Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Hold deg unna Gigabyte sitt, Asus og MSI er de to beste når det gjelder OC. Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Og hvor mye snakker vi i OC? Sånn safe. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Du burde så absolutt ta med kjølepasata. En tube koster vel 60kr, og du veit aldri når du trenger det. Si du av en eller annen grunn må reseate kjøleren. Da må du vente 2-3 dager på å bruke pcen fordi du ikke har pasta liggende Trenger han 2 tuber? Anbefaler også 670 vs 680 Trenger? Nei. Kjekt å ha? Ja. Dyrt? Nei. Og hvor mye snakker vi i OC? Sånn safe. Hvis du bare skal ha ett kort ville jeg ha gått for ASUS DirectCUII 670 eller hvordan nå enn det skrives. Hvor langt du kan klokke er helt umulig og si da det er 100% avhengig av hvor heldig du er med chipen. Men antageligvis skal du nok klare å klokke opp til 680 nivå. Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Ville gått etter støynivået, vinner ikke all verden på oc uansett. Gikk selv for asus kortet mest pga støynivået. Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Så hvis jeg tar utgangspunkt i 670, kunne du linke til Asus sitt? Fant et par av dem. Og kunne noen oppklare det med vifter og cpu kjøler for meg? Som i hvilken jeg burde ta? Og er 670 fortsatt god nok med 2 skjermer? Bare den ene som vil bli brukt til spilling, andre er mer for film og lignende under grinds. Og hvor mye har hastighet på RAM å si? Endret 11. september 2012 av NarutoRinegan Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010637935/asus-geforce-gtx-670-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa Kjører selv kun en skjerm, så kan ikke uttale meg noe om fler skjerm oppsett. Angående vifter, regner med dette er til kabinettet ditt? Haugevis med folk som har r4 kabinettet, så regner med noen kan uttale seg om vifter til kabinettet. Hva lurer du på når det kommer til cpu kjøler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 670 duger bra til to skjermer, skjerm nummer 2 vil ikke påvirke ytelsen når du spiller (det er ihvertfall min erfaring). RAM hastighet har lite å si så lenge det er 1333MHz. Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Det med 2 skjermer så lurer jeg på hvordan det blir med kabling i forhold til å ha 2x 120Hz skjermer. (Forstår det ikke helt selv enda) Og med CPU kjøling lurer jeg på om det er verdt å skaffe seg et lukket vannsystem for CPU. Eller om vifter i kabinet+CPU vifte gjør susen? Samt kan det være verdt å sjekke ut GPU kjøling? Endret 11. september 2012 av NarutoRinegan Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Ville valgt nhd14 fremfor såkalt lukket "vannkjøling". Når det kommer til gpu kjøling har du det jo ganske greit allerede. Skjønner ikke hva du mener med gpu kjøling i dette tilfellet, forklar meg gjerne Endret 11. september 2012 av otl Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Vel så at det fantes typ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744948#extra og lurte på om det var verdt å investere i. Annet enn det så kan jeg oppsumere med at jeg burde anskaffe NHD14 som eneste vifte og resten bruke de som er i kabinettet eller er det verdt å anskaffe fler? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Jeg tror ikke at 670 har 2stk dualdvi porter, så med mindre den ene skjermen din har displayport så får du ikke begge på 120hz i full hd. Edit: 2 skjermer har ingenting å si på ytelsen i spill med mindre du faktisk spiller på begge. Eve online vet jeg kan bruke 2 stk skjermer. Og det asus kortet som er linket til her er riktig kort. Og det er ikke verdt å invistere i noe annet en standarkjøleren til asus. er jo derfor man velger akkurat det kortet i første omgang Endret 11. september 2012 av Taake89 Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Well. Thats all I need to know then. Gleder meg til å bestille alt som trengs. Blir en sann fryd! I forhold til det med skjermer så starter jeg med en også anskaffer jeg en til senere så får løse det problemet da Skal se om jeg ikke får lagd en fin liten bilde serie historie når jeg setter dette sammen Lenke til kommentar
otl Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Opp til alle og enhver hva en foretrekker og hvor grensen til overlevelig støynivå går. Selv har jeg 7 slike http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=461444#reviews i kabinettet mitt Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Anbefaler Corsair sine quiet vifter i AF serien da de er stille og flytter greit med luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå