Gå til innhold

Spille lotto hva passer for meg?

wizhl

Anbefalte innlegg

Hei og god kveld! greia er at jeg har lyst til og begynne og spille lotto. eller at foreldrene mine spiller men det er jeg som bestemmer tallene....

Vær gang jeg er i butikken med foreldra mine pleier jeg helt random og tippe hvor mye summen kommer til og bli i handlevogna..

og det som er så jævelig sprøtt er at jeg vær jævela gang treffer riktig enten det er max 5 over eller 5 under.

Forrige gang da trodd faren min at handlevogna kom på 730 kr....

mens jeg sa 1412 kr og hvor mye komm det på? jo 1414 kr altså 2 kroner unna det rette svaret.

og det som er så rart er at jeg treffer omtrent riktig vær gang!!!

morra mi blir helt sjokkert vær gang jeg gjetter beløpet også blir det det beløpet.

så jeg lurer på hva burde jeg spille?

Skal selvfølgelig fortelle om jeg vinner eller ikke.. siden jeg har virkelig god følelsen på at det blir pott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dessverre ikke du får mye gehør for slike ideer på et økonomiforum. Forventet avkastning av lottospill er naturlig nok negativ.

Men hvis du skal spille noe, kan du jo spille lotto. Da kan du selv velge tall. Husk at du må være 18 for å spille.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for 7 rette er 1 til 5 379 616. Selv om du er god til å gjette resultatet på kassen (noe jeg tror er en kvalifisert gjetning ettersom du vet delsummene) så hjelper det deg ikke i Lotto desverre.

Endret av DCG
Lenke til kommentar

Hjelper heller ikke å treffe nesten på tallene...

Edit:

Når du tipper totalsummen av en handlevogn har du noe å gå etter, de fleste pengespill er helt tilfeldig (nesten).

Eneste du har noe å gå etter hvis du har en magefølelse som slår inn på mye er vel sport, altså tipping, odds og hest noe å prøve.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Edit:

Når du tipper totalsummen av en handlevogn har du noe å gå etter, de fleste pengespill er helt tilfeldig (nesten).

Eneste du har noe å gå etter hvis du har en magefølelse som slår inn på mye er vel sport, altså tipping, odds og hest noe å prøve.

men greia er ikke at jeg driver og regner eller begregner hvor mye det kan være. tallene bare kommer fra gud (hhahah) så det hadde vert fett og prøvd og tippe x)

Lenke til kommentar

Edit:

men greia er ikke at jeg driver og regner eller begregner hvor mye det kan være. tallene bare kommer fra gud (hhahah) så det hadde vert fett og prøvd og tippe x)

Så klart du gjør det.... du tipper ikke 50 000 kr på en handlevogn med en pakke ost og en liter melk, heller ikke 5 kr på en helt full handlevogn.

Snakker ikke her å regne men at man har litt grunnlag for gjetningen sin.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mer lyst å spille 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 egentlig.

Det er mye mer sannsynlig at en slik fin rekke trekkes enn at den lure-rekken din blir trukket!

:wee:

Skulle den rekken gå inn så vinner du så lite uansett at det nesten ikke er verdt det. Blir jo bare sur når du får 7 rette og ikke blir millionær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...