PSV Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Tollerne er ikke dumme? Jeg har vel fått noe sånt som 30 pakker fra to forskjellige personer i Canada nå, med akkurat samme fasong på pakken og akkurat samme "Gift $20CAD"-tag på (vgp.ca om noen lurer). Jeg vil anta at disse personene har sendt flere tusen pakker til Norge med akkurat samme fasong og samme gift-tag, det er rart at ingenting skurrer. Og har det ført til at du slipper å betale moms? Naturligvis. De fleste av disse pakkene har verdi rundt $60CAD (~350-400 NKR). Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Tollerne er ikke dumme? Jeg har vel fått noe sånt som 30 pakker fra to forskjellige personer i Canada nå, med akkurat samme fasong på pakken og akkurat samme "Gift $20CAD"-tag på (vgp.ca om noen lurer). Jeg vil anta at disse personene har sendt flere tusen pakker til Norge med akkurat samme fasong og samme gift-tag, det er rart at ingenting skurrer. Og har det ført til at du slipper å betale moms? Naturligvis. De fleste av disse pakkene har verdi rundt $60CAD (~350-400 NKR). De fleste som jobber i Posten har ikke alle valutakursene i hodet, og canadisk dollar er heller ikke en av de vanligste kursene som de fleste kan utenat. Det er sikkert derfor de ikke blir stoppet. Varer som blir markert i amerikanske dollar, euro og pund er nok de varene som oftest blir stoppet i tollen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Tollerne er ikke dumme? Jeg har vel fått noe sånt som 30 pakker fra to forskjellige personer i Canada nå, med akkurat samme fasong på pakken og akkurat samme "Gift $20CAD"-tag på (vgp.ca om noen lurer). Jeg vil anta at disse personene har sendt flere tusen pakker til Norge med akkurat samme fasong og samme gift-tag, det er rart at ingenting skurrer. Og har det ført til at du slipper å betale moms? Naturligvis. De fleste av disse pakkene har verdi rundt $60CAD (~350-400 NKR). En vare til en verdi av $60 ville uansett sluppet gratis inn OM det faktisk var en gave. At de i tillegg lyver om prisen blir ihvertfall helt bortkastet. Det blir som å be tollerne om å åpne pakken for å sjekke innholdet. Som sagt, man må be selgeren om å skrive èn pris, og den må være under 200 NOK. Gjerne legge ved en kvittering på at man har betalt mindre, selv om man kanskje har betalt mer. Endret 16. september 2012 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
PSV Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Dette burde man kunne forvente. Selv jeg, som ikke jobber innenfor økonomi engang, har en god hunch på hvordan de fleste valutaer ligger i forhold til den norske. Men så er jo Posten en offentlig tjeneste, så jeg er slettes ikke overrasket. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Tollerne er ikke dumme? Jeg har vel fått noe sånt som 30 pakker fra to forskjellige personer i Canada nå, med akkurat samme fasong på pakken og akkurat samme "Gift $20CAD"-tag på (vgp.ca om noen lurer). Jeg vil anta at disse personene har sendt flere tusen pakker til Norge med akkurat samme fasong og samme gift-tag, det er rart at ingenting skurrer. Det er vel ikke merkelig at de går gjennom, da 20CAD er under 200 kroner. Noen tusen pakker er vel relativt lite i den store sammenhengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå