Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Du skriver veldig mye fornuftig her RamGuy. Siden touch-skjermen for alvor ble introdusert har det i grunnen ikke vært snakk om noen revolusjon, kun evolusjon. Vet ikke helt hva den neste revolusjonen blir? Vanskelig å se for seg.. Forøvrig håper jeg at WP og Nokia overlever, konkurranse i markedet tjener til alles beste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Så det nå...

Men synes det var så mye innlegg ala....

 

"Må bare ha"....

"Sikle sikle"....

"Kan ikke vente"....osv.

 

Er så slitsomt å skrolle forbi alle slike innlegg.

Bedre med færre innlegg med et minimum av substans.

 

Bra at du kommer med ett skikkelig innlegg da...

 

Får vi ikke lov å dele vår entusiasme ang denne tlf, i påvente av mere info, reviews og salgstart av dette flotte stykke teknologi?

 

•sikle•

Lenke til kommentar

Jo da.

Jeg prøver å ha de fleste innlegg skikkelig, som du kaller det.

Enten et klart spørsmål. Eller svare andre med relevante svar.

Akkurat når telefoner kommer i handelen, så fortsetter dette på en enda verre måte, med det som noen har døpt "postmannstråder".

 

Men, for all del...

Bare fortsett på denne måten du, om det er givende.

Jeg fortalte bare at jeg gidder ikke bruke mye tid på sånt og hvordan jeg da ønsker det.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Jo da.

Jeg prøver å ha de fleste innlegg skikkelig, som du kaller det.

Enten et klart spørsmål. Eller svare andre med relevante svar.

Akkurat når telefoner kommer i handelen, så fortsetter dette på en enda verre måte, med det som noen har døpt "postmannstråder".

 

Men, for all del...

Bare fortsett på denne måten du, om det er givende.

Jeg fortalte bare at jeg gidder ikke bruke mye tid på sånt og hvordan jeg da ønsker det.

 

Tydeligvis så gidder du jo å bruke "mye" tid på det;) du leser det, og til og med kommentere det... Personlig, hvis det er ting jeg ikke bryr meg om, så driter jeg rett og slett bare i å kommentere det...:) god helg:)

Lenke til kommentar

Jo da.

Jeg prøver å ha de fleste innlegg skikkelig, som du kaller det.

Enten et klart spørsmål. Eller svare andre med relevante svar.

Akkurat når telefoner kommer i handelen, så fortsetter dette på en enda verre måte, med det som noen har døpt "postmannstråder".

 

Men, for all del...

Bare fortsett på denne måten du, om det er givende.

Jeg fortalte bare at jeg gidder ikke bruke mye tid på sånt og hvordan jeg da ønsker det.

 

Tydeligvis så gidder du jo å bruke "mye" tid på det;) du leser det, og til og med kommentere det... Personlig, hvis det er ting jeg ikke bryr meg om, så driter jeg rett og slett bare i å kommentere det... :) god helg:)

Enten har du "vondt for det".

Eller jeg traff noe veldig sårt?

Eller du må lese hva jeg skriver litt saktere.

Så finner du sikkert meningen og ser hva jeg mener.

 

God helg til deg og.

Lenke til kommentar

Bla bla bla! Folk er ikke interessert i argumentering frem og tilbake! Ta dere ei pils istedet, god helg =)

 

Helt uenig.

Det er argumentering, diskusjoner, erfaringer, tips, nyheter...osv vi nettopp trenger på et forum.

 

Men god helg til deg også og pils blir det vel.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Bla bla bla! Folk er ikke interessert i argumentering frem og tilbake! Ta dere ei pils istedet, god helg =)

 

Helt uenig.

Det er argumentering, diskusjoner, erfaringer, tips, nyheter...osv vi nettopp trenger på et forum.

 

Men god helg til deg også og pils blir det vel.

Diskusjoner er bra, så lenge de har noe for seg, ikke om en som ikke liker å lese "må bare ha" kommentarer. Det har lite for seg! Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Bla bla bla! Folk er ikke interessert i argumentering frem og tilbake! Ta dere ei pils istedet, god helg =)

 

Helt uenig.

Det er argumentering, diskusjoner, erfaringer, tips, nyheter...osv vi nettopp trenger på et forum.

 

Men god helg til deg også og pils blir det vel.

 

Jojo, men ikke type krangling og skittkasting mellom personer. Det mellom deg og AviOn har sporet av til noe helt annet enn mobilrelatert diskusjon. Har vært litt gruff i den andre 920-tråden, og kjenner jeg er litt lei av å lese all negativiteten. Jeg bare gleder meg til å få fingra i en gul (tror jeg) 920! :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg er mer opptatt av svakheten som rir alle nyere smarttelefoner som en mare: Batterikapasiteten.

 

Tja... Min SGS3 holder fint i to dager med medium/tung bruk. Kan godt se to-tre filmer på rappen uten at det er noen fare for at batteriet skal bikke under 40%.

 

HDMI utgang vet jeg det er mange som er svært glad i, men selvsagt har ikke alle behov for det, men etter min mening bør det være på en toppmodell uansett, regner med de fleste er enig idet.

 

Du kan jo regne med det, men jeg tror ikke de fleste ER enige i det. Hvis jeg kan streame rett fra mobilen til TVn trenger jeg ingen HDMI-kabel, feks. Jeg har aldri tenkt "faen, nå skulle jeg hatt en HDMI-løsning fra mobilen til TVn", personlig.

 

Det er vell og den mobilen som har fått størst mediaoppmerksomhet av alle mobiler Nokia har lansert gjennom tidene..

 

Vel, det er jo ikke sant.

 

Syntes nokia var på feil spor med 808 selv, i og med at det er et døende OS og alt. Mye fint med 808, men som flaggskip har den lite å vifte med. Du kaller den flaggskip fordi den har så sykt mye fete og bra ting med seg, som kameraet, USBOTG, HDMI, und so weiter und so weiter. Jeg tenker at det IKKE er et flaggskip siden det har et døende OS og ikke ble promotert tungt.

 

Hvis 808 kan kalles et flaggskip basert på det der, kan vi jo like greit si at N900 var et flaggskip. Og det var det jo strengt tatt aldri.

 

920 har dog en shitload med ting 808 ikke har. Men skal man drive og "listekrangle" må vi nok vente til vi vet mer om WP8 og 920 :) . Det er gøy, men ikke spesielt useful.

 

Uaaaansett er jeg spent på WP8 og WP7.8 og ikke minst det første halvåret i 2013 fra Nokia :)

Lenke til kommentar

Syntes nokia var på feil spor med 808 selv, i og med at det er et døende OS og alt. Mye fint med 808, men som flaggskip har den lite å vifte med. Du kaller den flaggskip fordi den har så sykt mye fete og bra ting med seg, som kameraet, USBOTG, HDMI, und so weiter und so weiter. Jeg tenker at det IKKE er et flaggskip siden det har et døende OS og ikke ble promotert tungt.

 

Hvis 808 kan kalles et flaggskip basert på det der, kan vi jo like greit si at N900 var et flaggskip. Og det var det jo strengt tatt aldri.

 

920 har dog en shitload med ting 808 ikke har. Men skal man drive og "listekrangle" må vi nok vente til vi vet mer om WP8 og 920 :) . Det er gøy, men ikke spesielt useful.

 

Uaaaansett er jeg spent på WP8 og WP7.8 og ikke minst det første halvåret i 2013 fra Nokia :)

 

Tja... Nokia holder jo på i skrivende stund å oppgradere 808 til Belle FP2 så det er ikke noe utdødd OS som du skriver, sålenge OSèt utvikles må man kunne si att det er levende.

Selv ville jeg personlig valgt Belle før WP da det er mye mer fleksibelt og kompatibelt OS mht alle mulige teknologier, men det er også en personlig smak så tror ikke vi tar den diskusjonen her :wee:

 

N900 var ikke noe flaggskip, det er heller ikke Lumia 920. 808 kan man derimot si er ett flaggskip, det er to ting som kjennetegner det; 1) hvor mye ressurser/tid produsent har brukt på å utvikle mobilen 2) att mobilen støtter alle mulige teknologier. Når det gjelder punkt 2 er det vell omtrent bare Galaxy S3 som kan skilte med like mange teknologier på en mobil, tom. den mangler noen ting som eks. FM-sender, Xenon (jeg ser bort ifra kamera for det er ingen mobil som slår 808 på).

 

Vi får håpe for Nokia`s del att de kommer seg oppover i markedet igjen, men etter Lumia serien ble lansert har vi desverre kun sett det motsatte hittil... Lumia er helt greie mobiler, men de er ikke noen toppmodeller definitivt, og jeg har personlig mistet litt trua på Nokia den siste tiden desverre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maemo 6 ble også oppdatert, muligens enda oppdatert. Vil du ikke kalle det et utdødd OS? Jeg ville personlig valgt Android før WP og Belle, men det er jo en smakssak.

 

Hva mener du N900 manglet for sin tid for å ikke være et flaggskip i samme linje som du mener 808 er?

 

Og hvordan er ikke et flaggskip definert som et produkt som backes tungt PR-messig og som skal gi kunder et incentive til å vurdere andre produkter fra produsenten?

 

Ta feks en flaggkunde for et bedriftstelefoni-selskap. Det trenger ikke være den største kunden, eller engang en STOR kunde. Det kan lett være 3 mobilabbo. Men hvis flaggkunden er et kjent kjent navn med godt renomé er det likevel en flaggkunde. Fordi andre kunder ser at de er kunde og de kjenner til dem, vil de lettere føle seg trygg på produktet ditt.

 

Når det gjelder Nokia selv, er WP eller Meego de eneste valgene som makes sense. Alt av Symbian har et negativt navn nå, uansett om du kaller det Belle FP2 eller SuperAwesomeNotAtAllSymbianYay.

 

Personlig mener jeg Meego pryler både WP og Symbian. Men c'est la vie. nescafé?

 

Har mye mer tro på WP som plattform enn noe som helst av Symbians fruits of the poisonous tree.

Lenke til kommentar

Ingen, eller veldig, veldig få, må vel være uenig i at Symbian er døende.

Jeg har 808 selv, på grunn av kameraet. Men som telefon, er jo de fleste andre som har kommet i det siste mye bedre.

Faktisk skjønner jeg ikke hvorfor Nokia i det hele tatt lanserte den? Ikke er den profilert på hj.siden og ikke reklamerer de for den.

Det virker rett og slett som om de ikke ønsker å selge den.

Derfor det lave salget.

Jeg tror Nokia ønsket å gjemme "pureview" navnet til 920 lanseringen.

Selv ikke mange ansatte i elektroforretninger har i det hele tatt hørt om den.

"Ingen" (utenom her på forumet) kjenner liksom til den. Jeg har stadige spørsmål i min nærhet om hva slags tlf dette er.

 

Men, jeg er ingen mobilnerd og bruker tlf mest til det den er ment som. (utenom kamera)

Hadde det vært en android med disse kameraspesifikasjoner, så hadde jeg gått for det.

 

Når det er sagt.

Med mitt bruk, er 808 helt grei og jeg må bare fullrose bilder og video.

Ingen over og ingen ved siden.

Uansett, veldig spent på kommende Lumia 920.

Den er tung og har en større skjerm (liker det). Og rykter sier at den får veldig bra kamera.

Hvis operativsystemet da fungerer like bra, så er det vel Nokias siste sjanse?

Vi får se.

Endret av cirka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det med at du kan bruke hansker rett på skjermen er vell den mest nyttige funksjonen lagt til på en mobiltelefon de siste årene!

Dette er første gang jeg har sett/hørt/lest om det i mobiltelefonsammenheng, men det var en eller annen norsk utvikler som laget et eller annet nettbrett for minst ett år siden (leste det i Adressa) som argumenterte med at de var bedre enn iPad nettopp fordi man kunne bruke dette brettet i kulda og med hansker på. Har ikke sett den store reklamen for det, men...

 

Og når kommer denne jævla telefonen? Nokia burde vel snart ta huet ut av ræva og lansere denne før folk mister interessen.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Det med at du kan bruke hansker rett på skjermen er vell den mest nyttige funksjonen lagt til på en mobiltelefon de siste årene!

Dette er første gang jeg har sett/hørt/lest om det i mobiltelefonsammenheng, men det var en eller annen norsk utvikler som laget et eller annet nettbrett for minst ett år siden (leste det i Adressa) som argumenterte med at de var bedre enn iPad nettopp fordi man kunne bruke dette brettet i kulda og med hansker på. Har ikke sett den store reklamen for det, men...

 

Og når kommer denne jævla telefonen? Nokia burde vel snart ta huet ut av ræva og lansere denne før folk mister interessen.

Det var da voldsomt til språkbruk?

Er du 14 år?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...