Gå til innhold

Overklokke

tøs

Anbefalte innlegg

Hei og hopp..

Jeg er en nybegynner når det gjelder å overklokke. Jeg drev en del med det før i tiden, da man byttet jumpere på hovedkortet, men dagens hovedkort er jeg helt ute å kjører.

Jeg ønsker som dere sikkert skjønner å klokke maskinen min litt.

Mine spec er følgende:

- Atlon Xp 2500+ m/boxed vifte @ 2,01

- Abit Nf7 v2.0

- Geil 512Mb 400mhz

- Maxtor 120Gb

Jeg har kun boxed vifte på nå, men etter å satt opp MP'en litt (12x ganger 175 mhz = 2.1Ghz) kjører den stabilt.

Er dette forsvarlig? Inne i Windows ligger den på rundt 40c, og etter et par runder med mohaa 50c.

Jeg har totalt 4 kabinettvifter som kjører konstant.

Den kjører stabilt. Er dette forsvarlig? bør jeg stille på noe annet en External Clock og multiplier factor?

Hva bør jeg gjøre annet enn å kjøpe meg en ny vifte?

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kun boxed vifte på nå, men etter å satt opp MP'en litt (12x ganger 175 mhz = 2.1Ghz) kjører den stabilt.  

Er dette forsvarlig? Inne i Windows ligger den på rundt 40c, og etter et par runder med mohaa 50c.

Jeg har totalt 4 kabinettvifter som kjører konstant.

Den kjører stabilt. Er dette forsvarlig? bør jeg stille på noe annet en External Clock og multiplier factor?

:yes: Ja. Det er helt forsvarlig. Det er en helt grei temperatur.

Husk at det er bedre og klokke FSB høyere, enn og klokke like langt ved hjelp av multiplier. Ved høyere FSB, får du høyere minnebåndbredde.

Lenke til kommentar

hva har du satt mulitplier og external clock til for å få den ytelsen du har?

Du har vell en relatift god vifte..

Jeg som har boxed vifte, hvor mye kan jeg sette den opp til? når bør jeg være forsiktig når det gjelder temperatur? satt i bios at auto shutdow på 65c.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...