Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@leirdueredet

I følge SlashGear har Lumia 920 RichRecording.

"According to SlashGear, the Windows Phone sports a trio of special microphones Nokia co-developed for Rich Recording. What does this mean for consumers? The 'High Amplitude Audio Capture' (or HAAC for short) microphones are able to record a broader range of frequencies than standard microphones. HAAC microphones reach 140 dB, which is a significant increase against traditional microphones. This leads to clearer audio being recorded with less distortion."

LED blitsen på Lumia 920 er en nyutviklet type, som skal ligne Zenon blitz.

Jeg kan jo selvfølgelig lage en lignende liste for Lumia 920 ang 808, og siden jeg aldri har brukt en Nokia 808 kan jeg jo bare finne på argumenter jeg tror er korekte. Noe som ser ut til å være populært når man lager slike lister. ;)

Inntil noe annet er bekreftet fra Nokia velger jeg heller å tro på det som står i Nokia`s egen spec. fremfor hva en nettavis skriver...

Og Nokia må jo være mer eller mindre blank på markedsføring om de ikke oppgir att 920 har rich-recording i specen vell ??

På 808 ble jo dette markedsført hardt før lansering og i specen..

Det eneste jeg har sett hittil fra Nokia`s egen spec er att 920 gjør lydopptak i mono (noe som førøvrig er meget sært for en toppmodell i 2012)....

LED blitzen er sikkert en forbedret type ja, tviler ikke på det, men uansett kan aldri LED erstatte xenon. Det er jo ikke uten grunn att 808 har begge deler (LED som videolys og xenon til bilder).

Vi får se om Nokia kommer med en korrigering i specen etterhvert :)

Jeg synes nå du bør sjekke fakta før du klager på noe i stedet for å klippe og lime fra andre fora. Denne tlf har 3 HAAC-mics som kommer klart frem i spec sheet. Du kan sjekke her f.eks http://press.nokia.com/wp-content/uploads/mediaplugin/doc/lumia_920_datasheet_final.pdf

Står svart på hvitt der: Audio:3 distortion free high amplitude mics

Lenke til kommentar

@leirdueredet

I følge SlashGear har Lumia 920 RichRecording.

"According to SlashGear, the Windows Phone sports a trio of special microphones Nokia co-developed for Rich Recording. What does this mean for consumers? The 'High Amplitude Audio Capture' (or HAAC for short) microphones are able to record a broader range of frequencies than standard microphones. HAAC microphones reach 140 dB, which is a significant increase against traditional microphones. This leads to clearer audio being recorded with less distortion."

LED blitsen på Lumia 920 er en nyutviklet type, som skal ligne Zenon blitz.

Jeg kan jo selvfølgelig lage en lignende liste for Lumia 920 ang 808, og siden jeg aldri har brukt en Nokia 808 kan jeg jo bare finne på argumenter jeg tror er korekte. Noe som ser ut til å være populært når man lager slike lister. ;)

Inntil noe annet er bekreftet fra Nokia velger jeg heller å tro på det som står i Nokia`s egen spec. fremfor hva en nettavis skriver...

Og Nokia må jo være mer eller mindre blank på markedsføring om de ikke oppgir att 920 har rich-recording i specen vell ??

På 808 ble jo dette markedsført hardt før lansering og i specen..

Det eneste jeg har sett hittil fra Nokia`s egen spec er att 920 gjør lydopptak i mono (noe som førøvrig er meget sært for en toppmodell i 2012)....

LED blitzen er sikkert en forbedret type ja, tviler ikke på det, men uansett kan aldri LED erstatte xenon. Det er jo ikke uten grunn att 808 har begge deler (LED som videolys og xenon til bilder).

Vi får se om Nokia kommer med en korrigering i specen etterhvert :)

Jeg synes nå du bør sjekke fakta før du klager på noe i stedet for å klippe og lime fra andre fora. Denne tlf har 3 HAAC-mics som kommer klart frem i spec sheet. Du kan sjekke her f.eks http://press.nokia.c...sheet_final.pdf

Står svart på hvitt der: Audio:3 distortion free high amplitude mics

Å finne fakta er ikke altid enkelt.. Ifølge Nokia`s egen spec. ligger det ingen info om att den har rich-recording.

http://www.nokia.com...specifications/

Ifølge en artikkel jeg fant oppgir de att Damian Dinning har "twitret" om att den har rich-recording men att den kan kun ta opp lyd i mono (!)..... Man vet jo ikke hva man skal tro...

Så dette er nok årsaken til att Nokia ikke oppgir att Lumia 920 har rich recording i sin spec.

This means the Nokia Lumia 920 can record audio without the distortion commonly heard on most camera phones at loud environments, but it won’t be stereo sound like the Nokia 808 PureView. Perhaps this is the reason why Nokia did not mention “Rich Recording” in any of the marketing materials.

Men seriøst om dette stemmer, man lanserer ikke en toppmodell med mono opptak i 2012 ???

http://thenokiablog....recording-mono/

Det er dette jeg mener er skurrende galt hos Nokia for tiden, de lanserer nye mobiler som har dårligere spec. enn det de har levert på foregående modeller... AMAZING!!!

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg antar slutten av oktober, evt. begynnelsen av november. Den nordiske HTC-sjefen sa iaf. til DinSide Data at de kommer med sine WP8-modeller i slutten av oktober og det stemmer jo bra, iom. at Microsoft offisielt lanserer WP8 da.

Jeg syns L920 er bedre på alle områder (bortsett fra vekt) enn HTC 8X. Jeg syns også det er dumt at toppmodellene ikke støtter minnekort, men at lillebrødrene gjør det. Og da er det merkelig at HTC ikke har puttet mer enn 16GB i 8X!

Lenke til kommentar

Jeg håper at den kommer samtidig som HTC sine modeller, noe annet vil jo ikke være særlig taktisk av Nokia. Men det er jo så leeenge til.. :wow:

Vekten ser ikke jeg på som noe problem, siden jeg har hatt en Desire HD på 164 gram i snart 2 år. Synes det er litt kjekt med en solid og litt tung mobil jeg, gir et skikkelig kvalitetsintrykk :)

Skjønner heller ikke at folk har behov for mer enn 32GB lagringsplass på en telefon? Da må de jo ha med seg enorme mengder musikk, evt. legge inn en hel drøss med HD-videoer? Er det ikke Spotify folk bruker til musikk på mobilen nå for tiden? Har forøvrig 1.5 GB interminne + 8 GB minnekort på min Desire HD, og det har jeg aldri klart å fylt opp...

Endret av Gandulf
Lenke til kommentar

Jeg antar slutten av oktober, evt. begynnelsen av november. Den nordiske HTC-sjefen sa iaf. til DinSide Data at de kommer med sine WP8-modeller i slutten av oktober og det stemmer jo bra, iom. at Microsoft offisielt lanserer WP8 da.

Jeg syns L920 er bedre på alle områder (bortsett fra vekt) enn HTC 8X. Jeg syns også det er dumt at toppmodellene ikke støtter minnekort, men at lillebrødrene gjør det. Og da er det merkelig at HTC ikke har puttet mer enn 16GB i 8X!

16 GB er en tur off. Det er det ingen tvil om. Men at Nokia forøvrig er bedre på alle områder, ja den kjøper jeg ikke. 8X har, etter rapporter, bedre skjerm, bedre design, og etter alt å dømme, bedre kamera.

Men som sagt, 16 GB er en turn off for meg.... Synd, da jeg syntes den var lekker.

Lenke til kommentar

Nå er vel strengt tatt dømming av design opp til hver enkelt? Etter det jeg har hørt er vel Lumia 920 også bedre på kamera. Er i alle fall den mobilen jeg har blitt mest interessert i. Blir kjekt å slippe å ta av seg hanskene når jeg skal trykke på den til vinteren!

Forresten, hva er det vi skal glede oss til kommende uke?

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal prøve WP8. Kommer uansett til å vente på tester av alle WP8-mobilene, samt tafse litt på de selv i butikk. Men av utseende og specs, er det L920 jeg er mest spent på. Mine to siste mobiler har vært Desire HD og nå One X, så er kjent med både vekt og stor skjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er vel strengt tatt dømming av design opp til hver enkelt? Etter det jeg har hørt er vel Lumia 920 også bedre på kamera. Er i alle fall den mobilen jeg har blitt mest interessert i. Blir kjekt å slippe å ta av seg hanskene når jeg skal trykke på den til vinteren!

Forresten, hva er det vi skal glede oss til kommende uke?

Joda design er en persolig preferanse, og jeg synes htc traff bedre enn nokia. Men jeg har hatt mange htc telefoner jeg har vært fornøyd ned og mange nokia telefoner jeg har vært missfornøyd med, så muligens er jeg forutinntatt. Men uansett så omtaler de fleste htc den telefonen med best design, og de som ikke har noe bevisst forhold til merke på telefoner, vil nok ramle ned på htc, tror jeg. Kameraspecs på htc er bedre enn de på nokiaen. Ikke det at jeg tror det blir vesentlige forskjeller, men jeg tror heller ikke dette blir avgjørende for hvilken man velger. MS valgte HTC, og da tror jeg folk flest også velger HTC...

Lenke til kommentar

Det med at du kan bruke hansker rett på skjermen er vell den mest nyttige funksjonen lagt til på en mobiltelefon de siste årene!

Jess, som fotballkeeper vil jeg finne det mye enklere å liveoppdatere fra kampene med twitter.

Joda design er en persolig preferanse, og jeg synes htc traff bedre enn nokia. Men jeg har hatt mange htc telefoner jeg har vært fornøyd ned og mange nokia telefoner jeg har vært missfornøyd med, så muligens er jeg forutinntatt. Men uansett så omtaler de fleste htc den telefonen med best design, og de som ikke har noe bevisst forhold til merke på telefoner, vil nok ramle ned på htc, tror jeg. Kameraspecs på htc er bedre enn de på nokiaen. Ikke det at jeg tror det blir vesentlige forskjeller, men jeg tror heller ikke dette blir avgjørende for hvilken man velger. MS valgte HTC, og da tror jeg folk flest også velger HTC...

Det skal du få tro. Personlig fant jeg HTC mindre interessant, med unntak av WP8. Men vet jo veldig lite om mobilene ennå. Gleder meg til de blir testet.

Endret av landisize
Lenke til kommentar

Det at telefonen veier 185g er for min del helt uakseptabelt og en dealbreaker right there. Kunne vært en supermobil med specs fra 2020 og jeg ville ikke kjøpt. Hvordan i huleste Nokia klarte å lage en murstein på nesten 0.2kg i 2012 er helt beyond me.

Ja, jeg skjønner heller ikke dette. Har de brukt gamle blyplater i fra Kina i produksjonen?

Lenke til kommentar

Det at telefonen veier 185g er for min del helt uakseptabelt og en dealbreaker right there. Kunne vært en supermobil med specs fra 2020 og jeg ville ikke kjøpt. Hvordan i huleste Nokia klarte å lage en murstein på nesten 0.2kg i 2012 er helt beyond me.

Ja det helt utrolig hvor tung denne er, tror mange vil droppe denne nettopp pga vekta....

Selv toppmodellen til Nokia (808) veier jo mindre enn denne, den veier 169g (vs 185g). For 808 kan derimot vekta forsvares da man har ett sinnsykt kamera + mye annet HW snacks, men for Lumia 920 er det bare helt uakseptabelt!!

Trenden går jo også mot lettere mobiler (se eks. ny Iphone). Jeg tror Nokia flopper med 920 desverre....

Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke noe veldig sterke meninger om dette.

Men, ser jo at denne lumia 920, er den som blir betegnet som Nokia`s flaggskip for det kommende året.

De fleste mener vel denne skal gi svaret på "et være eller ikke være" for Nokia, som en av de store produsentene.

Testene er jo også greie.

Her blir den jo også godt omtalt:

http://www.aftenposten.no/digital/nyheter/Toppmote-i-plattformkrigen-7000970.html

Lenke til kommentar

Jeg registrerer også at de fleste betrakter Iphone 5, som mer en oppgradering fra 4s. Altså ikke noe dundrende revolusjonerende.

Men, helt greit (for de som vil ha Apple)

Og at den da for så vidt kommer i klasse med andre topptelefoner, som…Galaxy sIII, HTC One X…osv.

Klarer ikke Nokia å komme i veldig godt lys med Lumia 920, så betyr det at Nokia IKKE har noen tlf i fremste divisjon det nærmeste året.

Hva er det egentlig Nokia driver med?

De leverer verdens beste mobilkamera med et døende operatørsystem ingen vil ha. (Nokia 808) og gjør denne da til en sær telefon for (oss) få.

Det er bekymringsverdig for Nokia.

Vi får håpe 920 blir en vinner.

Lenke til kommentar

Nå er folk veldig flinke til å si det ene og det andre om iPhone da.. Kan ikke akkurat ta det som god fisk lenger. Mobiltelefoner, produsenter og operativsystemer har nærmest blitt religion for mange og det er som med amerikanske politikk viktigere å fortelle alle og enhver hvor dårlig alle andre er og hvor idiot folk som måtte mene noe annet enn en selv visstnok er.

Det har ikke akkurat skjedd så voldsomt mye revolusjonerende på mobilmarkedet siden "den moderne" smarttelefonen fikk sitt inntok og vi snakker stort sett bare om normal evolusjon fra år til år, og dette gjelder stort sett samtlige produsenter. Hver enkelt har gjerne en og en annen finesse som vil skille telefonene deres fra toppmodellene fra andre også blir det jo opp til hver enkelt å vurdere hva som er best og mest interessant for én selv.

De som sitter å påstår at Samsung Galaxy SIII var guds gave til mobilmarkedet sammenlignet med Galaxy SII og samtidig sitter å sier at iPhone 5 er en eneste stor vits sammenlignet med iPhone 4S burde se seg selv i speilet og innse at det ikke er noe mer revolusjonerende fra en generasjon til en annen om produsenten så er Samsung, HTC eller Apple disse dager. Nokia kommer dog med noe veldig spennende i Windows Phone 8, som i kombinasjon med Windows 8 er et veldig uskrevet blad i markedet og derfor knytter det seg naturligvis stor interesse fra oss teknologinteresserte personer.

Men tar vi Galaxy SII til SIII, iPhone 4S til 5 og Nokia Lumia 900 til 920 så er det jo ingen som ryster markedet med banebrytende ny teknologi på noe plan. Og for de som er interessert i og ønsker Windows Phone vil jo naturligvis vise stor interesse for Lumia sieren, de som er trofaste og fornøyde Android brukere vil naturligvis se til SIII og de som er fornøyde iOS brukere vil finne iPhone 5 veldig interessant. Trenger jo ikke å være noen rakettforsker for å fatte såpass.

SII til SIII var for det meste om forbedring av maskinvare, øking av størrelse på skjermen og det var hovedsaklig det.. De bygger videre på det som gjorde Galaxy serien god og populær. Lumia 900 til 920 er også snakk om naturlig forbedring av maskinvare og forbedre på litt her og der på det Lumia serien står for, og sist men ikke minst så er iPhone 5 akkurat det samme som bringer bedre maskinvare og bygger videre på det som kjennetegner iPhone. Naturlig utvikling og evolusjon av markedet og mobiltelefoner.

Så må nesten haters, just keep hating og slenge ut alle slags snodige argumenter som egentlig bare treffer dem selv midt i trynet, mens de litt mer oppegående i samfunnet som ikke har behov for å fortelle naboen hvor tragisk mobil han har, og hvor fantastisk din egen er bare nyte utviklingen i markedet og kjøpe de telefonene vi selv vet å nyte og bruke best mulig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...