Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en skoleoppgave i religion, og skal i denne oppgaven lage en problemstilling om Jean-Paul Sartre med filosof fra antikken. Har prøvd å sette meg inn i dette stoffet, men er ganske tungt stoff, og kan lite om dette fra før av. Hadde vært kjempe fint om noen hadde hatt noen forslag, eller tekster som omhandler problemstillinger rundt Satre's filosofi.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarte i begge trådene, var det noe som ikke var helt klart i dem?

Forøvrig; hvilket trinn er dere på?

Vi har fordelt oppgaven slik at de svarene du ga før ikke var helt det jeg søkte. tenkte heller på Hvordan det Franske folk reagerte på eksistensialismen etter den andre verdenskrig? kunne det vært en eventuell problemstilling, eller blir den for "bred"? Har du eventuelt noen andre forslag? Ser dette som et ganske vanskeligt tema.

Går i 3 vidergående. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er et vanskelig tema. Heidegger er vel noe av det mest obskure jeg noensinne har forsøkt å lese, så kan ikke akkurat si at dere har tatt tak i det enkleste stoffet.

Jeg tror min problemstilling ville vært noe sånt som "Hvorfor eksistensialismen ble så omstridt, og hvorfor så populær", da det kanskje er enklere enn å vurdere historiske aspekter som hvor mye det påvirket den franske folkesjela.

Bruk gjerne denne artikkelen fra IEP:

http://www.iep.utm.edu/existent/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...