JarleL Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei! offte når jeg åpner et program, skal loade noe eller sjenerelt så henger pcen seg opp i 1-3 sekunder. når jeg hører på musikk så vrenger lyden seg til en "Drrrrrr" lyd som er forferdelig irriterende. Vet ikke hva grunnen til dette kan vere, noen her som kansje vet svaret og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
pmLai Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Dette kan skyldes mye rart. Hvilke programmer er det du prøve å åpne, og kan du fortelle hva du har i pcen av innmat? Lenke til kommentar
JarleL Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Dette kan skyldes mye rart. Hvilke programmer er det du prøve å åpne, og kan du fortelle hva du har i pcen av innmat? Det er generelt allt. nettlesere, steam, spotify o.l. når eg har programmet oppe kan det gå lang tid uten at det skjer nåke, men vist eg F. eks klikker på noe på steam, som gå ifra biblioteket til butikken, da hakker dne litt. scannet netop PCen min for noe malware, da ble det mye mere hakking mens den holdt på. Husker ikkje heilt eksakt men dette er statsa på PCen: Nvidia GeForce 570 intel core i5-2500k 3,30Ghz 8gb ram 1600Mhz asus P8P67 hovedkort Windows 7 64bit Lenke til kommentar
ole a Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Har du en gammel "Plate Harddisk"? Da kan det hende denne må spinne opp i hastighet hver gang du skal gjøre noe nytt, om den ikke går for fult hele tiden. Har hatt et lignende problem med en eldre pc tidligere, før jeg gikk til anskaffelse av ssd disker til alt som heter pc Lenke til kommentar
pmLai Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Folk flest brukte "gamle spinne-disker" i mange år før SSDer kom på forbrukermarkedet. Dersom det skyldes hard disken er den i så fall enten skadet. Prøv å kjøre en chkdsk på partisjonene du har programmene dine på i så fall. Sjekk gjerne temperaturer og prøv å oppdatere drivere etc. Som sagt kan dette skyldes mye rart. Om det er ønskelig så ville jeg også kanskje ha wipet hard disken, formatert, og lagt inn Windows + driver epå nytt bare for å utelukke at det er noe galt med software. Personlig foretrekker jeg å gjøre dette framfor å feilsøke software/OS i flere timer, og bruker heller en snau time på å gjør dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå