Gå til innhold

Kommer ikke på nett

Anbefalte innlegg

Formaterte nettopp pcen min, nå kommer jeg ikke på nett selv om pcen min sier at jeg har det. Den er kobla til med ethernet kabel, når jeg setter samme kabelen i en annen pc fungerer det helt fint, så dette gjelder kun pcen min. Jeg skal ta å liste opp alt av info jeg har på saken så langt under.

-Jeg har ikke instalert noe som helst siden jeg ikke har nett, bruker derfor den orginale versjonen av internet explorer som følger med windows 7 home premium (som også er os'et jeg har instalert)

-pc'en sier at jeg er på nett, men jeg får ikke lasta noen sider

-jeg får ping-testa gjennom CMD og det gir positive svar, lav ping og 0% pakke tap

håper noen kan hjelpe meg, takk for svar på forrhånd, mvh Ole Andre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert driveren til nettverkskortet?

For å finne det ut, høyreklikk på "Datamaskin" og trykk "Behandle". Velg så Enhetsbehandling fra listen til venstre.

Sjekk at du ikke har gult utropstegn på en "Ethernet-kontroller", "Ukjent Enhet", eller navnet på det faktiske nettverkskortet øverst i listen.

Trykk på [+] foran "Nettverkskort", og se gjennom listen at nettverkskortet faktisk ligger der og er installert.

Hvis driveren ikke er installert, så bør den ha fulgt med en eller annen CD med PCen, eventuelt med hovedkortet om du har bygget selv.

Hvis du ikke finner driveren, kan du google på navnet på PCen hvis det er en merke-PC. eller søke på navnet på hovedkortet hvis du kjenner navnet.

En annen måte er å høyreklikke på enheten med gult utropstegn, velge "Egenskaper", trykke på "Detaljer"-fanen øverst, og hvis du da velger "Maskinvare-IDer" fra listen, så skal du få opp en linje som ligner på noe som f.eks "PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_16D51043&REV_06".

Hvis du har tilgang til internett via mobilen så kopier den linjen og søk på google, da bør du finne driver som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...