på å få opp selvtillitten min enn å få denne jenta. Når du får mer selvtillitt vil du automatisk få fler jenter. Kan vel ikke sitte å jobbe med selvtilliten uten å ha noen å øve meg på. Et crush føles som beste veien å gå. Føler meg ikke konfirtabel rundt personer av det motsatte kjønn når det blir for personlig. Noen tips? Regner med det ikke er noe rocket science siden alle generasjonene før meh har klart det på en eller annen fantastisk måte. Endret 13. september 2012 av NameMissing Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Du kan jobbe med selvtilliten uten å ha noen å øve på da selvtillit kommer INNENFRA. Det er kun DEG det handler om. Du må forstå at det ikke er noen andre som er viktig for din egen selvtillit enn deg selv. Ditt indre. Noen tips: -Ikke la det bli for personlig før du føler deg klar for det -Finn ut hvorfor eller hvordan denne u-komfortable følelsen kommer. (I hvilken form, hva er det du føler, hvorfor tror du denne følelsen kommer, har du noe du ikke ønsker å dele, noe du ikke vil de skal vite, noe du ikke vil vite, osv osv..) -Bli komfortabel med personer av det samme kjønn først. Og nei, du er ikke komfortabel med dem allerede. Du skal klare å si til en fremmed noe som er personlig for deg før du kan si deg komfortabel med samme kjønn. -Bli komfortabel med deg selv, alene, uansett situasjon. Lær deg å blokker negativitet fra andre. Meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå