Zoone Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Hei, Vurderte/vurderer følgende PC: Komplett Home i05, med endrete konfigurasjoner, selvsagt. Har fjernet disse, legger dem ut igjen senere ved behov. Syns dog totalsummen ble for høy, og som student må jeg ha et så lite budsjett som mulig på en PC. Den gamle PC'ens spesifikasjoner: OS: Windows XP Home HDD: Seagate ST3320620AS (320GB) RAM: Corsair VS512MB400 x2 Hovedkort: Asus A8N32-SLI-Deluxe CPU: AMD Athlon 64 3200+ GPU: NVIDIA GeForce 7600GT PSU: Hyper Type R 480W Da den 6-7 år gamle PC'en begynner å synge på siste verset, er det definitivt på tide å bytte ut deler (!). PC'en skal brukes til så å si alt mulig, men ikke tunge programmer som Photoshop eller spill som WoW. Kun "enkle" spill, men jeg ønsker bra nok ytelse og grafikk til at den skal takle det meste de neste 4-5 årene. OS er et stort problem da det er bundet til den gamle PC'en, og det er ikke akkurat billig idag. Jeg ønsker dog Windows. Har tittet på denne oppgraderingspakken. Vil mitt gamle skjermkort og PSU være bra nok til delene? Skal bytte ut skjermkort og kanskje harddisk ved en senere anledning. Til nød, også PSU. Mvh. Zoone Endret 14. september 2012 av Zoone Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Kan du bygge selv? Isåfall skal jeg klare å lage noe bedre til samme prisklasse. Lenke til kommentar
Zoone Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Kan du bygge selv? Isåfall skal jeg klare å lage noe bedre til samme prisklasse. Ja, kan bygge selv. Men blir det ikke dyrere med tanke på OS? Skulle gjerne presset prisen ned til ca 4000, eller under. PC'en jeg har fra før, kunne kanskje bidra med et par deler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Spesifikasjoner i PC-en du har nå da? Det finnes jo andre måter å skaffe OS på uten at vi skal gå inne på detaljer Lenke til kommentar
Zoone Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Oppdatert info og endret trådnavn. Endret 14. september 2012 av Zoone Lenke til kommentar
Zoone Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Har endret trådnavn fra Komplett Home i05 stasjonær PC VS selvbygd? Tar opp nytt emne på gammel tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå