espenk95 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hei! Jeg har kjørt TS server, MC server og en web-server på en gammel HP PC med Pentium 4 prosessor. I helga fikk jeg oppgradert til to MC servere ved å bruke MultiCraft, men desverre gikk CPU bruken opp til 80 - 100 %... Derfor har jeg bestilt nye deler og lager med mitt eget kabinett i tre. Delene jeg har bestilt er: AMD Phenom II x4 965, AMD Radeon HD 5450 1 GB, Corsair Vengeance 8 GB, 650 W PSU. Hville dere installert Windows Server 2003 eller 2008? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Om jeg skulle velge så ville jeg valgt server 2008. Men i bunn og grunn så er linux mer passende til et slikt prosjekt. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Windows er for bloated og krever mer enn feks Ubuntu server. Jeg ser personlig ikke noen grunn til og bruke Windows for og kjøre en MC server i det hele tatt. I tilegg er ubuntu server veldig godt dokumentert. Slik at det er enkelt og finne ut av ting. Hvis du går for Linux tenker jeg at du kan faktisk kjøre enda en servertjeneste, Ikke nødvendigvis MC. Men feks CS:S eller CS 1.6. En siste ting jeg ønsker og nevne, er at du trenger ikke noe skjermkort i serveren. Etter at den er kunfigurert. Det er bare og koble seg opp via SSH. Endret 20. september 2012 av Khani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå