Gå til innhold

[Løst] Vil GEFORCE GTX 660 TI passe i et mini-itx kabinettet?

Anbefalte innlegg

Hei, her er listen over pc-en jeg har tenkt å bygge meg (Jeg må ha mini itx da den skal stå i et skap).

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=bcf0a2764e68409eba152e6a4766a907

Jeg lurer på om GTX 660 TI vil passe i kabinettet. Jeg sendte en mail til dustin å hørte om målene på skjermkortet og kabinettet. Fikk til svar: Kabinettet støtter opp til 10” lengde på kortene. Skjermkortet GTX 660 TI er 9,5 ". Så forhåpentligvis så vil det fungere men ingenting jeg kan garantere.

Hva tenker dere om dette? Tror dere jeg vil få plass? Jeg frykter at jeg ikke vil få plass, noen som kan gi meg noen råd her :hm:

Endret av bgullet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar.

Det dere sier da er at til overklokking er ikke dette ideelt (greit nok, trenger ikke overklokke). Men det jeg er mest usikker på er som sagt om skjermkortet vil passe, og om det er nok watt (450).

Vil dette være en bedre løsning? Er det verdt å investere i dette kabinettet heller? Både bedre plass og 600 w http://www.dustinhom...e_Prisjakt_1132

Står:

This mini-ITX case features a compact design but still maintains ample room for a full-size 12.2" video card, and comes pre-equipped with an 80+ Bronze certified 600W power supply

Da er det jo kanskje ikke noe å tenke på?

Endret av bgullet
Lenke til kommentar

Har trådstarter tenkt å kjøpe bedre & større kjøler i framtiden?

Det vil gå fint å kjøpe de røde Dominator brikkene så lenge du ikke har noen planer for å kjøpe større kjøler. Ellers så kjøper man ikke mini kabinett for å stappe Noctua D14 kjøler inni heller.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Har trådstarter tenkt å kjøpe bedre & større kjøler i framtiden?

Det vil gå fint å kjøpe de røde Dominator brikkene så lenge du ikke har noen planer for å kjøpe større kjøler. Ellers så kjøper man ikke mini kabinett for å stappe Noctua D14 kjøler inni heller.

Jeg regner med etterhvert at jeg blir å forsøke å overklokke. Skal heller ta å kjøpe det som MTK anbefalte i linken ovenfor her i post 11. Vet at en mini itx pc ikke er det store å satse på når det gjelder overklokking, men kabinettet jeg linket i youtube videoen skal være bra nok til å tåle det.

Når det gjelder kjøler ser jeg på produktsidene til SG07 at de anbefaler å bruke type 140mm C kjøler til kabinettet. http://www.hardware....ua_nh-c14/80179

Hva tror du om den?

Endret av bgullet
Lenke til kommentar

Ekstra SPM:

Det jeg stusser på er om kabinettet eller slim dvd brenneren trenger noen ekstra kabler for å kunne kobles sammen?

På nett leser jeg følgende:

"Min erfaring er at SATA-slim-drev krever en spesiell overgang", "det kan ikke bare være overgang siden det blir for trangt må være en hel kabel med integrert overgang som ikke bygger for mye." (Sto ingenting om hva kablene heter eller ser ut).

Må jeg ha noen ekstra kabler for å få koblet til dvd brenneren til kabinettet i linken? Omså hva heter kablene jeg vil trenge?

Lenke til kommentar

Det er en veldig god kjøler som ligger veldig likt med Noctua DH14, dvs gode saker.

Kjøleren er formet slik at den får plass i slike små kabinetter som Silverstone, så dette er et veldig godt valg av kjøler :)

:D, ja tror jeg blir å kjøpe den kjøleren! Ps. Med denne kjøleren vil jeg trenge da å bruke artic silver kjølepasta på psu også nei?

Endret av bgullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...