007JamesBond Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hei, jeg har tenkt til å søke meg sommerjobb sommeren 2013. Jeg er da 15 år , og jeg lurer på hvilke jobber jeg kan få. F.eks: Elkjøp , Rema 1000 , Spar , Expert , Tusenfryd osv.. Lenke til kommentar
Zteiltez Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Har du fylt 15 år kan du ta arbeid som ikke er til skade for helsa di, eller hindrer deg i skolegangen. Du kan for eksempel arbeide på kontor i bibliotek i butikk på restauranter, pensjonater og liknende i parker, gravlunder etc Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken. Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06. Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer. Overtid og nattarbeid er ikke tillatt. Kilde: http://www.ung.no/ar...ser_-_jobb.html Ta en tur innom mange butikker, han gjerne CV og/eller søknad klar. Spør etter sjefen, og hør med dem om de trenger folk til sommeren. Det enkleste er hvis du kjenner folk som har kontakter (foreldre, slektning f.eks.) som kan hooke deg opp med en jobb. Lykke til! Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Har du fylt 15 år kan du ta arbeid som ikke er til skade for helsa di, eller hindrer deg i skolegangen. Du kan for eksempel arbeide på kontor i bibliotek i butikk på restauranter, pensjonater og liknende i parker, gravlunder etc Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken. Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06. Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer. Overtid og nattarbeid er ikke tillatt. Kilde: http://www.ung.no/ar...ser_-_jobb.html Ta en tur innom mange butikker, han gjerne CV og/eller søknad klar. Spør etter sjefen, og hør med dem om de trenger folk til sommeren. Det enkleste er hvis du kjenner folk som har kontakter (foreldre, slektning f.eks.) som kan hooke deg opp med en jobb. Lykke til! Skal snart ha utplassering, så kanskje de vil ha meg der hvis jeg er god i jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå