Gå til innhold

Sammenligning Sarte Vs ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en skoleoppgave i religion, og skal i den oppgaven sammenligne filosofen Jean-Paul Sartre med en filosof fra antikken. Jeg synest det er vanskelig å sette seg inn i flere filosofers filosofi, og dermed blir det vanskelig å sammenligne, tenkte kanskje sammenligne Sartres filosofi med enten Aristoteles eller Platons filosofi. Er det noen som har et annet alternativ eller evt har en oppgave om nettop dette liggende eller på nettet? Skriv gjerne litt om forskjellige aspekter ved Sartres filosofi sammenlignet med en filosof fra antikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en post jeg nettopp la inn om eksistensialismen (Sartre):

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1458043&view=findpost&p=19647969

Dersom du skulle sammenlignet med noen, kunne det jo vært fint å finne ut hvem du ville sammenlignet med, og deretter hvilken del av deres arbeid du ønsker å sammenligne, så har du i det minste et utgangspunkt.

Sartre var på mange måter var en "rebell" innen faget, på utkikk etter å bryte normer og forkaste gjeldende status. Kanskje du kunne vinklet det inn på denne måten og se etter en litt rebelsk figur fra antikken (Sokrates, som ble dømt til døden ved gift for hans kritikk av den gjeldende atenske eliten er vel et hett tips..)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...