Gå til innhold

Dele Online ADSL

bLoOdFiSh

Anbefalte innlegg

Eg har Online ADSL fra telenor.

Eg har delt ADSL'en på 3 maskiner som står i nettverk.

Dette fungerer ''ganske'' greit.

Men det virker som om maksinene på nettverket ikkje har ''full'' tilgang til internett, for viste g prøver og gå inn på foreksempel itavisen.no så kjem det ingenting fram.

Eg har satt opp online adsl på ei server maskin og den deler ADSL oppkoblingen.

Har 2 nettverkskorti i den maskina.

Eg snakte med ein kompis som sa at eg burde bruke eit breibands deling program. for programet som ligger i windows er ikkje så bar til å dele ADSL oppkobling med.

Det er XP på alle maskinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP (Pro) har innebygd deling av internettkobling.. dette fungerer helt utmerket. Gå inn på egenskapene til den nettverkskoblinga som har ADSL - og klikk av for "Dele med andre nettverksbrukere.." (Eller noe i den dur)

Etter det jeg husker endres da IP adressen på server (Gateway) til 192.168.0.1 (dette bør du ta hensyn til hvis du kjører DHCP..)

Anbefaler uansett å ha faste IP adresser i et så lite nettverk (mye enklere å administrere). :D Da kan du også legge in fast ip på gateway hos "klientene"..

Trenger ikke noe ekstra program -Hvis du ikke kjører Win9x dah..

Personlig kjører jeg D-Link Di804 gateway/firewall/switch.. dette gjør saken enda enklere :D

Lenke til kommentar

Coyote Linux Floppy Firewall

This product is a single floppy distribution of Linux that is designed for the sole purpose of sharing an Internet connection. The floppy can be created using either a Microsoft Windows wizard, or by using a set of Linux shell scripts. In addition to being designed to have very low hardware requirements, the floppy release of Coyote Linux is able to provide the performance and uptime that is expected from any Linux based system.

(www.coyotelinux.com)

fungerer utmerket, enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...