balder Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Eg skulle hatt eit program som sjekker grundigt pc'en for feil. Er dette oppfunnet og kva heiter det? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Sikkert ikke noe slikt du tenker på, men Ccleaner går også i Register og søker etter feil. Et greit program å kjøre med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Nei slike program har eg, men eg tenkte meir på eit program som stresstestet minne, hovedkort, skjærmkort osv Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Ja, skjønte nesten det var noe mer avansert du var ute etter... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 prøv denne side: http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/ veldig bra test. lykke til Lenke til kommentar
balder Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Eg skal sjekke den. Andre forslag? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Eg skal sjekke den. Andre forslag? Det var et linux-prosjekt en gang, men dette er nå kansellert såvidt jeg vet. Hovedproblemet er at det hele tida kommer nye skjermkort, disse krever nye drivere, og at ingen "stresstester" fungerer på skjermkort i utgangspunktet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Arrester meg om jeg tar feil, men jeg tror at slike programmer fungerer ved å scanne hele (eller deler av) det mulige addresseområdet som er reservert til hardware. I noen tilfeller tror jeg at det kan finnes en string som identifiserer komponenten mens i andre tilfeller er det bare en ID, noe som betyr at programmet må ha tilgang til en databasefil med et stort antall kjente komponenter lagt inn. Unntaket er der driveren allerede er installert og programmet kjører i windows. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 http://www.ocbase.com/ OCCT vil iallefall kjøre alt på 100% og sjekke om noe går galt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Arrester meg om jeg tar feil, men jeg tror at slike programmer fungerer ved å scanne hele (eller deler av) det mulige addresseområdet som er reservert til hardware. I noen tilfeller tror jeg at det kan finnes en string som identifiserer komponenten mens i andre tilfeller er det bare en ID, noe som betyr at programmet må ha tilgang til en databasefil med et stort antall kjente komponenter lagt inn. Unntaket er der driveren allerede er installert og programmet kjører i windows. Nyere AMD- og Nvidia-kort fungerer ikke på fulle klokkefrekvenser uten drivere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå