Taarvik Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Heisann. Jeg jobber for tiden i en byggvareforretning, Coop obs! Bygg, og jeg lurte på hva mine muligheter er for å få tatt fagbrev i butikkfaget? Jeg har jobbet 3 år i en annen butikk, en Eurospar dagligvareforretning, så har vel rundt 4 år i butikk bak meg. Jeg har også gått 3 år videregående, på Salg og Service, eller service å samferdsel som det så fint heter nå. Har hørt at når man har jobbet så og så lenge, så kan man få ta fagbrev, eller må man bli lærlig? Mvh Tim A. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Om jeg ikke tar feil kan du gå opp til fagprøve etter å ha jobbet fem år i yrket. Da regner jeg med at du får fagbrev i salgsfaget, det som tidligere het butikkfaget (R94). Da skal du ha lønnstrinn 6, pluss 9,50 kr ekstra i fagbrevtillegg. Lenke til kommentar
Taarvik Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Om jeg ikke tar feil kan du gå opp til fagprøve etter å ha jobbet fem år i yrket. Da regner jeg med at du får fagbrev i salgsfaget, det som tidligere het butikkfaget (R94). Da skal du ha lønnstrinn 6, pluss 9,50 kr ekstra i fagbrevtillegg. Takker. Jeg har ingen fagbrev for øyeblikket, bare lurer på hvordan jeg går fram på en måte. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Om jeg ikke tar feil kan du gå opp til fagprøve etter å ha jobbet fem år i yrket. Da regner jeg med at du får fagbrev i salgsfaget, det som tidligere het butikkfaget (R94). Da skal du ha lønnstrinn 6, pluss 9,50 kr ekstra i fagbrevtillegg. Takker. Jeg har ingen fagbrev for øyeblikket, bare lurer på hvordan jeg går fram på en måte. Selve fagprøven er veldig lett, noe alle vil klare. Tok mitt gjennom normal lærlingtid. Lenke til kommentar
Taarvik Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Takk nok en gang Må jeg ned i bedriten lønn under lærlingtiden eller kan jeg ta fagbrevet med samme stillingsprosent og lønn som jeg har nå? Endret 11. september 2012 av Taarvik Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Lærlingtiden er to år med dårlig lønn, men slik jeg har forstått det ønsker jo du å ta fagbrevet på den alternative måten som er å opparbeide seg fem år med ansienitet. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 http://utdanning.no/tema/utdanning/hjelp_og_veiledning/praksiskandidat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå