Gå til innhold

Allround amatør sportsutøver

Hexafix

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver en del med sprtslige aktiviteter. Dette er noe jeg driver med privat. Er ikke medlem av noen idrettsklubb og jeg driver alt for meg selv.

Nå er det slik at jeg har begynt å trene for fullt. Men jeg går på NAV også har jeg lite inntekt og jeg har for lite penger til å dekke et matbudsjett for det jeg har potensiale til å forbrenne. Derfor får jeg ikke trent like mye som jeg har potensiale til å trene.

Lurer litt på om noen vet om det går an å søke på NAV slik at jeg kan få ekstra støtte til matutgifter siden jeg har et relativt høy forbrenning på grunn av hard trening.

Jeg har drevet med trening i noen år nå og det har gjort meg til å bli en mann som er av det harde slaget. Har potensiale til å ta 10-15 mil på sykkel hver dag men det krever at man eter det kroppen trenger. Jeg forbrenner ca et måltid på 25 kilometer Men jeg har ikke råd til mer enn 1 skikkelig måltid om dagen. Samt kveldsmat og frøkost som jeg ser på som "halv-måltider" men likevel en svært viktig del av kostholdet. Da får jeg en sykkeltur på 5 mil om dagen. Men det er alt for ofte at jeg ikke får syklet mer enn 25 kilometer.

Ellers tar jeg en fot-tur et par ganger hver mnd. Det vil si at jeg går 10-15 timers turer og er borte noen dager. Tar ofte kortere turer på 2-3 timer.

Jeg trenger mye mer men når jeg går på NAV og spør om dette så får jeg til svar at jeg får det som er normal sats. Jeg har faktisk behov for mer. Jeg har fortalt alt men jeg blir ikke møtt med forståelse. Jeg føler at dette er noe som ødelegger utviklingen min svært mye.

Det er også slik at jeg sliter med å få meg venner fordi mine potensielle venner er på helt andre nivåer. Det er liksom ingen som er likesinnet.

Har flere ganger prøvd å få med gamle vener ut men folk er for sløve og for late. Folk tåler ikke å svette og være anpusten. Og er det ikke det så er det alltid noe galt med folk. At dem har vondt i ryggen, har astma, er allergisk, tåler ikke innsekter, blir slitne... osv....

Når jeg ikke driver med sport så slapper jeg av. Sport er liksom jobben min og jeg kommer til å drive ekstremt til jeg eventuelt finner meg en jobb.

Men jeg sliter med å finne venner på grunn av det jeg driver med.

Jeg tar i mot alle svar med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Energirik mat trenger ikke være så innmari dyrt. Havregryn med rosiner, banan og melk gir deg masse energi. Proteiner får du fra tunfisk og andre billige matkilder.

Når det gjelder dine "problemer" med NAV så er trening en hobby, en fritidsaktivitet, ser ikke helt hvorfor du skal få så mye ekstra støtte til dette. Skal folk som samler på frimerker feks få ekstra støtte til det?

Lenke til kommentar

Energirik mat trenger ikke være så innmari dyrt. Havregryn med rosiner, banan og melk gir deg masse energi. Proteiner får du fra tunfisk og andre billige matkilder.

Når det gjelder dine "problemer" med NAV så er trening en hobby, en fritidsaktivitet, ser ikke helt hvorfor du skal få så mye ekstra støtte til dette. Skal folk som samler på frimerker feks få ekstra støtte til det?

Nei frimerkesamlere skal ikke få noe ekstra til det, men prinsippet i det jeg driver med er ikke noen hobby. Det handler om personlig utvikling og det er ingen hobby.

Det trenger ikke å være så dyrt men jeg trenger kjøtt, poteter, grønnsaker, salat, frukt, for å holde magen og energinivået i sjakk med mitt potensiale.

Jeg kunne spist et fullt måltid for hver treningsøkt. Og jeg har potensiale til å ta 5-6 treningsøkter om dagen.

Derfor handler dette om personlig utvikling. Jeg sliter med dårlig selvtillitt så jeg kommer ikke til å gjøre det bra som professjonell idrettsutøver. Jeg har heller ikke ønske om det.

Jeg bruker også cannabis for å øke metabolismen slik at jeg kan få ekstremt høy forbrenning så jeg ser jo resultater hele tiden. Jeg har potensiale t il å være enda mer aktiv.

Lenke til kommentar

Så du har råd til Cannabis og ikke mat? Bør Nav støtte deg med penger til Cannabis også, slik at du kan forbrenne nok til å mette din "personlige utvikling"?

Nav må være firkanta, hvis ikke så kan hvem som helst gjøre hva som helst for så å kreve mer penger til noe de ser på som personlig utvikling

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du har råd til Cannabis og ikke mat? Bør Nav støtte deg med penger til Cannabis også, slik at du kan forbrenne nok til å mette din "personlige utvikling"?

Nav må være firkanta, hvis ikke så kan hvem som helst gjøre hva som helst for så å kreve mer penger til noe de ser på som personlig utvikling

Så lenge jeg er arbeidsledig på grunn av et firkanta NAV system så vil jeg derfor arbeide fulltid med personlig utvikling.

Cannabis er forøvrig en del av kostholdet. De pengene jeg bruker på cannabis er det jeg panter flasker for så da kan du ikke si at det er NAV som betaler det.

Det handler ikke bare om kosthold. Det handler også om å kunne ha et normalt sosialt liv og belønne seg litt for jobben man gjør.

Dette er noe som jeg ikke vil prioritere så lenge jeg velger å bo i Norge. Det er noe som bør være en selvfølge for alle.

Hva skulle jeg gjort om jeg ikke hadde brukt tida på personlig utvikling? skulle jeg liksom gjøre som veldig mange andre å bare sette meg ned å ikke gjøre noe som helst?

Når jeg får eller finner meg en jobb igjen så vil jeg stille mye sterkere. Energi, kunnskap og motivasjon er nøkkelen til suksess.

Lenke til kommentar

trening er like mye en jobb som det å samle på frimerker, eller spille sjakk. Hvorfor skal NAV belønne akkurat deg for å bedrive din hobby, uansett hvor hardt du bedriver den? Jeg er av den innstillingen at folk som ikke jobber, ei heller skal kunne nyte alt av de goder som folk som arbeider fullt har muligheten til.

Kanskje lettere å få seg ett normalt sosialt liv dersom du slutter å røyke bønner?

Lenke til kommentar

trening er like mye en jobb som det å samle på frimerker, eller spille sjakk. Hvorfor skal NAV belønne akkurat deg for å bedrive din hobby, uansett hvor hardt du bedriver den? Jeg er av den innstillingen at folk som ikke jobber, ei heller skal kunne nyte alt av de goder som folk som arbeider fullt har muligheten til.

Kanskje lettere å få seg ett normalt sosialt liv dersom du slutter å røyke bønner?

Jeg røyker jo ikke bønner om det hindrer meg i få et bedre sosialt liv. Jeg har ingen behov for å markere meg med å røyke bønner og folk som ikke røyker selv ser ikke at jeg jeg gjør det så det er ikke noe problem.

trening er personlig utvikling. Frimerker er bare et tidsfordriv. Å spille sjakk kan også være trening så det er personlig utvikling så jeg mener at NAV bør være positive til at folk spiller sjakk. Det er også vanlig at NAV hjelper folk til å begynne med aktiviteter så jeg ser ikke grunnen til at jeg ikke skal få støtte til dette.

Om du er av den innstillingen så må du gjerne gi meg en jobb. Så skal jeg ta jobben og utføre den. Om du ikke kan gi meg en jobb eller hjelpe meg å finne en jobb så kan du legge innsillingen fra deg. Det er faktisk så bra i Norge at folk som ikke har jobb skal kunne ha et normalt liv.

Håper du forstår at jeg også vil fungere mye bedre i en ny jobb dersom jeg får brukt potensialet. Det vil være bedre for meg i fremtiden også. Jeg vil få bedre helse og lengre liv. Jeg kommer til å koste mindre for samfunnet i fremtiden. Jeg vil få fordeler med helsa. Jeg kunne også ha sittet på sofaen den tiden jeg har vært ledig og blitt lat. Det er noe som skulle vært forbudt for det er de som ødelegger selv og de som vil koste mye for samfunnet i fremtiden så jeg synes virkelig at NAV og samfunnet ikke har noe å tape på å gi meg ekstra støtte når jeg holder på slik. Det vil være mer lønnsomt for fremtiden. Dette er enkel og langsiktig tankegang. Og du bør være i mot folk som ikke gidder å gjøre noe. Å ikke være i arbeid for meg betyr ikke at jeg ikke gjør noe. Prøv å få med deg det du leser om du har lest alt. Det virker som om du ikke har lest alt jeg har skrevet. Eller så var du lite interessert.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...