Gå til innhold

Test: Corsair Dominator Platinum

Anbefalte innlegg

vel med et lukket kabinett hører du ikke pumpa. da er det noe galt med pumpa :p sleng et par stillegående vifter på så funker det godt :)

Pumpa på H80 og H100 høres med et lukket kabinett jo, det er helt klart. Skaff deg et kabinett laget for effektiv luftkjøling uten støy som Raven/Fortress 02 med viftekontroller så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette ned farten på DDC pumper opplever eg at er rimelig ubrukelig. Hadde ein pumpekontroller, men støyen gikk fra "høy" til "middels"

Har opplevd at ein sak ala dette funker bedre. Ser ikkje så gale ut heller.

støyen er ikke så ille. lagde et sånn skumgummiseng den kan ligge på så støyer ikke men vil sette ned pumpehastigheten :p pumper som en gud men trenger ikke den hastigheten :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg i flere dager sittet og tenkt over nytten av høyere minnefrekvenser, og så vidt jeg kan se har det lite for seg for det meste av praktisk bruk. Nå vil jeg trenge ytelse til spilling, blender, videoredigering og bildekonvertering, så da lurer jeg på om noen vet om virkelige scenarier der 1866 eller 2000 MHz vil ha signifikant betydning for ytelsen, kontra 1600 MHz CL10.

Jeg ser for meg et oppsett med 64GB (f.eks. CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ CL10P9X79 WS), og er da spent på om disse blir tilstrekkelig kjølt med henholdsvis en diger luftkjøling eller Corsair H100 (se for dere en overklokking av 3930k til 4.0-4.5 GHz).

Jeg fant forøvrig en test av Corsair H100 med lydmåling på 1m avstand. En jeg kjenner har en H80, så da får jeg kanskje anledning til å høre selv hvordan støynivået reelt er. :)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...