rck Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg sitter her med et Sound Blaster Live! Value 1024 (Noe sånt. Har glemt av tittelen. Kjøpte dette kortet rundt år 2000 til ca 450,-), og lurer på om jeg skal oppgradere lydkoret. Vil en oppgradering være vits egentlig? Jeg har ikke så mye peiling på lydkort, så derfor spør jeg. Har ikke bruk for 6.1, 5.1 eller noen slike ting, da jeg kun bruker hodetelefoner. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hva bruker du lydkortet til? (Film, spill, musikk..?) Live! har ganske sugen lydkvalitet, egentlig. (Mye susing og støy.) Så et nytt kort er å anbefale, generelt, om du har penger til det. (Får jeg anbefale TerraTec Aureon 5.1 Sky..? De har det på Komplett.) Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 det er jo ikke noe vits i å investere i nytt enda det holder hvis du ikke er seriøs lydfanatiker!!!!!!! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 if it aint broken, dont fix it er du fornøyd med lydkvaliteten no så er det overhodet ingen vits i å bytte ettersom du bare bruker hodetelefoner og ikke oppgir at du er musikkfan så regner jeg med at en meget svak susuing som du sikkert ikke hører en gang ikke bekymrer deg noe særlig Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 if it aint broken, dont fix it er du fornøyd med lydkvaliteten no så er det overhodet ingen vits i å bytte ettersom du bare bruker hodetelefoner og ikke oppgir at du er musikkfan så regner jeg med at en meget svak susuing som du sikkert ikke hører en gang ikke bekymrer deg noe særlig Kunne ikke sagt meg mere enig Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 derimot kan det være gøy å få muligheten til å burke f.eks. EAX AdvancedHD i spill og slikt...jeg merket iallefall litt forsjelll mellom SB live! (kjøpt da Live! først var nytt til 2000kr) og ett audigy Gamer kort...med EAX Adv. HD og slikt enabla... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå