Gå til innhold

Strategi spill type Age of Empires ?

Anbefalte innlegg

Hallo ; jeg ser etter noen strategi spill som er av typen age of empires,

Altså du bygger bygniger,oppgraderer,samler resurser og kriger.

Men jeg orker ikke sånne veldig avangserte spill med masse økonomistyring osv ,

Age of empires er greit og enkelt , skal bare spille skirmish egentlig for og få tia til og gå når jeg trenger det ,

har spilt Company of heroes,Age of empires 1-2-3,Empire Earth, og noen av de spillene som er i sjangeren til Heroes of might and magic tur basert.

Noen tips ? evt finnes det mods som gjør om store deler av spillet i enten age of empires 3 eller 2 ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AoM er jo mer eller mindre AoE da. Bare at det er satt i et mytologisk perspektiv i stedet. Ikke for det, sammen med AoE 1 og 2, så er det min favoritt. De kunne ha stoppet der. AoE 3 var en flopp i mine øyne, og online-versjonen kan ta seg en bolle og gå i skammekroken. Ræl!

De første Civ-spillene er ikke så avanserte (i forhold til de senere), men de er jo heller ikke helt som AoE-serien.

Lenke til kommentar

Hvis du har spilt ganske mye slike RTS spill, så kan jeg gi noen classic anbefalinger. Spiller ikke så mye av de i disse dager da jeg ble litt lei etter å ha spilt en del av de, men kan anbefale de jeg husker godt. Håper du har spilt den første C&C spillet som kalles Tiberian Dawn. (1995)

Dark Colony - ca. 1996/7 en gang. Du har en base og slåss enten mot eller for romvesner og dag og natt påvirker de forskjellige factions. Meget moro for meg den gangen :)

Battlezone - Sci-fi RTS/Shooter spill, du er en commander som leder hæren din fra first person view mens du samle ressurser, bygger base, kjører kjøretøy, og leder hæren din i kamp. Gir garantert mye moro. Into video her: http://www.youtube.com/watch?v=tr2_gH5ixQg (ca.1998)

Finnes også en etterfølger som kom noen år senere.

Ground Control - Et av de tidligste spillene hvor du fikk litt 3D følelse i kamp og kunne zoome fra total oversikt til ned på soldatene som kriger. Meget taktisk, men lite bygging kanskje.

Dungeon Keeper 1/2 - Godt gammel Bullfrog Productions spill sammens med Theme Hospital. Anbefales!

EDIT: Glemte legendariske "Z" et av de hardere RTS men meget bra og moro.

Noen tips fra en tidligere ivrig RTS spiller...

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...