samaron Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hei hei, Det har seg slik at jeg var innom Bilia for å få bestilt ny hovedlykt som ble byttet et par uker tidligere og er nå allerede ødelagt igjen.. Men nok om det. Da jeg skulle kjøre ut av parkeringsplassen hos dette bilverkstedet så var det en bil forran meg som også var på vei ut, men stoppet akuratt ved utkjørselen for å rygge inn på en av parkeringsplassene der. Jeg kom litt nær bilen forran da den stoppet, og når ryggelysene hans kom på så prøvde jeg å få bilen min i revers (gammel 740, så litt "stør" revers), tutet på bilen forran da jeg så den begynte å bevege seg bakover, men jeg fikk ikke min bil tidsnok i gir til å rygge bak selv. Dette viste seg å være en ansatt som kjørte en kundebil. Han var ikke blid og var hakket før han ble ganske forbannet vil jeg tro. Jeg fikk ikke noe skade på min støtfanger (god gammel stålbjelke) i motsetning til kundebilen som fikk sprekker og slikt i sin plastfanger bak. Jeg prøvde å roe ned den ansatte å sa at vi bare må skrive en skademelding så ordner det seg. Etter litt frem og tilbake med sine overordnede så fikk jeg beskjed at siden jeg ikke har noen skade så dropper vi skademeldingen. Jeg er egentlig veldig usikker på om dette egentlig ble riktig håndtert. Jeg var litt flau over det som hendte, så jeg godtok dette der og da. Mener å ha hørt at når en bil står i revers så er det dens feil uansett. Fortsatt så er det jo ingen unnskyldning å være for nær andre biler, som jeg dessverre var i denne situasjonen. Personlig pleier jeg ha god avstand, men her ble det en litt uventet stopp som jeg reagerte litt tregt på. Er dette egentlig min feil, hans feil, skylddeling? Skulle det egentlig blitt skrevet skademelding selv om jeg ikke fikk noen skade? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Det var hans feil da han rygget på deg. Det må ikke skrives skademelding, men det kan gjøre saken mer innviklet hvis en av partene senere ombestemmer seg og går til forsikringsselskapet. Hva skal de ansatte si til kunden når kunden ser skadene? Legger de all skyld på deg, eller påtar de seg alt ansvar? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Om du ikke fikk noen skade på din bil, er det opp til deg om du ønsker å skrive skademelding. Du sparer verkstedet (sjåføren) for mye problemer og kluss om du godtar å la det gå. En ting som er lurt, er jo kanskje å sjekke ekstra nøye etter, kanskje du fikk en ripe eller to. Dette burde verkstedet fikse for deg. Skylddeling er det ikke snakk om, som ryggende, hadde han vikeplikt for alle andre biler. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Det Runar sier er helt riktig. Den som rygger har ansvaret her, 100%. Og om du sto såpass tett skal han hvertfall klare å se bilen bak. Grunnen til at han blir forbannet er forhåpentligvis fordi han er flau over å skade en kundes bil. Hvis ikke er han bare en idiot. Jeg ville kanskje skrevet under skademelding, bare for å ha underskrift over at han tok på seg all skyld (Siden det var hans skyld). Men igjen, det var ikke din feil, du har heller ingen skader. Du får ingen konsekvenser. Det verste som kan skje deg er at eieren av bilen tar kontakt for å høre din side av saken, for å evt få erstatning av den ansatte. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Dette viste seg å være en ansatt som kjørte en kundebil. Han var ikke blid og var hakket før han ble ganske forbannet vil jeg tro. Kan du skrive litt mer om hva som ble sagt i etterkant av hendelsen? Påsto den ansatte at det var din feil....tok h*n ingen selvkriitkk? Hva mente den overornede om skyldspørsmålet? Uansett, verkstedet er den profesjonelle parten i denne saken. Så lenge det ikke ble skader på din bil og verkstedet mente det var unødvendig med skademelding...så har du ingenting å frykte. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Ingen påstod at det var min feil. Kan godt forstå at nok den ansatte også ble litt flau siden det var en kunde sin bil og i "the heat of the moment" slengte ut noen gloser. Jeg ble fortalt at hvis det skulle bli nødvendig skulle dem kontakte meg om skademelding må til. Jeg var selv helt fra starten rolig og sa med en gang at jeg uten problem skriver skademelding på det. Faktisk har jeg utrolig nok en splitter ny frontfanger plastikk liggende, jeg har planer om å bytte den siden det er hull til ekstralys som jeg ikke vil ha. Så om jeg har fått to riper har jeg likevel en ny plastikk liggende som likevel skulle byttes. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Beklager , er bare litt nysgjerrig... Når gemyttene roet seg litt..fikk du noen beklagelse fra den vedkommende som rygget på deg...eller i det minste en innrømmelse om at det var h*ns feil? Eller argumenterte vedkommende om at du hadde gjort noe galt? Lenke til kommentar
samaron Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke noe beklagelse, men fikk heller ikke noe mot meg om at det var "min feil" heller. Vedkommende virket ikke begeistret for situasjonen. Uhell skjer på godt og vondt, og folk reagerer ulikt, jeg tar det hvertfall ikke så tungt. Konklusjonen ble at siden jeg ikke fikk skade, så spurte dem om det var greit vi dropper skademelding (som jeg sa ja til), så ordner dem opp selv. Skulle likevel det bli nødvendig å skrive skademelding så skulle dem kontakte meg (noe jeg heller ikke hadde noe problem med). Dette var da den overordnede som sa (kundebehandleren). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå