Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 920


Anbefalte innlegg

Jeg er ofte enig med deg RamGuy, men denne gangen er jeg ikke det. Du kan ikke sammenligne 900 og 920. Kamera, NFC, Qi, Nokias integrering med WP8, LTE, synkronisering med hele MS-ekosystemet etc er svært gode grunner til hvorfor denne telefonen kommer til å være ettertraktet.

 

Jeg husker tilbake de dagene der folk ble servert suverene anmeldelser av tidlige Android-telefoner, uten at det tok av. Galax SII kan vel sies å være den første smarttelefonen med Android som tok av. Jeg spår det samme for 920.

 

Jeg er enig med Ramgay!

Tror heller ikke 920 kommer til å slå særlig ann... De punktene jeg listet opp ovenfor her hvor jeg sammenlignet med 808 kan man igrunn gjøre også med eks. Galaxy S3, det blir omtrent det samme. Grunnen til jeg valgte 808 er jo fordi den nettopp kommer fra Nokia også...

En ting mange vil se som ett stort minus er vekten/størrelsen, definitivt, i tillegg til de andre tingene jeg har nevnt.

 

Om det er sånn du tror; skulle ikke heller Nokia aksjen gått opp med eks. 13% ved lansering da istedenfor å stupe tilsvarende ??

Om markedet er villig til å kjøpe produktet er det som betyr noe, ikke noe annet!!

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ofte enig med deg RamGuy, men denne gangen er jeg ikke det. Du kan ikke sammenligne 900 og 920. Kamera, NFC, Qi, Nokias integrering med WP8, LTE, synkronisering med hele MS-ekosystemet etc er svært gode grunner til hvorfor denne telefonen kommer til å være ettertraktet.

 

Jeg husker tilbake de dagene der folk ble servert suverene anmeldelser av tidlige Android-telefoner, uten at det tok av. Galax SII kan vel sies å være den første smarttelefonen med Android som tok av. Jeg spår det samme for 920.

 

Jeg er enig med Ramgay!

Tror heller ikke 920 kommer til å slå særlig ann... De punktene jeg listet opp ovenfor her hvor jeg sammenlignet med 808 kan man igrunn gjøre også med eks. Galaxy S3, det blir omtrent det samme. Grunnen til jeg valgte 808 er jo fordi den nettopp kommer fra Nokia også...

En ting mange vil se som ett stort minus er vekten/størrelsen, definitivt, i tillegg til de andre tingene jeg har nevnt.

 

Om det er sånn du tror; skulle ikke heller Nokia aksjen gått opp med eks. 13% ved lansering da istedenfor å stupe tilsvarende ??

Om markedet er villig til å kjøpe produktet er det som betyr noe, ikke noe annet!!

Aksjer har ingenting med hvordan forbrukere kommer til å reagere på produktet. Responsen var nok mest fordi lanseringstidspunktet ikke ble annonsert. Nå er Nokia aksjen på normalen og på vei oppover.

 

Listen din er latterlig, og du har ikke svart på hvorfor de punktene er relevante for vanlige forbrukere.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Jeg er ofte enig med deg RamGuy, men denne gangen er jeg ikke det. Du kan ikke sammenligne 900 og 920. Kamera, NFC, Qi, Nokias integrering med WP8, LTE, synkronisering med hele MS-ekosystemet etc er svært gode grunner til hvorfor denne telefonen kommer til å være ettertraktet. Jeg husker tilbake de dagene der folk ble servert suverene anmeldelser av tidlige Android-telefoner, uten at det tok av. Galax SII kan vel sies å være den første smarttelefonen med Android som tok av. Jeg spår det samme for 920.
Jeg er enig med Ramgay! Tror heller ikke 920 kommer til å slå særlig ann... De punktene jeg listet opp ovenfor her hvor jeg sammenlignet med 808 kan man igrunn gjøre også med eks. Galaxy S3, det blir omtrent det samme. Grunnen til jeg valgte 808 er jo fordi den nettopp kommer fra Nokia også... En ting mange vil se som ett stort minus er vekten/størrelsen, definitivt, i tillegg til de andre tingene jeg har nevnt. Om det er sånn du tror; skulle ikke heller Nokia aksjen gått opp med eks. 13% ved lansering da istedenfor å stupe tilsvarende ?? Om markedet er villig til å kjøpe produktet er det som betyr noe, ikke noe annet!!
Aksjer har ingenting med hvordan forbrukere kommer til å reagere på produktet. Responsen var nok mest fordi lanseringstidspunktet ikke ble annonsert. Nå er Nokia aksjen på normalen og på vei oppover. Listen din er latterlig, og du har ikke svart på hvorfor de punktene er relevante for vanlige forbrukere.
Mulig jeg har ikke fulgt med på kursen i senere tid, men vet den dalte kraftig etter Lumia 920 ble lansert... Aksjekursen er en god pekepinn defintivt. Det er ikke jeg som har lagd listen, denne går igjen på andre forum hvor også dette diskuteres!! Jeg sier ikke alle de tingene som er nevnt der er superviktig, men endel av de er det. Det er utviklingen her som er poenget, mange ting er utelatt...

 

Og bare så det er sagt så vi slipper noe "fanboy" kommentarer her.. Jeg liker veldig godt Nokia mobiler og all den teknologi de får inn i mobilene sine, spesiellt toppmodellene til Nokia, desverre syns jeg ikke Nokia lykkes denne gangen....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Så istedet for å kopiere enn annen sin liste, så kan jo du si hvilke punkter som er viktige for deg og kanskje også hvorfor de er det for andre enn deg?

 

Igjen, aksjekursen påvirkes av mange andre ting enn den faktiske suksessen denne telefonen vil få, noe som selv for meg er vanskelig å se klart. Jeg tror dog at mobilen vil være svært aktuelle for mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil velge wp8 neste gang. Var veldig i tvil sist, men endte på Android.. Android er en suppe med så mange ingredienser at det ikke smaker noe lenger. For mange valg og for ustabilt. Iphone er dyrt, så wp frister meg. Kanskje er wp like dårlig, men det virker som de som har prøvd synes det er brukervennlig, raskt og stabilt. L920 er lekker :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til Leirdueredet

 

For det første kan du ikke forvente at kameraet på denne er like godt som på Nokia 808, det blir som å forvente at et digitalkamera skal ta like gode bilder som et speilreflekskamera. Men jeg er overbevist om at Lumia 920 sitt kamera et bedre enn alle konkurrentene sine.

Den HAR MHL-kabel

Jeg har Nokia N8, og jeg har aldri brukt HDML på den. Tar bare stor plass.

Den HAR 3,5mm jack åpning

Du har rett i at den er litt tung

Den har ikke noe AMOLED teknologi, men den har PureMotion som etter alt å dømme er bedre

Mulig den ikke har Dolby høyttalere, men HD høyttalere vil være på plass, om de er gode er det bare Nokia som kan si noe om

Filmfunksjonene til Nokia skal være svært gode, om de velger å kalle det Rich Recording har i grunn ingenting med saken å gjøre

32GB holder til folk flest, med mindre du ønsker å filme unødvendig mye. Nokia og WP8 har uansett en funksjon som de kaller SkyDrive, som er et fillagringssted som både støtter både mobil og datamaskin, hvor du kan lagre filer. Du skal heller ikke se bort i fra at Nokia øker minnet til 64GB ettersom de har fått mye kritikk for minnet

LED-blitsen skal fungere utmerket, og bruker dessuten bare en brøkdel med strøm i forhold til xenon-blits. Siden Nokia støtter seg på at kameraet skal være bra, spesielt i mørket, bør blitsen være bra

Du kan godt si at Nokia sitt PureView kamera burde ha ND filter, men hvem sier at det ikke har det? På et såpass godt kamera som på Lumia 920 burde dette være standard, men i kjent Nokia-stil kaller de vel dette for noe annet

Nokia Lumia 920 har forholdsinstallert blant annet Silverlight, XNA, Java Script, XAML og DirekteX, som vil gjøre den samme jobben som Adobe Flash

Nokia har noe de kaller for Mix-radio der man kan høre på radio gratis, slik som FM-radio, men dette skal fungere slik at man velger de radiostasjonene man ønsker å høre på når man er tilkoblet til internett, også kan du høre på disse radiostasjonene når du ikek er tilkoblet til internett også. Jeg vet ikke helt hvordan det vil fungere, men det skal være en god erstatning for FM-radio.

Ærligtalt, hvor mye bruker du radiosender?

Nokia Lumia 920 støtter faktisk Java

Hvordan kan noen si noe om mikrofonene til Lumia 920 alt nå? Tviler sterkt på at dens mikrofon er dårlig, siden dette er noe som er viktig. Har ikke kunnskaper om MEMS

Resten av lista di er bare tipping på hva Lumia 920 ikke har, uten mål og mening.

 

Synes forresten du selv burde stå inne for det du skriver ;) At du velger å kalle Nokia 808 for et flaggskip blir helt feil. Dette skulle aldri være noen toppmodell, den kjørte Symbian, som allerede da var et utdatert operativsystem, og det var mest for å vise at det faktisk går ann å lage kameraer med veldig mange megapiksler på en mobiltelefon (på bekostning av noe annet). Den beviste også at megapiksler ikke er alt, noe også Nokia håper at deres nye flaggskip vil vise. Gleder meg til å utforske Nokia Lumia 920!

 

Lenke til kommentar

Til Leirdueredet

 

For det første kan du ikke forvente at kameraet på denne er like godt som på Nokia 808, det blir som å forvente at et digitalkamera skal ta like gode bilder som et speilreflekskamera. Men jeg er overbevist om at Lumia 920 sitt kamera et bedre enn alle konkurrentene sine.

Den HAR MHL-kabel

Jeg har Nokia N8, og jeg har aldri brukt HDML på den. Tar bare stor plass.

Den HAR 3,5mm jack åpning

Du har rett i at den er litt tung

Den har ikke noe AMOLED teknologi, men den har PureMotion som etter alt å dømme er bedre

Mulig den ikke har Dolby høyttalere, men HD høyttalere vil være på plass, om de er gode er det bare Nokia som kan si noe om

Filmfunksjonene til Nokia skal være svært gode, om de velger å kalle det Rich Recording har i grunn ingenting med saken å gjøre

32GB holder til folk flest, med mindre du ønsker å filme unødvendig mye. Nokia og WP8 har uansett en funksjon som de kaller SkyDrive, som er et fillagringssted som både støtter både mobil og datamaskin, hvor du kan lagre filer. Du skal heller ikke se bort i fra at Nokia øker minnet til 64GB ettersom de har fått mye kritikk for minnet

LED-blitsen skal fungere utmerket, og bruker dessuten bare en brøkdel med strøm i forhold til xenon-blits. Siden Nokia støtter seg på at kameraet skal være bra, spesielt i mørket, bør blitsen være bra

Du kan godt si at Nokia sitt PureView kamera burde ha ND filter, men hvem sier at det ikke har det? På et såpass godt kamera som på Lumia 920 burde dette være standard, men i kjent Nokia-stil kaller de vel dette for noe annet

Nokia Lumia 920 har forholdsinstallert blant annet Silverlight, XNA, Java Script, XAML og DirekteX, som vil gjøre den samme jobben som Adobe Flash

Nokia har noe de kaller for Mix-radio der man kan høre på radio gratis, slik som FM-radio, men dette skal fungere slik at man velger de radiostasjonene man ønsker å høre på når man er tilkoblet til internett, også kan du høre på disse radiostasjonene når du ikek er tilkoblet til internett også. Jeg vet ikke helt hvordan det vil fungere, men det skal være en god erstatning for FM-radio.

Ærligtalt, hvor mye bruker du radiosender?

Nokia Lumia 920 støtter faktisk Java

Hvordan kan noen si noe om mikrofonene til Lumia 920 alt nå? Tviler sterkt på at dens mikrofon er dårlig, siden dette er noe som er viktig. Har ikke kunnskaper om MEMS

Resten av lista di er bare tipping på hva Lumia 920 ikke har, uten mål og mening.

 

Synes forresten du selv burde stå inne for det du skriver ;) At du velger å kalle Nokia 808 for et flaggskip blir helt feil. Dette skulle aldri være noen toppmodell, den kjørte Symbian, som allerede da var et utdatert operativsystem, og det var mest for å vise at det faktisk går ann å lage kameraer med veldig mange megapiksler på en mobiltelefon (på bekostning av noe annet). Den beviste også at megapiksler ikke er alt, noe også Nokia håper at deres nye flaggskip vil vise. Gleder meg til å utforske Nokia Lumia 920!

 

Jeg sier ikke att 920 skulle hatt like bra kamera som 808, det jeg sier er att de burde ha implementert pureview med både zoom og pixelbinning, dog hadde den ikke trengt hatt 41MPX, kansje 20MPX ?? Tapsfri zoom på en mobil er bare supergenialt, om du først har prøvd det blir alt annet leketøy...

Denne mobilen er så stor og tung att det er helt utrolig att de ikke har fått inn det. Når det gjelder vekt av mobilen kan det selvsagt forsvares om den har stor opptikk etc. men dette har jo ikke 920, så att det er så tung tror jeg blir sett på som negativt av mange...

HDMI utgang vet jeg det er mange som er svært glad i, men selvsagt har ikke alle behov for det, men etter min mening bør det være på en toppmodell uansett, regner med de fleste er enig idet.

 

Rich-recording er teknologien Nokia har utviklet for å gi fantastiske lyd-opptak på videoer, så det er langt bedre enn stereo. Ifølge spesifikasjonen til 920 har den kun en mikrofon (!), det er ikke stereo engang.. skjønner du tegningen ??

Dolby er nok bare å se langt etter på 920, kan aldri tenke meg de har det med når det ikke står i specen til Nokia..

808 har også skydrive, de kommer i tillegg til de 80GB den har... Men husk att skydrive ikke egner seg for store filer/video, det er mest for mindre filstørrelser... Og jeg sier ikke att 32GB er for lite for alle, tvert imot, det jeg sier er att av en "toppmodell" må man kunne forvente mer.

Jeg vet Nokia har fått kritikk for dette ja, så mulig de endrer det til 64GB som du sier..

 

Det er riktig att Xenon-blitz bruker mer strøm ja, men husk att en LED lampe ALDRI kan erstatte en xenon, uansett hvor god den er. Xenon har den store fordelen att den har mye større virkning samt att den kan "fryse bildet", det kan ikke LED.

Jeg har ikke sett att 920 skal ha ND-filter, jeg blir meget overrasket om den har det!! Ett ND-filter er ett ND-filter, de kan ikke kalle det så mye annet....

 

Mix-radio har jeg såvidt hørt om, den kommer også til 808 på Belle FP2 som kommer om noen uker, så den blir mer som ett tillegg til vanlig FM-radio... Hvor bra det fungerer gjenstår å se.

FM-sender er helt genialt, jeg har brukt den mange ganger, utrolig praktisk om man er en bil uten kabler eller på hytta etc. Jeg skjønner att det ikke er ett "must" for alle brukere, men steike så fin å ha. Hvor mange eksterne FM-sendere tror du ikke som er solgt i Norge ?? Omtrent alle butikker har dette og folk kjøper det fordi bilen ikke har annen type tilkobling (gjelder som regel eldre biler, men er mange av de).

 

Ok, om den støtter java er det en feil i listen ja...

 

Jeg vet ikke så mye mer om mikrofonen på 920 enn att de kun tar opp mono-lyd, bare det i seg selv burde jo si mer enn nok....

 

Eh, er ikke 808 ett flaggskip, da tror jeg du må sitte deg ned å lese litt om den og hvor mye tid og ressurser Nokia har brukt på å utvikle den, det er helt sykt..... Det er vell og den mobilen som har fått størst mediaoppmerksomhet av alle mobiler Nokia har lansert gjennom tidene..

Den kjører heller ikke vanlig Symbian, den kjører Belle FP1 som fungerer strålende, Nokia jobber mye med å videreutvikle OSèt og vil innen ett par uker kommer med FP2 som har en rekke nye funksjoner/forbedringer. Jeg har selv brukt 808 mye så jeg vet hva jeg snakker om!!

 

Jeg sier ikke att Lumia 920 er noen møkkamobil, tvert imot, den fungerer sikkert strålende den (håper iallfall det). Poenget mitt er att i forhold til det vi har sett av toppmodeller tidligerere fra Nokia syns jeg dette var en nedtur.... Men for all del, fungerer sikkert strålende den for en vanlig mann i gata selv om den mangler endel funksjoner.

Om den vil selge godt har jeg derimot mine tvil til...

 

Btw; ser Apple har lansert sin nye Iphone nå, hva ser man der, jo att de har lagd den mye lettere enn forgjengeren (112g), i tillegg har de begrenset skjermstørrelsen til 4" som gjør att den fysiske størrelsen blir mye mindre og komfortabel.

Leste også att den har 3 mikrofoner, tipper 2 av de gjør lydopptak og en fungerer som "noice cansellation". Kvaliteten på lydopptak tror jeg uansett ikke de kommer i nærheten av 808...

Håper du nå skjønner hva jeg mener med att Nokia er litt på feil "spor" med 920 :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

leirdueredet: Kan du ikke bare akseptere at 920 ikke er lik 808 på de fleste områder, og slutte å kverne på den der listen din hele tiden? Liker du den ikke, så er det ingen som tvinger deg til å kjøpe den...

 

920 har en ganske fin smørbrødliste med feautures, og tror og håper den vil selge bra. Jeg vurderer i alle fall sterkt å gå over til WP8, etter 3 år med android. iPhone 5 var heller ikke det helt store jeg hadde forventet meg, og føler ikke noe sterkt må-ha begjær til denne.

 

Tiden vil vise når det foreligger test av Lumia 920, og jeg får fiklet med den i butikken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

leirdueredet: Kan du ikke bare akseptere at 920 ikke er lik 808 på de fleste områder, og slutte å kverne på den der listen din hele tiden? Liker du den ikke, så er det ingen som tvinger deg til å kjøpe den...

 

920 har en ganske fin smørbrødliste med feautures, og tror og håper den vil selge bra. Jeg vurderer i alle fall sterkt å gå over til WP8, etter 3 år med android. iPhone 5 var heller ikke det helt store jeg hadde forventet meg, og føler ikke noe sterkt må-ha begjær til denne.

 

Tiden vil vise når det foreligger test av Lumia 920, og jeg får fiklet med den i butikken :)

 

Er ikke jeg som "kvernet" om den, det kom fra "even marius" her (se tråden over). Jeg følte bare jeg måtte svare saklig på det siste lange brevet han skrev her :)

Det er ikke jeg som har satt sammen listen, den kommer fra andre.

Uansett, jeg er Nokia fan bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar

920 har en ganske fin smørbrødliste med feautures, og tror og håper den vil selge bra. Jeg vurderer i alle fall sterkt å gå over til WP8, etter 3 år med android. iPhone 5 var heller ikke det helt store jeg hadde forventet meg, og føler ikke noe sterkt må-ha begjær til denne.

 

Tiden vil vise når det foreligger test av Lumia 920, og jeg får fiklet med den i butikken :)

 

Helt enig! Gikk fra iPhone til Android for noen år siden. Syns WP7 var for fattig på funksjonalitet, men WP8 på L920 virker spennende. Syns iPhone 5 bare er mer av det samme og syns Apple går litt langt i å parodiere seg selv når de sier at "iPhone 5 er det største som har hendt siden iPhone"...

 

Når det gjelder aksjer, så går verdien nesten alltid ned ved lansering. T.o.m. Apple dalte etter lanseringen av iPhone 5. Derfor ekspertene sier "Kjøp på lansering og selg på rykter!". :wee:

Lenke til kommentar

Jeg er sugen på noe nytt, og da er vel windows phone tingen. Denne telefonen var et friskt pust, og som tidligere nevnt, så er det den første Nokia telefonen jeg har vurdert siden jeg eide en 6320... Jeg tipper det er flere som synes wp8 er spennende, og er lysten på å prøve noe helt nytt.

En liten OT. Et nettbrett med windows 8 må jo rett og slett være genialt?

Lenke til kommentar

@leirdueredet

I følge SlashGear har Lumia 920 RichRecording.

"According to SlashGear, the Windows Phone sports a trio of special microphones Nokia co-developed for Rich Recording. What does this mean for consumers? The 'High Amplitude Audio Capture' (or HAAC for short) microphones are able to record a broader range of frequencies than standard microphones. HAAC microphones reach 140 dB, which is a significant increase against traditional microphones. This leads to clearer audio being recorded with less distortion."

 

LED blitsen på Lumia 920 er en nyutviklet type, som skal ligne Zenon blitz.

 

Jeg kan jo selvfølgelig lage en lignende liste for Lumia 920 ang 808, og siden jeg aldri har brukt en Nokia 808 kan jeg jo bare finne på argumenter jeg tror er korekte. Noe som ser ut til å være populært når man lager slike lister. ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har stort sett gått for HTC (HD2, Incredible S, Sensation XL). Men jeg er så lei av telefoner som henger seg opp. Har erfart det med alle disse, de henger seg opp konstant. Liker ikke Samsung, fordi jeg synes grensesnittet er kjedelig. iPhone 5 var jo bare en stooor skuffelse, så den må utgå. Så nå lener jeg meg egentlig mer på Lumia 920. Men hvordan er app-utvalget til Windows Phone? Og er kameraet så bra som de sier? Er det som andre også spør - bedre å vente til HTC kommer med ny toppmodell?

Lenke til kommentar
Jeg er ofte enig med deg RamGuy, men denne gangen er jeg ikke det. Du kan ikke sammenligne 900 og 920. Kamera, NFC, Qi, Nokias integrering med WP8, LTE, synkronisering med hele MS-ekosystemet etc er svært gode grunner til hvorfor denne telefonen kommer til å være ettertraktet.Jeg husker tilbake de dagene der folk ble servert suverene anmeldelser av tidlige Android-telefoner, uten at det tok av. Galax SII kan vel sies å være den første smarttelefonen med Android som tok av. Jeg spår det samme for 920.
Jeg er enig med Ramgay!Tror heller ikke 920 kommer til å slå særlig ann... De punktene jeg listet opp ovenfor her hvor jeg sammenlignet med 808 kan man igrunn gjøre også med eks. Galaxy S3, det blir omtrent det samme. Grunnen til jeg valgte 808 er jo fordi den nettopp kommer fra Nokia også...En ting mange vil se som ett stort minus er vekten/størrelsen, definitivt, i tillegg til de andre tingene jeg har nevnt.Om det er sånn du tror; skulle ikke heller Nokia aksjen gått opp med eks. 13% ved lansering da istedenfor å stupe tilsvarende ??Om markedet er villig til å kjøpe produktet er det som betyr noe, ikke noe annet!!

 

Du forstår klart og tydelig ikke hvordan aksjemarkedet fungerer. Det er ikke én mobil-nerd som setter pris på aksjen. Prisen på aksjen er basert på markedet, hvor mange som selger og hvor mange som vil kjøpe (akjser). Om noen få ikke-mobil-intereserte investorer valgte å selge aksjene sine etter lanseringen så fører dette til nedgang i kurs. Det betyr ikke at telefonen suger. Det betyr at investorer har valgt å gjøre det de anser som det tryggeste for deres egne penger. Dette er gjerne handels-folk uten noe som helst kunnskap eller interesse for mobiltelefoner og forteller absolutt ingenting om telefonen.

Lenke til kommentar

@leirdueredet

I følge SlashGear har Lumia 920 RichRecording.

"According to SlashGear, the Windows Phone sports a trio of special microphones Nokia co-developed for Rich Recording. What does this mean for consumers? The 'High Amplitude Audio Capture' (or HAAC for short) microphones are able to record a broader range of frequencies than standard microphones. HAAC microphones reach 140 dB, which is a significant increase against traditional microphones. This leads to clearer audio being recorded with less distortion."

 

LED blitsen på Lumia 920 er en nyutviklet type, som skal ligne Zenon blitz.

 

Jeg kan jo selvfølgelig lage en lignende liste for Lumia 920 ang 808, og siden jeg aldri har brukt en Nokia 808 kan jeg jo bare finne på argumenter jeg tror er korekte. Noe som ser ut til å være populært når man lager slike lister. ;)

 

Inntil noe annet er bekreftet fra Nokia velger jeg heller å tro på det som står i Nokia`s egen spec. fremfor hva en nettavis skriver...

Og Nokia må jo være mer eller mindre blank på markedsføring om de ikke oppgir att 920 har rich-recording i specen vell ??

På 808 ble jo dette markedsført hardt før lansering og i specen..

Det eneste jeg har sett hittil fra Nokia`s egen spec er att 920 gjør lydopptak i mono (noe som førøvrig er meget sært for en toppmodell i 2012)....

 

LED blitzen er sikkert en forbedret type ja, tviler ikke på det, men uansett kan aldri LED erstatte xenon. Det er jo ikke uten grunn att 808 har begge deler (LED som videolys og xenon til bilder).

 

Vi får se om Nokia kommer med en korrigering i specen etterhvert :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...