benjamin84 Skrevet 12. september 2012 Forfatter Del Skrevet 12. september 2012 Ellers gratulerer med kanon PC. Du kommer til å bli fornøyd. Takk takk, tror denne blir fet! Du kjører mATX, du må opp på ATX-størrelse før det i det hele tatt er et poeng i å passere 650W Kan jo finne på å kjøre SLI etterhvert Men 1200W er nok overkill så det holder uansett - kan eventuelt koble en kaffemaskin til 12v railen om jeg syns den får for lite å gjøre... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) . Endret 12. september 2012 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Måtte bare poste et bilde - lenge siden jeg har gledet meg så mye til å bygge en PC! 2 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Du får nesten ikke LOV til å ikke overklokke det der 1200i, H80, i7-3770k og heatspreader RAM, også skal du ikke overklokke? Galskap! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Flere bilder etter montering takk! Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Dessverre, noen oppstartsproblemer her :S https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1459017 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Løst H80 fikk ikke plass sånn helt uten videre, så jeg starter opp med den vanlige intel kjøleren. Mulig jeg tar en titt på det etterhvert og ser hva jeg får til. Nå er windows på vei inn - PCen er utrolig stillegående i forhold til det gamle toweret mitt (Cooler Master Stacker), selv med sidedøren åpen. Egentlig kun DVD-drevet som lager noe lyd nå. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Flere bilder etter montering takk! Et par utvalgte bilder Kjempefornøyd med PCen - veldig stillegående, knallsterk, og de to SSD diskene gjør at PCen oppleves som veldig rask i bruk Glad jeg valgte en modulær strømforsyning - det var ikke så mange steder å gjemme bort kabler på inni det lille kabinettet! Strømforsyningen kom i en ganske snasen innpakning! GTX 690'en på plass Passer fint - men dæven den veier en del! Mens jeg trodde komponentene var døde så levde strømforsyningen utenfor PCen... Alt montert! Monterte strømforsyningen feil vei først (med viften på utsiden), denne ble snudd før sidedøren ble satt på. Og sidedøren på plass Skjermen er en 24-tommer, til sammenligning. Perfekt liten PC til å ha på pulten! Endret 15. september 2012 av benjamin84 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Lekkert! Takk for bildene! Idle og load temperaturene ville også vært interessant å få se. Endret 15. september 2012 av heanwi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Litt av et kaos, men er kanskje ikke så lett å rydde i det lille kabinettet. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Lekkert! Takk for bildene! Idle og load temperaturene ville også vært interessant å få se. Skal se om jeg får frem noe - Corsair Link rapporterer hvertfall temp på prosessor og strømforsyning, dog antar jeg det er bedre programmer for å finne frem dette? Litt av et kaos, men er kanskje ikke så lett å rydde i det lille kabinettet. Hehe, nei det ble mer rotete enn jeg hadde tenkt. Ikke så mange kabler, men de er ganske stive, så jeg fikk ikke lagt de slik jeg ville. Kombinert med at de er dobbelt så lange som de trenger i det lille kabinettet så ble de bare hengende løst. Heldigvis ikke noe vindu i sidedøra Endret 15. september 2012 av benjamin84 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Lekkert! Takk for bildene! Idle og load temperaturene ville også vært interessant å få se. Skal se om jeg får frem noe - Corsair Link rapporterer hvertfall temp på prosessor og strømforsyning, dog antar jeg det er bedre programmer for å finne frem dette? Hwinfo, Real Temp og Core Temp har jeg gode erfaringer med. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Noen informative screenshots Computer Properties Windows Experience Index - Aldri hatt en PC som har scoret så nær max før! Corsair Link - Noen temps ved idle (spilte nettop, men den kjøler seg utrolig fort ned så jeg tror det har lite å si). Satt forøvrig på vifta på strømforsyningen på laveste, hører den uansett ikke og den senker tempen med 10 grader. Core Temp - Flere temperaturer. Et godt program for å vise GPU temp ville vært artig. Tror jeg skal få Corsair Link satt opp til å vise maks temp i løpet av en gaming session (eller 3D Mark 11), burde gi et bra inntrykk. Veldig stillegående hvertfall, selv under spilling! GTX 690 kortet er fabelaktig bra. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Doh - ser at HW Info gir all informasjonen jeg trenger under "Sensor Status" Skal ha den igang mens jeg kjører 3D Mark 11 et par ganger og se på temperaturene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) HWmonitor kan vise både CPU og GPU temp. Hva med noen load temperaturer? F.eks BF3. Edit: Ninja Endret 15. september 2012 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Pass på å skru av overvåkning av HDDer i HWInfo om du skal spille med det kjørende i bakgrunnen. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Pass på å skru av overvåkning av HDDer i HWInfo om du skal spille med det kjørende i bakgrunnen. Hva er grunnen? HWmonitor kan vise både CPU og GPU temp. Hva med noen load temperaturer? F.eks BF3. Edit: Ninja Og her følger noen temps etter et run med 3D Mark 11. Hadde viftene i kabinettet der jeg pleier, altså på omtrent 30%. Først score'n. Dette er 1200 poeng mer enn jeg fikk første gang jeg kjørte det, er det normalt med såpass store variasjoner eller holdt PCen på med noe ved første gjennomkjøring? Og temperaturer fra HW Info. Syns kanskje CPU var litt høy? Dette er med boxed kjøleren - kan tenkes jeg spanderer på meg en ny kjøler etterhvert - H80'en er det bare å glemme å få på plass såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Pass på å skru av overvåkning av HDDer i HWInfo om du skal spille med det kjørende i bakgrunnen. Hva er grunnen? Maskinen vil stoppe opp et sekund hver gang SMART-infoen hentes. Dette gjelder kun HDDer så vidt jeg har forstått, SSDer skal ikke ha problemet. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 OK - har skrudd det av nå just in case - ser at diskene holder seg bra kjølig uansett så jeg har ikke behov for å følge med på de. To SSD'er bak en 120mm vifte bør ikke by på store problemene Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 OK - har skrudd det av nå just in case - ser at diskene holder seg bra kjølig uansett så jeg har ikke behov for å følge med på de. To SSD'er bak en 120mm vifte bør ikke by på store problemene SSDene dine tåler mest sannsynlig mer enn du gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå