Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny markedsføringskampanje fra Telenor?


Anbefalte innlegg

Jeg var i kveld innom noen bekjente for å hjelpe til med et problem; de fikk ikke sendt e-post, kun motta.

Stakk innom, sjekket kontoinstillinger i Outlook Express, og haket for at "Min server krever godkjenning". Voila, utgående mail går så det griner.

Deretter begynner tankene å svirre:

De bruker Frisurf, jeg satte opp kontoen for dem for et halvt år siden. Jeg vet at jeg ikke haket for "godkjenning" - dette behovet er av ny dato. Imidlertid ble de oppringt av en selger fra Telenor, som gjerne ville selge dem et online-abo til 149,- i måneden. Samtalen ble innledet med: "Har dere hatt problemer med deres Frisurf-abonnement i det siste?", og siden de ikke fikk sendt mail var jo svaret ja. De ble forklart at et online-abo ville fikse deres problemer, de ville få en forbindelse som var stabil, og som funket! Klart de slo til.

Spørsmålet må da bli: Har de endret oppsettet på sine frisurf-servere for så å ringe intetanende, fortvilte kunder for å prakke på dem noe drit de ikke trenger. Siden de allerede har kjøpt Norton Internet Security er ikke tillegget aktuelt, de trenger bare å få sendt e-post. ER Telenor kjeltringer, eller er det jeg som bommer på noe her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig enig. Fikk dem til å returnere installasjonspakka de hadde fått tilsendt. Men spørsmålet er fortsatt ubesvart: Er dette en ny praksis fra smartingene?

Det vet jeg ikke i så fall tror jeg de aldri kommer til å innrømme det!

 

Men de har en dårlig praksis: når de ringer folk som har tele2 o.l. og spør om de vil komme tilbake til telenor... Sånn liker jeg ikke!

(Jeg hater ALLE tlf selgere da men...)

 

Njaal

Lenke til kommentar

Men dersom flere kan bekrefte snål oppførsel på frisurf kombinert med ivrige selgere fra Telenor, kan man ha tipse en eller annen om dette? Forbrukerrådet, TV2, FBI - You name it. Man er jo hissige her på forumet til å "ta" webshopper som gjør noe på leggen. O Joy dersom Telenor måtte innrømme tvilsom praksis.....

Lenke til kommentar
"]
Veldig enig. Fikk dem til å returnere installasjonspakka de hadde fått tilsendt. Men spørsmålet er fortsatt ubesvart: Er dette en ny praksis fra smartingene?

Det vet jeg ikke i så fall tror jeg de aldri kommer til å innrømme det!

 

Men de har en dårlig praksis: når de ringer folk som har tele2 o.l. og spør om de vil komme tilbake til telenor... Sånn liker jeg ikke!

(Jeg hater ALLE tlf selgere da men...)

 

Njaal

 

akkurat som med strøm, viken ringer for å kapre gamle kunder.... :lol:

 

nei lenge leve nextgentel....og nesten allt annet enn telenor... 8)

 

(ja jeg hater og alle selgere og reklame....)

Lenke til kommentar

Jeg så et innslag om Telenor på TV2 hjelper deg i dag (i går). Det handlet om Telenor's telefonsalg mot kunder, på tross av at de har reservert seg mot dette. Telenor argumenterte med, at dette var greit fordi det bare var "oppfølging" av kundene. :o (Les: Ja vi i Telenor kan gi f... i at folk reserverer seg mot telefonsalg, for vi har monopol på linjene. Ædda,Bædda. Vi gjør som vi vil vi i Telenor). :evil:

Lenke til kommentar

Jaja, artigkarer møter man tydeligvis overalt. Vi har vel alle selv hatt våre høner å plukke med Telenor, eller hørt om noen som kjenner en.... Topic her dreier seg om Telenors eventuelt nye vri; endre oppsett i sine mailservere for deretter kjøre direktesalg med villedende informasjon. Hyggelig dersom noen kjente noen som.... her også.

 

Carup: Neste gang jeg føler en tanke presse på skal jeg si fra.

Lenke til kommentar
"]

 

Men de har en dårlig praksis: når de ringer folk som har tele2 o.l. og spør om de vil komme tilbake til telenor... Sånn liker jeg ikke!

(Jeg hater ALLE tlf selgere da men...)

 

Njaal

 

Det store problemet er at selgerne i Telenor bruker informasjon fra nettavdelingen slik at du kan være omtrent sikker på at en selger fra Telenor ringer så fort du har valgt en annen leverandør enn TN til dine tellerskritt.

Denne koblingen mener man er ulovelig for telenor og bruke for og gjennvinne kunder.

Lenke til kommentar

Imidlertid er dette en praksis som Telenor langt fra er alene om. De andre telefonselskapene gjør det, dersom du bytter bank, forsikringsselskap, strømleverandør, dataleverandør eller bil, ringer forrige leverandør og vil haie deg tilbake. Nesten slik at det er blitt alminnelig forretnigsskikk.

Det med bil var litt useriøst, men bringer meg til neste digresjon: Dersom en bilforhandler a) selger deg en bil med en del de vet vil gå føyka, eller B) har programmert "hjernen" til å nekte å starte bilen, for så å ringe deg - spørre om du har problemer med bilen og gi deg et strålende tilbud på en ny og bedre bil: Da hadde det blitt Orderud!! Ikke eff om jeg hadde kjøpt mer bil der, og omtalen hadde ikke blitt positiv.

Kanskje samfunnet er så vant til kritikk av dårlige produkter og rutiner hos Telenor at man ikke bryr seg, men fortsetter å handle med lell?

Lenke til kommentar

Uff, måtte hele Telenor en dag ta god fyr og brenne evig :evil:

 

Lei av å høre om hvordan de får nye kunder for tiden og holde bedriften på sjanglete bein. Synes de skulle selge linjene sine til noen mer rettferdige, mindre griske og utspekulerte bedrifter eller no.

Lenke til kommentar
"]

 

Men de har en dårlig praksis: når de ringer folk som har tele2 o.l. og spør om de vil komme tilbake til telenor... Sånn liker jeg ikke!

(Jeg hater ALLE tlf selgere da men...)

 

Njaal

 

Det som er morsomt er når de ringer fra telenor og sier de ser at jeg ringer så lite (de later som de ikke vet at jeg bruker tele2), og lurer på om det er noen grunn til det. Da bruker jeg å fortelle at jeg ikke har noen venner, og de som jeg prøver å ringe legger bare på fordi ingen liker meg. Spesielt damer. Hvis man i tillegg prøver å virke litt trist og slik. Det er så morsomt hver eneste gang. De vet jeg lyver til dem, og jeg vet de lyver om at de ikke vet grunnen til at jeg ikke ringer til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...