wizhl Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hei og god kveld! greia er at jeg har lyst til og begynne og spille lotto. eller at foreldrene mine spiller men det er jeg som bestemmer tallene.... Vær gang jeg er i butikken med foreldra mine pleier jeg helt random og tippe hvor mye summen kommer til og bli i handlevogna.. og det som er så jævelig sprøtt er at jeg vær jævela gang treffer riktig enten det er max 5 over eller 5 under. Forrige gang da trodd faren min at handlevogna kom på 730 kr.... mens jeg sa 1412 kr og hvor mye komm det på? jo 1414 kr altså 2 kroner unna det rette svaret. og det som er så rart er at jeg treffer omtrent riktig vær gang!!! morra mi blir helt sjokkert vær gang jeg gjetter beløpet også blir det det beløpet. så jeg lurer på hva burde jeg spille? Skal selvfølgelig fortelle om jeg vinner eller ikke.. siden jeg har virkelig god følelsen på at det blir pott Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Tror dessverre ikke du får mye gehør for slike ideer på et økonomiforum. Forventet avkastning av lottospill er naturlig nok negativ. Men hvis du skal spille noe, kan du jo spille lotto. Da kan du selv velge tall. Husk at du må være 18 for å spille. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Sannsynligheten for 7 rette er 1 til 5 379 616. Selv om du er god til å gjette resultatet på kassen (noe jeg tror er en kvalifisert gjetning ettersom du vet delsummene) så hjelper det deg ikke i Lotto desverre. Endret 10. september 2012 av DCG Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Hjelper heller ikke å treffe nesten på tallene... Edit: Når du tipper totalsummen av en handlevogn har du noe å gå etter, de fleste pengespill er helt tilfeldig (nesten). Eneste du har noe å gå etter hvis du har en magefølelse som slår inn på mye er vel sport, altså tipping, odds og hest noe å prøve. Endret 10. september 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
wizhl Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Hjelper heller ikke å treffe nesten på tallene... Edit: Når du tipper totalsummen av en handlevogn har du noe å gå etter, de fleste pengespill er helt tilfeldig (nesten). Eneste du har noe å gå etter hvis du har en magefølelse som slår inn på mye er vel sport, altså tipping, odds og hest noe å prøve. men greia er ikke at jeg driver og regner eller begregner hvor mye det kan være. tallene bare kommer fra gud (hhahah) så det hadde vert fett og prøvd og tippe x) Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hjelper heller ikke å treffe nesten på tallene... Edit: Når du tipper totalsummen av en handlevogn har du noe å gå etter, de fleste pengespill er helt tilfeldig (nesten). Eneste du har noe å gå etter hvis du har en magefølelse som slår inn på mye er vel sport, altså tipping, odds og hest noe å prøve. men greia er ikke at jeg driver og regner eller begregner hvor mye det kan være. tallene bare kommer fra gud (hhahah) så det hadde vert fett og prøvd og tippe x) Så klart du gjør det.... du tipper ikke 50 000 kr på en handlevogn med en pakke ost og en liter melk, heller ikke 5 kr på en helt full handlevogn. Snakker ikke her å regne men at man har litt grunnlag for gjetningen sin. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Du kan jo legge ut sju tall mellom 1 og 34 her så ser vi hvor nærme du er på lørdag... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Selv om du er flink til å gjette prisen på handlevogna "vær gang" skal jeg vedde på at du ikke klarer det samme i Lotto. Lotto er tilfeldighet. Lenke til kommentar
wizhl Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Du kan jo legge ut sju tall mellom 1 og 34 her så ser vi hvor nærme du er på lørdag... 7 tall greit det : 3 7 16 32 11 9 28 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Bare jeg som fikk litt lyst til å spille den rekka der nå? 1 Lenke til kommentar
DCG Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Bare jeg som fikk litt lyst til å spille den rekka der nå? Som jeg sa over, sannsynligheten for at den går inn er 1 til 5 379 616. Jeg ville heller prøvd 1, 5, 17, 21, 12, 7, 9 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg fikk mer lyst å spille 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 egentlig. Det er mye mer sannsynlig at en slik fin rekke trekkes enn at den lure-rekken din blir trukket! 1 Lenke til kommentar
wizhl Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 Bare jeg som fikk litt lyst til å spille den rekka der nå? prøv og du er garantert gevinst Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Da fakturerer jeg deg 44 millioner på lørdag hvis jeg ikke vinner. Lenke til kommentar
svante Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg fikk mer lyst å spille 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 egentlig. Det er mye mer sannsynlig at en slik fin rekke trekkes enn at den lure-rekken din blir trukket! Skulle den rekken gå inn så vinner du så lite uansett at det nesten ikke er verdt det. Blir jo bare sur når du får 7 rette og ikke blir millionær. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 1,2,3,4,5,6,7 blir tippet av så mange at den ikke vil gi mer enn noen få tusen om den går inn. Lenke til kommentar
wizhl Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 jeg hadde vunnet ikkesant? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Ikke engang 4+1 Men har dere andre tenkt på en ting? Sannsynligheten for å vinne er jo 50%. Enten vinner man ellers så vinner man ikke... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Det var en primitiv utgave av sannsynlighetsberegning. Lotto er et spill hvor man over tid vil tape halve innsatsen siden halvparten av omsetningen utbetales i premier. 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Det var sikkert ment som en vittig kommentar til denne noget spesielle tråden, i likhet med mitt kommentar et par innlegg over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå