Gå til innhold

2.1 og 5.1 på samme lydkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må kanskje presisere at kortet heter SB Recon 3D Fatality Professional series.

 

Jeg tok 2.1 høytalerne i den vanlige grønne jacken og 5.1 høytalerne i optisk, men ting fungerer ikke helt i Trustudio pro heller ikke når jeg bytter mellom høytalerne i windows, der får jeg enten 2.1 eller begge, får ikke kun lyd ut av 5.1 høytelerne.

Endret av z-5500
Lenke til kommentar

Jeg brukte tidligere mitt z5500 til pc'en, men om jeg skulle bruke headset så brukte jeg en Monster splitter jeg kjøpte på eplehuset med volumknapper på hver side. På denne måten slapp jeg at jeg måtte bakom pc'en for å plugge om hver gang :)

Men nå har jo du litt flere utganger å velge imellom. Men tror du må se etter noe lignende.

Lenke til kommentar

Du bruker minijacks til 2.1 anlegget og optisk/toslink på Z5500 5.1 sant?

For å bytte på disse må du høyreklikke på høytaller-ikon nede til høyre hjørnet på skjermen.

 

-For 2.1 pc anlegget velg: Avspillingsenheter>Høyreklikk på Høyttalere,velg så som standardenhet>konfigurer>2.1

-For 5.1 tv anlegget velg: Avspillingsenheter>Høyreklikk på Digital Out(optisk),velg så som standardenhet>konfigurer>5.1

 

post-210502-0-83472400-1347364514_thumb.gif

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Støtter Jetzbullet sitt forslag... kobler du det opp.. så kan du endre hva du vil spille fra på "lyd" og " avspilling" der kan du velge hvilken lydenhet du ønsker til en hver tid.. (jeg bytter mellom G930 og høytalere på min stasjonære maskin på dette viset..)

 

Høyre klikk på høytaler ikonet nede på starts linjen. deretter velg "lyder" og bruk standard på den enheten du ønsker og ha lyd ifra..

Lenke til kommentar

Høyre klikk på høytaler ikonet nede på starts linjen. deretter velg "lyder" og bruk standard på den enheten du ønsker og ha lyd ifra..

 

Gjør dette.

 

Når jeg setter den ene på standard så hører jeg kun 2.1 høytalerne, når jeg setter den andre på standard så hører jeg både 2.1 og 5.1 og får heller ikke trykket på konfiguer på denne standarden.

Lenke til kommentar

Høyre klikk på høytaler ikonet nede på starts linjen. deretter velg "lyder" og bruk standard på den enheten du ønsker og ha lyd ifra..

 

Gjør dette.

 

Når jeg setter den ene på standard så hører jeg kun 2.1 høytalerne, når jeg setter den andre på standard så hører jeg både 2.1 og 5.1 og får heller ikke trykket på konfiguer på denne standarden.

Har du nyeste driver fra Creative?
Lenke til kommentar

Takk for hjelp. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer inn i softwere, tror jeg lar det være som det er og satse på at lyden ikke blir bedre, men fortsatt rart at begge høytalersettene gir lys samtidig når det er 2 forskjellige koblinger.

 

Man skulle kunne gå inn manuelt på hver kobling å stille lyden på hver enkel utgang, om det er kabel der eller ikke.

Lenke til kommentar

Vart skremt no ja :)

Setup gjøres som regel bare en gang. At det må bytte manuelt mellom 2.1(analog) og 5.1(digital) er sikkert kjipt for noen.

Med et slik dyrt lydkort som du har er det nesten bortkastet penger hvis du ikke setter inn i hvordan det virker.

 

Råder deg til å google litt rundt,lese på div tester eller forum.

 

Hvis du ikke har fått løst det innen mrg dagen,kan jeg prøve å guide deg gjennom det i mrg kveld hvis du vil?

Lenke til kommentar

Først må du ha koblet en Optisk TOSLINK-kabel fra lydkortet(grå utgang) til z-5500: post-210502-0-15772900-1347446683_thumb.jpg

 

Så må du ha de nyeste driverene/software til lydkortet ditt: http://support.creat...ET=CategoryID:1

 

Slik ser det ut når driverene/software er på plass: http://www.youtube.com/watch?v=zpTbRzWaylQ&feature=related

Hvis programmet ikke ligger som snarvei på desktop finner du det her: Start>Alle programmer>Creative.

 

Klikk på Speakers/headphone,sett 5.1 :)

Vil du ha digital 5.1 lyd på kilder som ikke støtter 5.1 kan du klikke på Cinematic,huk av DDL (Dolby Digital Live).

 

EDIT:

Etter dette er i orden må du sette kortet som standardenhet i Windows: høyreklikk på høyttaler-ikon nede i venstre hjørnet på desktop,start linjen. velg så:avspillingsenheter>SPDIF Out.Creative SB Recon 3D X-Fi som standardenhet.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

jeg får opp programmet (thx trustudio pro) ingen updates necessary.

 

Problemer er når jeg bytter mellom høytalerne med å høyreklikke på volum ikonet ved klokka. at både 2.1 og 5.1 virker samtidig. Testa lyden grundig i dag og kan ikke si at lyden er så spesielt bedre enn det intigrerte lydkortet. Så noe burde dessverre være galt. Begynner å bli litt oppgitt på dette kortet. Setter veldig pris på at på hjelper meg :)

Lenke til kommentar

Merkelig!.

Jeg har Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty lydkortet. Ditt kort vet jeg lite om så håper du får hjelp i fra noen som har det.

 

EDIT:

Du kan sende mail til Creative support.

Snodig at du klarer å spille analoge og digitale signaler samtidig.

 

Mens du venter på svar kan du jo koble til 2.1 eller 5.1 anlegget ditt til lydkort på HK?

Burde være en smal sak å bytte da?

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...