zaico Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Heisann jeg og naboen bor 30 meter fra hverandre, og vi ønsker å dele på kostnadene på en grom internett linje.. Han har en stasjonær pc, og jeg en bærbar.. Det jeg ønsker er anbefalinger av utstyr for å bruke (må være trådløst), det jeg trenger er en router, et pcmcia kort, og muligens et pci kort, om det ikke finnes noen bra trådløse løsninger med både vanlig nettverks kontakt og trådløse sendere (linja skal være hos han og han har stajonær maskin, så det trengs ikke være trådløst der), trenger jeg ekstern antenne? Ville blitt evig takknemlig ovenfor den/de som kunne sende meg en link til alt utstyr som jeg trenger.. Det må være billig, men ha ok kvalitet også.. Rotete post, har vært for lenge på jobb i dag :o Har foresten vanlige switcher og routere, om det kan brukes for å få det billigere er det å foretrekke definisjon vanlig: sånn gammeldags man setter en kabel inn i Lenke til kommentar
simmy Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Så lenge du har en switch/hub, så er det bare å kjøpe et access punkt og et trådløst pcmcia kort til laptopen din og plugge acc.punktet i switchen. jeg kjører et accesspunkt som står i trappa, og den har ok rekkevidde på 50 meter uttafor huset. Jeg fikk dette utstyret til bursdagen min, men tror det koster rundt 1800 for kort og accesspunkt. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 ingen fler?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå