Sssda1 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Hei! Er det en enkel måte å lage en link på siden sin så det byttes stilark, altså siden får nytt design med samme html innhold? Endret 11. september 2012 av perpers Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Det er lett ved bruk av php og cookies <?php if (!isset($_COOKIE['css'])): ?> <link rel="stylesheet" href="path/to/default.css" /> <?php else: ?> <link rel="stylesheet" href="path/to/<?=$_COOKIE['css']?>.css" /> <?php endif; ?> Så har du ganske enkelt en link i toppen hvor du setter disse cookiene: <a href="/?style=alfa">alfa style</a> <?php if(isset($_GET['style'])){ set_cookie('css',$_GET['style']); } ?> Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Hvis jeg ikke kan bruke php, bare html og css, går ikke det? eller jeg innom php eller javascripts? Er ganske ny innen webdesign ja Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Jeg mener på at du må benytte enten javascript eller php for å oppnå et slikt resultat. Ved bruk av javascript kan du til en viss grad la brukeren slippe å laste inn siden på nytt for å presentere et annet tema, mens ved bruk av php må brukeren laste inn siden på nytt... Fra mitt perspektiv er det lettere å oppnå dette ved bruk av php og cookie: index.php <?php # Sjekker om cookien er satt, hvis ikke, så setter den en forhåndsdefinert verdi: default if (!isset($_COOKIE['css'])){ setcookie('css','default'); } // # endrer cookiens verdi basert på spørrestrengen i nettleseren din if(isset($_GET['css'])){ setcookie('css',$_GET['css']); // http://php.net/manual/en/function.setcookie.php } // ?> <!DOCTYPE html> <html> <head> <!-- velger hvilken css-fil som skal brukes basert på cookiens verdi --> <link rel="stylesheet" href="path/to/<?=$_COOKIE['css']?>.css" /> </head> </body> <div id="css-styles"> <p>Velg din stil:</p> <ul> <li><a href="/?css=Alfa">Alfa</a></li> <li><a href="/?css=Bravo">Bravo</a></li> <li><a href="/?css=Charlie">Charlie</a></li> </ul> </div> </body> </html> OBS! Verdien til cookien må i dette tilfelle ha samme navn som .css-fila di, uten .css endelsen... Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Jeg kan dessverre null niks om php, men skal prøve copy paste. Takk for svar Lenke til kommentar
grapz Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Du kan også bruker "alternate media stylesheets", og da kan brukeren velge i menyen i nettleseren hvilket han vil bruke. Se her for et eksempel: http://www.d.umn.edu/~lcarlson/csswork/media/example_explain.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå