Gå til innhold

Råd vedr. fotobok/ lage bilde system/ evt programvare til dette

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg forsto TS sin problemstilling, men så vidt jeg skjønte så ligger bildene hans hultetibulter i random mapper som igjen er slengt rundt?

Hvis du feks. kjøper Lightroom og importerer bildene dine dit, så vil Lightroom automatisk lage en "katalog" på pc'en din hvor alle bildene dine blir sortert etter dato og lagt i mapper (uavhengig av hvordan du har satt opp Lightromm til å gjøre det) etc.

Litt enkelt forklart, men det får så være :)

Det virker som Mac' en også sorter etter dato...

Men jeg kan jo spørre om en annen ting. På min pc ligger de fleste bildene våre - i picassa.

Hvordan får jeg dem enklest mulig over på Mac' en?

Det er jo store mengder data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg dem enklest mulig over på Mac' en?

Sortering velger du som du vil i de fleste program, både på PC og Mac.

Enkleste er kanskje å lese inn fra ekstern backup up hvis du har det. Hvis ikke er det en god anledning til å skaffe det.

Ellers spørs det hva er store mengder data? Snakker du om GB kan du vel bruke en minnepinne, snakker du om TB kan du kjøpe en ekstern disk og formatere med eXFAT filsystem, så vidt jeg vet kan den bukes på Mac også. Er det veldig lite, bare noen GB kan du bruke DropBox eller tislvarende gratis løsning fra Microsoft, Google eller andre hvor du laster opp lle filene og så ned igen fra Mac'en. Men det vil ta en del tid hvis du ikke har vledig rask nettforbindelse.

Hvis du har begge på nett kan du lage share ut en folder på PCen og lese filene der fra Mac'en. Krever litt teknisk innsikt.

Mulig Picasa kan ha en løsning med opp/nedlasting også, men Piacsa kjenenr jeg ikke.

Edit: Sjekket litt mer rundt exFat og ser det er litt uenighet om hvor enkelt det er å lese fra Mac, og har ikke Mac selv så jeg får testet.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...