Gå til innhold

Kjøpe grillkrydder som ikke er så veldig salt?

Anbefalte innlegg

Grillkrydder er et kjempefint krydder hvis man skal lage seg noe enkel unkarsmat som ikke skal imponere noen. :w00t: Jeg gikk derfor til innkjøp av et stort glass med Rema 1000 grillkrydder og tenkte at dette skulle vare lenge og vel.

Problemet er bare at som om ikke grillkrydder vanligvis er salt nok fra før, så er faktisk dette remakrydderet enda verre, og jeg vil derfor anbefale alle å holde seg langt unna, da det rett og slett er helsefarlig salt. Jeg tenker nok at dette krydderet egner seg bedre til å bekjempe brunsnegler enn som krydder. Jeg er mer glad i å ha mer krydder på maten enn å salte ting for å prøve å heve smaken.

Det jeg da lurer på er, får man tak i noe grillkrydder eller tilsvarende som ikke er så altfor salt? Pris er ikke så farlig, siden krydder varer ganske lenge uansett, og ikke akkurat er det som trekker økonomien hardest i husholdningen.

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lett å lage selv. Pleier å lage det på jobb innimellom. Paprikapulver, løkpulver, sennep-pulver og salt er fundamentet. Tilsett andre greier etter smak. Jeg bruker en del hickory-essens for fake grillsmak, og gjerne tørkede urter som oregano. Kjøres i foodprocessor til det er godt blandet, og om jeg bruker røykessens må det spres utover for å lufttørke i en dag.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mye usaltet krydder istedenfor grillkrydder. F.eks idag stekte jeg noen naturelle kyllingvinger som jeg krydret selv med pepper, hvitløkspulver, løkpulver, litt chili, og med bittelitt grillkrydder siden jeg likevel måtte tilsette litt salt uansett. Men jeg kan jo selvfølgelig blande det i et eget glass. Det er bare det at jeg ikke har et tomt et å bruke for tiden + at jeg ikke har giddet. :p Men kan vel kanskje bare helle ut det remakrydderet og bruke glasset :p

Jeg bruker en del hickory-essens for fake grillsmak

Hvor får man tak i slikt da? Bestille på nettet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...