Tretsy Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 etter å ha kjøpt gw2 merker jeg at jeg kanskje trenger nytt skjermkort og prosesor. opsettet jeg har nå er en 500 watt silverpower psu, ikke modulær. 8 gb lp ram amd 640 3 ghz ati 5770 et eller annet hk det jeg tror jeg trenger å bytte er hk prosesor og skjermkort. det jeg hadde tenkt var et 7870 kort til 1900 og i5 3570k og et z77 kort. det kom på 4600+ frakt grunnen til at jeg vil oppgradere er å få bedre fps i gw2 og starcraft. jeg har 25.35 fps i gw2, helt greit i pve men i ovo, spesielt da i wvwvw kneler pcen og går ned til 5-10 fps som kan være irriterende. bør jeg kjøpe nytt nå, eller kan det være lurt å vente til april neste år når haswell serien til intel kommer? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Kjøp nå, så får du heller klokke opp cpu-en og kjøpe en tredjeparts kjøler neste gang du skal oppgradere. All hardware blir utdatert hvert år, så jeg anbefaler å kjøpe en i5 og et z77-hovedkort som støtter crossfire. Da har du som sagt mulighet til å klokke opp cpu, samt kjøpe ny strømforsyning og et skjermkort til når du føler du behøver mer "juice" i fremtiden. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 bør jeg kjøpe nytt nå, eller kan det være lurt å vente til april neste år når haswell serien til intel kommer? Spørsmålet blir da, vil du vente til april neste år for å nye Guild Wars 2? Hvis ikke du vil det, kjøp nå som phlake sier over. Ivy Bridge har nettopp kommet ut så det blir det samme som å vente til Haswell. Ellers delene du nevnte er gode saker. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 er det nødvendig med sterkere psu for oppgraderingen min eller er den grei nok? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Du går nok ikke noe særlig opp i strømforbruk med i5-3570k som bruker 20-30W mindre og et 7870 som trekker 30-40W mer Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Nei, så strømforsyneren vil holde den. Lenke til kommentar
s.h Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Har satt sammen 3 gaming rigger selv, pris pr maskin varierer fra 10k til 18k.. Har testet både prosessor og hk som du har nevnt, og kan nevne at du vil få bedre ytelse hvis du går en annen vei. Mitt forslag for deg ville vært: HK: Asus P8z77-v (kommer med flere varianter som Pro, Deluxe etc - forskjellen er antall porter og features etc på kortet.) Skjermkort: Geforce 660Ti (gitt best resultat av "økonomiske" kortene jeg har brukt) CpU: i5-3570k (Fremtiden for den som skal OC i senere tid. Alternativet er i7-3770k men den blir varm!!) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Har satt sammen 3 gaming rigger selv, pris pr maskin varierer fra 10k til 18k.. Har testet både prosessor og hk som du har nevnt, og kan nevne at du vil få bedre ytelse hvis du går en annen vei. Mitt forslag for deg ville vært: HK: Asus P8z77-v (kommer med flere varianter som Pro, Deluxe etc - forskjellen er antall porter og features etc på kortet.) Skjermkort: Geforce 660Ti (gitt best resultat av "økonomiske" kortene jeg har brukt) CpU: i5-3570k (Fremtiden for den som skal OC i senere tid. Alternativet er i7-3770k men den blir varm!!) Ville ikke ha anbefalt i7-3770k framfor i5-3570k mtp. at dette er en gaming-maskin. Resten av det du sier stemmer bra 1 Lenke til kommentar
s.h Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Nevnte i7 som et sekundær valg, hvis han fremtidlig skulle begynt med video redigering, ikke uvanlig at gamere går den veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå