Laffe Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hei. Jeg jobber no i et firma, hvor kontrakten min gikk ut 1 sept. Jeg jobber der fortsatt, men har ikke skrevet under den nye. Kan jeg, enkelt og greit slutte på dagen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Om du ikke har signert ny kontrakt kan du i utgangspunktet det. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Nei, i utgangspunktet kan du ikke det. Selv om du har en kontrakt som gikk ut 1. september så er ikke det ensbetydende med at du ikke har oppsigelsesfrist. Man kan snu litt på det og si at fortsatt arbeid hos samme arbeidsgiver tilsier at arbeidsforholdet ikke har opphørt. Da vil ditt arbeidsforhold bli regulert av lovverket og en fortolkning av den tidligere arbeidskontrakten. 1 Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Hva betyr dette rent konkret? Vil man ha et formelt ansettesforhold når man ikke lenger har kontrakt? Endret 11. september 2012 av Iguil Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Nei, i utgangspunktet kan du ikke det. Selv om du har en kontrakt som gikk ut 1. september så er ikke det ensbetydende med at du ikke har oppsigelsesfrist. Man kan snu litt på det og si at fortsatt arbeid hos samme arbeidsgiver tilsier at arbeidsforholdet ikke har opphørt. Da vil ditt arbeidsforhold bli regulert av lovverket og en fortolkning av den tidligere arbeidskontrakten. Er det da opp til en arbeidsgiver hvorvidt jeg kan slutte eller ikke? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Nei, det er det ikke. Du kan selvfølgelig slutte. Men du har oppsigelsesfrist. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Utifra det jeg vet så tror jeg at du fortsatt har oppsigelsestid, men at den er kortere enn det som er vanlig i en arbeidskontrakt, er vel 3 måneder som er vanlig. Og uten kontrakt har jeg hørt at det er 1 månede eller 2 uker oppsigelsestid. Men det er vel noe form for organiserte arbeidere der du jobber og at de har en slags klubb? Isåfall ville jeg spurt de hvordan det er med dette, da de antagelig vil kunne gi et mye mer utfyllende svar. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 La oss si at TS slutter på dagen og arbeidsgiver lager sak mot dette, hvordan skal de kunne bevise at TS er ansatt når han ikke har kontrakt? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Det var det jeg å tekte på. Håper inderlig det ikke er en måned med tanke på at jeg har fått et tilbud hvor jeg må svare innen 2 uker. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 La oss si at TS slutter på dagen og arbeidsgiver lager sak mot dette, hvordan skal de kunne bevise at TS er ansatt når han ikke har kontrakt? "Vitner beskriver TS har dukket opp på jobb og arbeidet hver dag i etterkant av at kontrakten ved en inkurie utløp, åpenbart i den tro at han var rettslig forpliktet til å møte opp." Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 De er pliktig å skrive kontrakt med deg, de bryter loven nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå