kalleklovn12 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Jeg har klokket min i2500k fra 3.3 til 4.2. Under kjøring av 3D mark 11 frøs pcen. Etter dette har cpuen stått på x16 på CPU-Z. Noen som vet hva som er galt? Jeg har satt den ned til 4.0 igjen. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Du har husket å skru opp spenningen eller? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Du har husket å skru opp spenningen eller? Jeg har ikke endret noe på volten! Skal ikke corevolt og x40, være konstant i CPU-Z? Har bare endret multiplitieren fra 33 - 42. Har tilbakestilt til 40.Men den hopper også her mellom x16 og x40. Dersom jeg må endre volt er det bare å sette den til 1.3v? Til info ligger nå corevolt på 0.970, mens den før i dag lå på 1.360 ca. Ved stresstest IntelBurner hoppet den opp til x40, 4111mhz. og volt på 1.296 Endret 10. september 2012 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Det at den går ned kalles for Speedstep. Speedstep er noe som gjør at prosessoren ikke kjører på full hastighet med mindre den trenger det.Speedstep kan vel mest sannsynlig skrus av i BIOS, men jeg har ikke prøvd ettersom jeg ikke har Intel prosessor selv. Når det kommer til overklokking må du etterhvert øke spenningen (Core Voltage/Vcore eller hva de nå enn kaller det i ditt BIOS/UEFI). Bare prøv å holde den så lav som mulig, ellers så vil prosessoren kunne bli skadet. Nå er jeg ikke helt sikker på hvor du skal stoppe for din prosessor, men jeg ville prøve å holde meg under 1.38, men helst så lavt som mulig uten at prosessoren blir ustabil. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Det at den går ned kalles for Speedstep. Speedstep er noe som gjør at prosessoren ikke kjører på full hastighet med mindre den trenger det.Speedstep kan vel mest sannsynlig skrus av i BIOS, men jeg har ikke prøvd ettersom jeg ikke har Intel prosessor selv. Når det kommer til overklokking må du etterhvert øke spenningen (Core Voltage/Vcore eller hva de nå enn kaller det i ditt BIOS/UEFI). Bare prøv å holde den så lav som mulig, ellers så vil prosessoren kunne bli skadet. Nå er jeg ikke helt sikker på hvor du skal stoppe for din prosessor, men jeg ville prøve å holde meg under 1.38, men helst så lavt som mulig uten at prosessoren blir ustabil. Takk for svar. Jeg har satt den til 4.0 nå, så det burde være greit. Var veldig bekymret siden den hoppet opp og ned, men da slipper jeg å være det noe mer. Lettelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå