Gutt17 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Merket at bilen begynner vangle når jeg kjører i 90-100 km, hva kan være årsaken? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Jeg er ikke ekspert. Har du sjekket dekktrykket? Fornuftig dekktrykk står i bilens manual, internett eller plakaten ved kompressoren på bensinstasjonen. Det kan også hende at forhjulene ikke peker parallellt. Sånt sjekkes på EU-kontroll. Jeg presiserer at jeg ikke er er ekspert. Endret 10. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Glatt/slitte dekk? Sidevind? Lenke til kommentar
Gutt17 Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Det er ikke lenge siden jeg fylte luft i dekka, så det skal være like mye i de. Kan jo kanskje det hende det er noe med forstillinga. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Kan du utdype hva du mener med vangle? Er ikke helt med på hva du mener med det. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Et dekk som ikke er avbalansert? Dette har skjedd med meg et par ganger.. Lenke til kommentar
Student321 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 skjev forstilling? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Jekk opp bilen. Kjenn på dekka og sjekk at de ikke kan beveges fra side til side. Kan være hjullager, men da ville du hørt en lyd i tillegg. Kan være endeledd som er begynt å bli dårlige. Jekker du opp bilen og presser litt på det så ser du fort om det er slark i noen av koblingene. Sjekk også lufttrykk som andre sier. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Siden feilen er uten ulyder(annet er ikke nevnt) vil jeg også tro at problemet ligger i at en eller flere av vektene på hjulet er falt av. Da må hjulet avbalanseres på nytt. Endeledd kan du sjekke ved å kjøre sirkler med maks rattutslag, hvis du hører en kneppelyd er endeleddende dårlige. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå